Mercury Commander Mark III Programmable TV Game + Mission Impossible

Moderator | Testpilot
Mercury Commander Mark III Programmable TV Game + Mission Impossible

Fick för mig att jag skulle spela lite 8-Bitars Nintendo idag tidigt på morgonen. Den har funnits i huset så länge jag kan minnas med samma gamla goa spel. Otroligt roligt att kunna hoppa in och spela dessa igen och faktiskt märka att jag har blivit sämre på att ta mig igenom Life Force, Super Mario med flera.

När min mor vaknade så berättade hon att vi hade ett till NES spel som jag inte spelat. Glad, förvånad och nästan lite irriterad så gick jag på en skattjakt för att se vad det var för något. Visade sig vara "Mission Impossible" som är baserat på den andra gamla tv-serien med samma namn. Aldrig ens hört talas om spelet så ska sätta mig ned och spela lite senare (Riktigt bra skick på kartong och allting också).

Men sedan kom den stora smällen. När jag hade hittat NES spelet och blivit jätte glad så berättar min mamma också om att vi har en äldre spelkonsol i någon garderob som jag heller inte sett. Jag gick helt apeshit och blev jätte nyfiken på vad det kan vara. "Kan det vara något AVGN visat i sina videos?". Efter ett långt sökande så hittade jag en "Mark III: Programmable TV Game". Har ingen aning om vad det är, har sett liknande saker på nätet (via AVGN bland annat) och blev riktigt glad. Alltid vilja testa något sådant här!

Så det är min Fredag. Plocka fram en gammal konsol som leder till allt det här, hoppas ni andra också har en bra dag!

EDIT: Efter lite googlande så verkar konsolen heta "Mercury Commander Mark III". Lustigt att det inte står så på kartongen som jag har. Kanske är för att toppen är trasig?

#blogg


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Mercury Commander Mark III Programmable TV Game + Mission Impossible

Vilka fina skatter du sitter på


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Nowly:

Vilka fina skatter du sitter på

Är det så? Vet inte hur gammal den är, värde eller någonting. Fattas en strömkabel så måste försöka se om jag inte kan få tag på en sådan för att testa och se så allt funkar

EDIT: Går att köra med batterier också så ska göra vad jag kan


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar