EA gör en fuling med Dungeon Keeper-betygsättningen

Medlem

Men detta är endast om man ska sätta betyget från spelet va? Om man går direkt till Google play store brukar man ju kunna sätta hur man vill.

Medlem

De gjorde ett mobil spel av den bästa spelserien i historien. Lägg ner EA, sämsta jag någonsin sett. JA JAG ÄR BITTER!

Medlem

Det måste väl ändå finnas någon form av lag som bryts här?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Fick något skumt virus i androiden för någon vecka sedan, mobilen överspammades med genvägar till dungeon keeper, jävligt skumt, spolade ur skiten bara, men fortfarande skumt.

ont: EA kan slicka mina saltiga bollar, att självaste dice tog dom som publisher från början är en skam för sverige.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Amen!
Jag förstår inte varför det spottas ut så mkt mobilspel. Jag ledsnade efter några månader när man fått sin första smartphone. Det är så fruktansvärt ytliga och ointressanta spel. Och ofta måste man betala ingame för att få vissa saker.

Anledningen stavas vinst, och det är inte lite vinst dom går med heller. "Spel" som Candy Crush och Clash of Clans drar in såna sanslösa summor att multiplattforms-trippel-A-titlar är en fis i rymden i jämförelse.

Dock skulle jag inte kalla den här typen av elände för spel, är mer en sorts avancerat bedrägeri med vissa spelelement som fiskedrag.

Dom här företagen anställer psykologer som rådgivare för att bättre kunna manipulera mänskliga instinkter och behov och därmed maximera vinsten. Finns ett flertal artiklar på nätet som går på djupet om hur det fungerar och det är ingen munter läsning...

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av totte1015:

Litar inte på google play.
Eller på EA.
Eller på mobiler.

Amen!
Jag förstår inte varför det spottas ut så mkt mobilspel. Jag ledsnade efter några månader när man fått sin första smartphone. Det är så fruktansvärt ytliga och ointressanta spel. Och ofta måste man betala ingame för att få vissa saker.

Marknaden är så ofantligt enormt stor att företagen tjänar storkovan om bara någon få procent köper spelet.
Det är för närvarande 900 miljoner Androidenheter i bruk i världen.
Om EN PROCENT av användarna köper ett spel för tex en dollar har man håvat in NIO MILJONER dollar.
Jag lovar att mer än en procent av användarna går efter betygen...lägg sedan till de som pyntar småsummor i själva spelet, många bäckar små blir stora vinster även om det handlar om rena skitspel.
De flesta användarna läser nog inte heller spelnyheter.

Och här räknar jag enbart Android, inte iPhone.

Medlem

Hmh... Gör EA en till tabbe i år blire perma bojkott på EA.

Medlem

EA är inget annat än hundpajs i påse.

Och jag älskar FZ ännu mer för att våga ladda upp en sån här artikel. No more free EA games 4 u.

Medlem

Hur kan man behandla ett så bra varumärke på detta viset..vidrigt.

Inaktiv
Skrivet av PaZ:

Underbart

EA vad gör ni? "skakar sorgset på huvudet"

Medlem

Jag har tidigare tyckt att all anti-EA hets har varit aningen överdriven - jag gillar dom inte men dom är ju ett företag, liknande hollywood film. Det ska sälja - punkt.
Men efter att kört Dungeon keeper - nae dom är bara fullständigt korrupta jubelidioter.
Ska se till att inte köpa deras skit - dock tror jag ändå att massan köper skiten och då är det ju trots allt på ett cyniskt sätt ett vinnande koncept .. .. men det handlar nog mest om i slutet att kundbasen tror att dom vill ha skiten som dom får nedtryckta i halsen.
Hatar detta mikro transaktions mobilspels hets - jag vill ha riktiga mobilspel, som jag gärna betalar för.

Medlem

Det är ett helvete rent ut sagt med dessa så kallade "spel" som går ut på att man ska bygga upp någonting och där varje moment har ett tidslås på sig. Självklart lönar det sig för spelbolagen att sälja genvägar till folk... Vi älskar ju att gena, ta sig förbi och vara först (grovt generaliserat)...

Jag kan erkänna, jag lirar Simpsons Tapped Out. Men! Inte ett öre pröjsas, och jag lirar alltmest mellan annan aktivitet eller när jag sitter på dass.... Så sunkigt lite uppmärksamhet ger jag spelet. Allt för en något njutbar hämnd mot EA!


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Har ni som lämnar kommentarer ens spelat spelet? Har ni spelat dom tidigare spelen? Man BEHÖVER inte pröjsa i spelet, det är precis som Plants vs Zombies 2. Spelet har sin gamla charm kvar och spelet är bra punkt! Ja just det, ni som inte spelat spelet innan det kommenteras... STFU!

Ozo
Medlem

Folk måste förstå att det är dem som har makten,
sluta köp = sluta stödja.

Medlem

So jag alltid har sagt, varför fortsätter ni stödja ett sådant här bluff företag?

Vänta bara till de har blivit varma i kläderna på Xboner och PS4, då skall ni få se på bedrägeri på höög nivå.

Och ni andra kommer bara svara, jaaaa snälla Fkk me in the A$$ EA, det är så skönt att bli lurad!

Medlem
Skrivet av Ghoztatic:

Har ni som lämnar kommentarer ens spelat spelet? Har ni spelat dom tidigare spelen? Man BEHÖVER inte pröjsa i spelet, det är precis som Plants vs Zombies 2. Spelet har sin gamla charm kvar och spelet är bra punkt! Ja just det, ni som inte spelat spelet innan det kommenteras... STFU!

Hoppas EA ger dig nog betalt för att skriva här, måste vara hård konkurans bland Shills idag då EA och alla andra är på varenda forum och skriver skit.

Medlem

EA lär sig aldrig och det är på god väg att "vinna" för tredje året på raken.

Medlem
Skrivet av Ghoztatic:

Har ni som lämnar kommentarer ens spelat spelet? Har ni spelat dom tidigare spelen? Man BEHÖVER inte pröjsa i spelet, det är precis som Plants vs Zombies 2. Spelet har sin gamla charm kvar och spelet är bra punkt! Ja just det, ni som inte spelat spelet innan det kommenteras... STFU!

Försöker du trolla eller? Det är inte mycket till spel efter någon timmes (egentlig) speltid. Du hinner göra 2 klick, sen har du alternativet mellan att sätta dig ner och vänta i några timmar eller betala. Och oj vad du får betala ifall du är dum nog att göra det.

Klart man kan spela det som Clash of Clans, göra ett par uppgrades och en anfall och logga tillbaka in igen efter några timmar för att upprepa. Men nu skulle det ju vara Dungeon Keeper, eller hur? Inte Clash och Clans med Dungeon Keeper tema, vilket är exakt vad det är.
Skillnaden är ju att CoC är gjort för vad det är. Man måste inte köpa något där heller, utan kan picka på det då och då i den takt man vill. DK är KONVERTERAT till CoC's upplägg, dvs att man tagit ett roligt spel och gjort om det till oigenkännlighet för att passa P2P (pay to play) konceptet.
Även om man teoretiskt sätt kan spela det under samma förutsättningar som CoC så är det inte längre Dungeon Keeper, charmen är totalt förlorad.

12
Skriv svar