Bantat multiplayer i Modern Warfare 2
Som jag sagt tidigare så kommer jag köpa flera ex för att stötta IW.
Jag tycker också det är konstigt att de minskar antalet spelare i MP. Det borde de som spelar själva få välja. Men för min del är det främst SP som gäller och jag tror det kommer bli riktigt bra.
Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen
Bara att titta på webhallens mest bokade PCspel. MW2... folk i allmänhet bryr sig inte om det är 9vs9 eller 16vs16. Såna matcher blir bara kaos ändå.
In other news, hanna montana ligger högst på listan över sålda filmer och ligger i biotoppen.
Detta säger ungefär hur folk i allmänhet funkar.
Fan va skönt med max 9 mot 9, Har aldrig tyckt att CoD var lämpat för fler än så, kartorna är för små och trånga för fler spelare. Vill man spela med massiva nummer är Operation Flashpoint eller Battlefield mycket lämpligare
-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.
Detta säger ungefär hur folk i allmänhet funkar.
En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.
Jag lirar aldrig med fler än max 20 pers i Cod4, så det här stör inte mig så mycket. Men det är klart tråkigt att de tar bort valmöjligheten för folket som tycker om totalt kaos...
Jag måste säga att det lutar mer och mer åt ett köp till Ps3:an istället för till PC då det tydligen har blivit ett konsollspel ända ut till fingerspetsarna...
Det största problemet för utvecklingen av spel till PC verkar vara att konsolägarna kräver mindre av sina spel än PC-spelarna, och dessutom till ett högre pris än vad PC-spelare är beredda att betala.
Dagarna då spel som Dragon Age faktiskt är designat för PC separat till konsoler verkar dra mot sitt slut. Ser ut som om de absolut flesta spelen i framtiden (bortsett från kanske RTS och MMO) får samma behandling som MW2.
...
Tänk om...
Infinity ward har tänkt till och gör en 180 på sin 180 och skickar med dedikerade servrar samt samma spelarantal som förut och dessutom modstöd.
Alla vet vilket spelet är eftersom folk älskar att gnälla och detta har blivit en lika stor snackis som iPhone och Googletjänstetr. Och sen skulle spelarbasen hajpa skiten ur det när dom får alla sina klagomål tillintetgjorda. Viral marketing, lagom till jul...
:0
Det hade ju varit tidernas bästa marketing-trick!!!
Haha!
Så bra tror jag inte de är tyvärr...
Har bokat det till Ps3, mest för att kompisarna skulle skaffa det till den maskinen.
Nu när man läser lite så är man ledsen för den stora pc skaran, fattar IW inte att dom tar död på spelet för pc.
Ser dock fram emot det till ps3, 9vs9 är lagom bara banorna är optimerad för det. Vill ha snabba spel.
Först Operation Flashpoint 2 - Dragon Rising som sög hivinfekterad åsneballe... och nu detta!!!
Försöker utvecklarna döda pcn som spelplattform?!!
Jag avbokade Modern Warfare 2 redan när jag hörde om att de inte har dedikerade servrar och det var uppenbarligen rätt beslut. 9 vs. 9 hör hemma i konsollvärlden med dess löjliga begränsningar, en pc klarar så mycket mer.
Can you say "crap-ass console port"?
lol
Kan inte mer än hålla med dig där.
...
Tänk om...
Infinity ward har tänkt till och gör en 180 på sin 180 och skickar med dedikerade servrar samt samma spelarantal som förut och dessutom modstöd.
Alla vet vilket spelet är eftersom folk älskar att gnälla och detta har blivit en lika stor snackis som iPhone och Googletjänstetr. Och sen skulle spelarbasen hajpa skiten ur det när dom får alla sina klagomål tillintetgjorda. Viral marketing, lagom till jul...
Ingen dum poäng där, det kan mycket väl vara så. Jag menar, när man säger att PC får "special features" som musstyrning, chatt och grafikinställningar kan man bara inte ta dem på allvar.
Onekligen en riktigt jävla klipsk marknadskupp där.
Om fallet inte är så är de bara en hög med rötägg.
Detta måste PC-spelarna ha räknat med, för hur många har "pr0 l33t" uppkoppling och kan hosta större spel? Jag räknade med att 10v10 skulle vara max för konsolerna och PC, nu när dedicated inte finns.
Så länge det inte är fastlåst vid 8v8 så är jag nöjd. Plus att jag gillar matcher med mindre folk.
Jag tycker att det är helt otroligt hur dom håller på. PC är inte konsol men nu är vi här med en konsolversion till PCn. Kommer den att vara dåligt optimerad och nästan ospelbar innan 30 patchar släppts också?
EDIT: Spelet kommer jag att köpa (för både SP och MP) men knappast för deras galna priser. Kanske när det lugnat ner sig... Frågan är hur många som faktiskt köper det till PC. Inte så roligt om man inte hittar nå games.
Först Operation Flashpoint 2 - Dragon Rising som sög hivinfekterad åsneballe... och nu detta!!!
Försöker utvecklarna döda pcn som spelplattform?!!
Jag avbokade Modern Warfare 2 redan när jag hörde om att de inte har dedikerade servrar och det var uppenbarligen rätt beslut. 9 vs. 9 hör hemma i konsollvärlden med dess löjliga begränsningar, en pc klarar så mycket mer.
Can you say "crap-ass console port"?
Ja, det är ju konsolvärlden som begränsar spelarantalet. Har du hört talas om MAG som kommer ha 256 spelare?
Det är helt otroligt hur man kan misslyckas så fatalt med en uppföljare. CoD4 är ett av de absolut bästa spelen i multiplayer någonsin, Modern Warfare 2 verkar inte ens komma i närheten av samma kaliber. Jag hoppas att Infinity Ward gör sig av med stora delar av ledningen i det "nya" utvecklingsteamet, för det här är fan tragiskt.
Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism
CEOn för Activision är ju en skitstövel och hatar spelare och spelutväcklare.
http://www.geeks.co.uk/7282-activision%E2%80%99s-bobby-kotick...