Allt om Thief till Playstation 4

Robot
Medlem
Allt om Thief till Playstation 4

Recension eller upplopp!!

Skribent
Skrivet av KaptenKanel:

Recension eller upplopp!!

Varför måste vi välja?


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av KaptenKanel:

Recension eller upplopp!!

Varför måste vi välja?

Borde jag avboka spelet?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skribent
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av KaptenKanel:

Recension eller upplopp!!

Varför måste vi välja?

Borde jag avboka spelet?

Åh, nej. Jag vet ingenting om spelet ännu och tror knappast ett recensionsexemplar dykt upp ännu. Det var bara längesedan några högafflar syntes till


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag vet att det är lite "flavour of the month" att fnysa åt den här rebooten (som alltid), men jag måste säga att jag är behagligt taggad. Om recensenterna inte sågar spelet blir det definitivt ett köp.

Medlem

Har verkligen svårt att tro detta ska kunna vara dåligt!

Medlem

Efter att sett den här trailern och den förra som visade hur justerbara svårighetsgraderna kommer vara så är det ett givet dag ett köp! Särskilt för sina futtiga 25€ från G2P eller Kinguin om man så vill.

Hoppas storyn blir lång och spännande, såg då verkligen ut att finnas mycket sidouppdrag och pussel att lösa och skatter att hitta. Och att det är en gnutta övernaturligt utan att bli ett monsterspel gör det bara bättre, lite mysticism bara!

Medlem

Okej, nu är jag taggad. Det enda problemet är att hela spelet är så ljust! Jag hoppas det går att ställa in så man får mörka skuggor, det känns så fel att gömma sig där vem som helst skulle kunna se en.

Medlem

redan förhandsbokat, ser sjukt mycket fram emot o smyga runt. och försöka klara av det utan att döda någon


signatur

God is dead

Medlem

Så längde det där som är "far more dangerous" inte är zombies så kan det bli bra. Rätt trött på liknande tilltag när man ska "spetsa till" spel nuförtiden...

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Så längde det där som är "far more dangerous" inte är zombies så kan det bli bra. Rätt trött på liknande tilltag när man ska "spetsa till" spel nuförtiden...

Jag hoppas verkligen att det ÄR zombies, eftersom just zombies spelade en stor roll i originalet.

Medlem

Jag är numera ganska säker på att det här kommer att vara rejält frikopplat från sina rötter men det kanske kan stå på sina egna ben? Vi får se men bara grejen att man te x. enbart kan hoppa på förutbestämda punkter är direkt avtändande för mig.

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Så längde det där som är "far more dangerous" inte är zombies så kan det bli bra. Rätt trött på liknande tilltag när man ska "spetsa till" spel nuförtiden...

gör en vild gissning att du inte spelat tidigare theif spel


signatur

God is dead

Medlem

ah jag kommer ju få panik om det plötsligt hoppar fram en zombie liknande filur i spelet är oförskämt lättskrämd

Mitt konungarike för en kanelbulle!

Vet inte om jag ska köpa "Thief" eller spela "Goat Simulator". Svårt val.

http://youtu.be/WgTQglGvNUs


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av KaptenKanel:

Recension eller upplopp!!

Varför måste vi välja?

Borde jag avboka spelet?

Mitt svar är Ja för man ska aldrig förboka spel.

Skrivet av Angust:
Skrivet av Soldier_Blue:

Så längde det där som är "far more dangerous" inte är zombies så kan det bli bra. Rätt trött på liknande tilltag när man ska "spetsa till" spel nuförtiden...

gör en vild gissning att du inte spelat tidigare theif spel

Har inte heller spelat de andra, men antog ganska gravt att det inte skulle finna något övernaturligt i ett Thief spel! Tji fick vi?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av KaptenKanel:

Recension eller upplopp!!

Varför måste vi välja?

Borde jag avboka spelet?

Mitt svar är Ja för man ska aldrig förboka spel.

Blir billigare att förboka. Spelen blir oftast som dyrast någon vecka innan release och håller i sig rätt länge. Förbokar man så får man det rätt mycket billigare. I det här fallet blir det nog PC så det blir inte så mycket billigare men konsolspel är rejält mycket billigare om man bokar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Soldier_Blue:

Så längde det där som är "far more dangerous" inte är zombies så kan det bli bra. Rätt trött på liknande tilltag när man ska "spetsa till" spel nuförtiden...

gör en vild gissning att du inte spelat tidigare theif spel

Har inte heller spelat de andra, men antog ganska gravt att det inte skulle finna något övernaturligt i ett Thief spel! Tji fick vi?

jodå finns mer än människor att akta sig för i theif spelen, här är ett par utav dom mer övernaturliga sakerna man kunnat stöta på i tidigare spel.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av Soldier_Blue:

Så längde det där som är "far more dangerous" inte är zombies så kan det bli bra. Rätt trött på liknande tilltag när man ska "spetsa till" spel nuförtiden...

gör en vild gissning att du inte spelat tidigare theif spel

Spelade lite av trean på xbox. Men fastnade inte. Så visst. Om zombies var med i ettan och man vill återknyta till det så, so be it. Men generellt trött på att man blandar in zombies i spel som egentligen klarat sig lika bra utan...

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Soldier_Blue:

Så längde det där som är "far more dangerous" inte är zombies så kan det bli bra. Rätt trött på liknande tilltag när man ska "spetsa till" spel nuförtiden...

gör en vild gissning att du inte spelat tidigare theif spel

Spelade lite av trean på xbox. Men fastnade inte. Så visst. Om zombies var med i ettan och man vill återknyta till det så, so be it. Men generellt trött på att man blandar in zombies i spel som egentligen klarat sig lika bra utan...

fanns ju zombies även i deadly shadows tror bara inte du kom tillräckligt långt för att stöta på dom samt ett par andra varelser. och det finns ju mer än zombies som är en fara för ens hälsa.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Salami:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av KaptenKanel:

Recension eller upplopp!!

Varför måste vi välja?

Borde jag avboka spelet?

Mitt svar är Ja för man ska aldrig förboka spel.

Blir billigare att förboka. Spelen blir oftast som dyrast någon vecka innan release och håller i sig rätt länge. Förbokar man så får man det rätt mycket billigare. I det här fallet blir det nog PC så det blir inte så mycket billigare men konsolspel är rejält mycket billigare om man bokar.

Det stämde förr, köpte Old Republic till fullpris och bara ett halvår senare gick spelet att köpa för 50 kr. Om det här spelet inte säljer så bra som de hoppas på så kommer det att gå ner i pris väldigt snabbt. Jag tror inte att det kommer sälja så många ex som de förväntar sig. Det lönar sig att vänta, visst sparar man lite pengar men spelet har haft stora problem och var ett tag nära att läggas ner. Hade inte Dishonored kommit så hade det nog även skett.

Medlem

Förbokat, första spelet på länge jag kände mig riktigt pepp på. Känns som ett mindre köttigt Dishonored? Och eftersom Dishonored var det bästa jag lirat på länge är jag väldigt hoppfull!

Avstängd

Ser ju riktigt roligt ut!

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Soldier_Blue:

Så längde det där som är "far more dangerous" inte är zombies så kan det bli bra. Rätt trött på liknande tilltag när man ska "spetsa till" spel nuförtiden...

gör en vild gissning att du inte spelat tidigare theif spel

Har inte heller spelat de andra, men antog ganska gravt att det inte skulle finna något övernaturligt i ett Thief spel! Tji fick vi?

jodå finns mer än människor att akta sig för i theif spelen, här är ett par utav dom mer övernaturliga sakerna man kunnat stöta på i tidigare spel.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/dd/Thief_2_screens...

http://static2.wikia.nocookie.net/__cb20090303115410/thief/im...

http://www.mweb.co.za/DesktopModules/DigArticle/MediaHandler....

http://static3.wikia.nocookie.net/__cb20090303182434/thief/im...

http://static4.wikia.nocookie.net/__cb20130107020249/thief/im...

http://static3.wikia.nocookie.net/__cb20090303184633/thief/im...

Det där är anledningarna till varför man inte gillade Thief-spelen så mycket. Hade varit mycket trevligare o spela utan det där "övernaturliga".

Medlem

Förhandsbokar nästan alltid spel,har inte blivit besviken ännu

Medlem

Vet inte vad det var med trailern men blev helt jävla paff ! Ska genast förhandsbokas !

Medlem
Skrivet av Le Erik:

ah jag kommer ju få panik om det plötsligt hoppar fram en zombie liknande filur i spelet är oförskämt lättskrämd

Zombies är lungt, bara vi slipper otäcka spindlar så jag jag nöjd...:P

Testpilot

Jag har spelat alla tidigare Thief spel och visst vissa nivåer i de tidiga spelen är ganska frustrerande då man stöter på övernaturligt men det är en såpass liten del av det totala spelet.

Av de minnen jag har så svor jag mer över de där mekaniska/ångdrivna vakterna än över annat övernaturligt

Och 3ans nivå "The Cradle" skulle ju inte vara så läskig utan lite övernaturligt , bästa skräcken i ett spel nånsin!

12
Skriv svar