Titanfalls hårdvarukrav avslöjade

Robot
Titanfalls hårdvarukrav avslöjade

Kommer du att kunna spela Call of Duty-skaparnas comeback?

#titanfall, #respawn-entertainment, #infinity-ward, #portal-2


Titanfalls hårdvarukrav avslöjade

Wot!? Har missat att Source har använts till "TitanFall". Det ser inte alls ut som den motorn.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Inte lika feta systemkrav som CoD: Ghost iaf (y)

Medlem

Origin är också ett krav

Skrivet av Bawzan:

Origin är också ett krav

Origin är inget krav, det är en livsstil (fniss).


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Bawzan:

Origin är också ett krav

Origin är inget krav, det är en livsstil (fniss).

Origin är ingen livsstil, det är en tvingad religon.

Medlem

Source!?! :3 Tror det blir och testa detta spel! : D

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Bawzan:

Origin är också ett krav

Origin är inget krav, det är en livsstil (fniss).

Ett krav för att spela spelet är det definitivt

Medlem

Känns som rimliga krav och inget som någon seriös PC-gamer borde ha problem att plocka fram ur garderoben. Men som alltid med systemkrav så är det troligtvis lite i underkant.

Medlem

Räkna med att de där specsen ger tio fps på minimum så krävs nog en aning mer. Är allt lite sugen på detta men sådana här spel är ju för det mesta en aning dyra vid launch och fram tills uppföljaren kommer.

Medlem

Det är ett EA spel så nej tack. Det företaget får inte mina pengar.

Medlem
Skrivet av Decubal:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Bawzan:

Origin är också ett krav

Origin är inget krav, det är en livsstil (fniss).

Origin är ingen livsstil, det är en tvingad religon.

Ingen tvingar dig att använda Origin.. Det är ett val du gör för att kunna spela vissa spel.religion ??


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Wot!? Har missat att Source har använts till "TitanFall". Det ser inte alls ut som den motorn.

Det är exakt en sån här inställning som får folk att tro att Source 2 kommer bli den frälsning spelvärlden söker. Man förstår inte att det är utvecklingsteamets kunskaper som gör ett spel till vad det blir, utan man förlitar sig på att en spelmotor gör allt. Source är en fantastisk motor att bygga ett spel i pga sin öppenhet och enkelhet att förändra - att den fyller tio år i år förändrar inget.
Detta är så klart inte exklusivt för Source, utan vi har sett liknande användning av andra motorer. Id Tech 3 är ett utmärkt exempel. En motor som har många år på nacken nu, men kan fortfarande användas på imponerande vis (se Call of Duty).

tl;dr Source är fantastisk. Motor är inte allt. Hej Walter.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

En spelmotor syns inte, bara de texturer man stoppar i den. Att tex. Source förknippas med en viss visuell stil beror ju på att samma texturer och modeller har återanvänts i flera av Valves spel.

Inaktiv
Skrivet av chopper:
Skrivet av Decubal:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Bawzan:

Origin är också ett krav

Origin är inget krav, det är en livsstil (fniss).

Origin är ingen livsstil, det är en tvingad religon.

Ingen tvingar dig att använda Origin.. Det är ett val du gör för att kunna spela vissa spel.religion ??

Blir man inte tvingad? Vill man spela ett visst spel och det kräver origin så blir du ju automatiskt tvingad att använda dyngan.

Medlem

[quote=Boomer]

Skrivet av walter_iego:

En motor som har många år på nacken nu, men kan fortfarande användas på imponerande vis (se Call of Duty).

Skulle väl knappast kalla CoD motorn, med tanke på den mindre bra grafiska kvalitén så ger den rätt dålig FPS i jämförelse.

Sen har dom inte heller tydligen bra folk som arbetar med den, så det gör ju inte saken bättre heller, då Ghost var en jävla röra när det kom till dess krav.

Medlem
Medlem
Skrivet av Syahin:

6v6

HA
HA
HA

precis...jag är väldigt tveksam till ett så lågt antal...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Syahin:

6v6

HA
HA
HA

Jag antar att du har spelat spelet och vet att 6v6 är dåligt?

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Syahin:

6v6

HA
HA
HA

Jag antar att du har spelat spelet och vet att 6v6 är dåligt?

Cod har ju 6vs6 och ingen som direkt har klagat på antalet där. Så jag vet inte riktigt varför 6vs6 skulle bli så dåligt i Titanfall men inte i Cod????

Medlem

Det är inte riktigt 6v6 heller som jag fattat det, det kommer finnas NPC fiender som dyker upp lite då och då tydligen.
Har för mig att de nämnde det i någon video jag kollade på.

Medlem
Skrivet av GuldIvar:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Syahin:

6v6

HA
HA
HA

Jag antar att du har spelat spelet och vet att 6v6 är dåligt?

Cod har ju 6vs6 och ingen som direkt har klagat på antalet där. Så jag vet inte riktigt varför 6vs6 skulle bli så dåligt i Titanfall men inte i Cod????

Fast striderna i Titanfall är tänkta för större sammandrabbningar än 6v6 men kommer fyllas ut av AI-styrda karaktärer. Får man det att fungera så kan däremot 6v6 vara alldeles lagom. Jag spelar hellre i en tight grupp med 5 pers som jag känner än att jag spelar BF med 63 främlingar.

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Låter som islam

Wtf?

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Decubal:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Bawzan:

Origin är också ett krav

Origin är inget krav, det är en livsstil (fniss).

Origin är ingen livsstil, det är en tvingad religon.

Ingen tvingar dig att använda Origin.. Det är ett val du gör för att kunna spela vissa spel.religion ??

Blir man inte tvingad? Vill man spela ett visst spel och det kräver origin så blir du ju automatiskt tvingad att använda dyngan.

Som sagt du gör ett val om du vill spela o ingen tvingar dig.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Geeks Gaming
Skrivet av Pessimist:

Inte lika feta systemkrav som CoD: Ghost iaf (y)

Och ändå ser det mycket bättre ut.

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Låter som islam

Men vafan skriver du pojkvasker!? Har inte du lärt dig respekt?

Medlem

Har alla slutat göra spel för dagens datorer?
Vad är det som håller utvecklingen tillbaka?

Min förr-förra dator hade klarat dom där systemkraven.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Decubal:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Bawzan:

Origin är också ett krav

Origin är inget krav, det är en livsstil (fniss).

Origin är ingen livsstil, det är en tvingad religon.

Ingen tvingar dig att använda Origin.. Det är ett val du gör för att kunna spela vissa spel.religion ??

Blir man inte tvingad? Vill man spela ett visst spel och det kräver origin så blir du ju automatiskt tvingad att använda dyngan.

Som sagt du gör ett val om du vill spela o ingen tvingar dig.

Hårklyveri!
Om man vill spela spelet är man tvingad att använda Origin, Man är däremot inte tvingad att spela spelet.

Så det är helt korrekt att man är tvingad att använda Origin om man vill spela spelet!

Skrivet av Boomer:
Skrivet av walter_iego:

Wot!? Har missat att Source har använts till "TitanFall". Det ser inte alls ut som den motorn.

Det är exakt en sån här inställning som får folk att tro att Source 2 kommer bli den frälsning spelvärlden söker. Man förstår inte att det är utvecklingsteamets kunskaper som gör ett spel till vad det blir, utan man förlitar sig på att en spelmotor gör allt. Source är en fantastisk motor att bygga ett spel i pga sin öppenhet och enkelhet att förändra - att den fyller tio år i år förändrar inget.
Detta är så klart inte exklusivt för Source, utan vi har sett liknande användning av andra motorer. Id Tech 3 är ett utmärkt exempel. En motor som har många år på nacken nu, men kan fortfarande användas på imponerande vis (se Call of Duty).

tl;dr Source är fantastisk. Motor är inte allt. Hej Walter.

Hej Boomer!

Noterat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

OM det kmr på origin rör jag det inte, om det kmr på steam så köper jag det direkt!


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

12
Skriv svar