Bantat multiplayer i Modern Warfare 2

Medlem

Blir bara mer tveksam över MW2. Inga Deds och nu detta? Jag gillar inte för smäckade servrar men kunde de inte göra större istället eller skalbara banor som så många andra spel har. 9v9 är bara fattigt och ingen lean? Det är väl ändå meningen att de ska förbättra spelet istället för att försämra det. Jag använde knappt lean men det kunde vara praktiskt ibland. Börjar störa mig grovt på IW nu. Ska antagligen skaffa spelet iaf men men...

Inaktiv

jag har bokat spelet och jag bryr mig inte om det bara är 9vs9. jag bryr mig heller inte om de dedikerade servrarna. för jag spelar bara på 360. iw vill bara inte att så många ska ladda ner mw2. cod 4 var 2007 mest nerladdade spel. om ni vill adda mig på live så heter jag: x ghost bullet.

Medlem

Eah, ju mindre dessto mer teamplay, annars springer alla runt o leker allan...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Infinity Ward har grävt sin egen grav och det tror jag dom kommer se på release dagen. Spelet kommer säkert sälja bra till consoler men dom kommer stå där och klia sig i huvet och fråga sig själv. Var är alla PC-Spelare? Nää fy sjutton säger jag. Efter CoD 2 gick allt bara neråt IMO.


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

Jag anser det rätt.32 player på Crossfire är ju bara kaotiskt.
Gillar detta, har även kört på 360 6vs 6 ,man känner inte av att det är så få.
CoD banorna har aldrig varit skapta för många antal spelare.

Medlem
Skrivet av dizzid1a.:

Infinity Ward har grävt sin egen grav och det tror jag dom kommer se på release dagen. Spelet kommer säkert sälja bra till consoler men dom kommer stå där och klia sig i huvet och fråga sig själv. Var är alla PC-Spelare? Nää fy sjutton säger jag. Efter CoD 2 gick allt bara neråt IMO.

Kolla vad Eddie från US har gjort: http://blogs.battlefield.ea.com/

Medlem

Lean klarar jag mig lätt utan men att de sätter max 9 vs 9 är en stor besvikelse. Publiclir vill jag ha större än så.


signatur

Rawr

Inaktiv

De vill verkligen inte sälja spelet?


signatur

You can't spell "manslaughter" without "laughter".

Medlem

Aj.. Flopp?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Fan infinity förstör ju mer o mer skitsamma i dedikerade kukservar men det här?

Medlem

CALL OF SHIT!


signatur

/Nordis

Medlem

jaha sådär då har man avbokat spelet.....blir väl att tanka och lira kampanjen iaf.....

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Luminal:

Gillar att de har 9vs9 som max, kommer nog öka kvalitén på striderna.

Cod4 Mp sög riktigt hård tyckte jag med så många spelare. Var inget roligt då man inte ens behövde kämpa för sina "kills"...Sen var det en jävla röra också.

Fast det fina med CoD4 var att man kunde bestämma hur många som skulle spela på servern. Vissa gillar faktiskt röriga strider. Nu får de som bara vill slaffsa på hitta ett annat spel iställlet för att hitta en annan server.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Cods största fail


signatur

hough I fly throught the valley of death, I shall no fear evil, for I am 80,000 feet and climbing

Medlem

TOTAL FAIL NU
Jävla konsoler som inte pallar mer.

Per1995 sa
". iw vill bara inte att så många ska ladda ner mw2. cod 4 var 2007 mest nerladdade spel. "

JAG SÄGER LOL till dig Per du vet att de redan finns PÅ XBOX 360 för downloand lol. Så fan sluta gnälla på DOWNLOADS till PC. Xbox Spel finns ute för att ladda innan dom änns släpps i butik.

Medlem

Vad i helvete! först tänkte jag köpa detta till PC pga bättre precition än till konsol och stöd för fler spelare. Sedan kommer dem och säger att det inte kommer bli några dedikerade servrar för pc. Nu när jag hade bestämt mig för att köpa detta till 360(alltid kul med achievments+kompisare kommer köpa det till 360) men då kommer de med detta besked. 18 spelare kanske inte är så farligt men hur mycket krig blir det egentligen. Kommer vänta tills det blir rea på spelet. Jag blir förvånad om IW kommer tjäna mer på detta än på mw 1.

Medlem

Asså skaffa Xbox 360 om ni klagar så mycket

Inaktiv

detta är en uppgradering för konsol spelare. pc spelarna får väl helt enkelt svälja det faktum att IW inte bryr sig om dom längre...

Medlem
Skrivet av NYZ95:

Asså skaffa Xbox 360 om ni klagar så mycket

varför ska jag köpa en dålig konsol, för att spela ett skit spel online?

Medlem
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av Geetcher:

Det borde framgå bättre att alla "dåliga nyheter" är isolerade till PC-versionen. Min personliga åsikt, dock.

Och ja, jag vet att lean betyder luta och vad det används för. Jag har bara inte varit medveten om att det har funnits med i tidigare CoD-spel.

Grejen är att det som du tycker är naturligt (konsol) är en enorm försämring för PC-spelarna. Därför är vi så upprörde.
Hade nu IW varit öppna med detta under utveckling så hade vi inte heller varit "bittra", men dom har hela tiden sagt att PC blir som det brukar och sen så kort innan release så briserar detta.

Och lean är ännu en sak som du gått mista om i dom andre cod-spelen för att du lirar på konsol.
Egentligen borde konsolspelarna vara ännu mera bittra än vi, eftersom dom blivit berövat alt detta hela tiden....

Tack för ett välskrivet inlägg!:)

I see, jag var bara lite kluven. Det kändes bara som att konsolversionerna glömdes bort i diverse nyheter och blogginlägg. Mycket skit fick gå till IW i allmänhet och Modern Warfare 2 istället för att poängtera att det bara är en version av spelet som är uppfuckad.

Medlem
Skrivet av NYZ95:

Asså skaffa Xbox 360 om ni klagar så mycket

Asså kostar ju typ skitmycket pengar bara, sen ska man typ köpa spelet för typ 700 spänn då va!

Många anser att FPS spel ska spelas på PC, jag är en av dem. För övrigt har PC bra mycket bättre prestanda samt uppgraderingsmöjlighet, det har inte 360'in.

Saken är den att de har förstört grymt mycket nu, det största misstaget var att inte ha med dedicated server att spelarantalet är max 18 spelare hade jag kunna levt med. Ingen dedi = Ingen community.

Medlem
Skrivet av NYZ95:

Asså skaffa Xbox 360 om ni klagar så mycket

Hur skulle det förbättra situationen?

Medlem
Skrivet av NYZ95:

Asså skaffa Xbox 360 om ni klagar så mycket

Älskar ovidkommande kommentarer.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

ser det inte som ett problem, tyckte banorna va för små för att spela mycket mer. Men fortfarande trist med dedikerade servrar!

Inaktiv

Vad ända in i glödheta!!

Vadfan skall man ha en ATOMBOMB till, om man bara kan spränga MAX 9 sstycken med dem, .. ROFL

Satsar de på någon form av rekord i minst antal sålda kopior av ett spel som kunnat slå rekord i mest antal sålda kopior?

Medlem

Vafan?
Inte ens runt hörnen?

...
Vad i helvette, vad tänker dom med?

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Vadfan skall man ha en ATOMBOMB till, om man bara kan spränga MAX 9 sstycken med dem

En berättigad fråga, faktiskt.

Medlem

En gång i tiden var jag liiiite intresserad av att köpa detta spelet. Jag missade hela COD4 och 5'an var för mig fel tidsperiod. Så detta såg ganska kul ut med moderna vapen osv. Men, nu har det ju totalt körts i botten, jag har inga planer kvar att köpa o spela detta. Ofattbara mängder negativ information man har konsumerat den senaste tiden gällande detta spelet. Återstår att se när det släpps men mitt intresse är som bortblåst.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Nu har de inte bara skjutit sig i foten, de har sprängt av den med en atombomb.

Skriv svar