"Han heter Zelda!"

Inaktiv
"Han heter Zelda!"

Ni som har läst mina tidigare inlägg vet att jag är ett riktigt Zelda-fan. Detta har, helt enligt planen, smittat av sig på äldsta pojken som är 3. Utöver att han sett lite när jag spelat olika Zelda-spel, så är Smosh Zelda rapp-video det som fått honom att tycka serien är häftig. Måste ju säga att den videon faktiskt är en av deras absolut bästa!

Men precis lika glad som jag blir när han vill leka "Zelda", lika jobbigt är det när han inte förstår att det är prinsessan som heter Zelda. Har försökt x antal gånger att förklara att "pojken heter Link och prinsessan heter Zelda", men det går liksom inte in. Han springer runt med en foam-yxa från Assassins creed (man får bra saker på jobbet ibland ;P) och låtsas slå på sin pappa som är "Gammeldorf", och ska rädda mig som är "prinsessan Link". Med tanke på sin ringa ålder så kan man ju inte bli putt på honom, men undrar hur länge det ska vara okej att han säger fel... Säger han fel när han fyllt 4 får jag ta ett allvarligt snack med honom

Men vidare till något intressantare... Hur får folk plats med alla spelmaskiner?! Har vid flera tillfällen pratat med folk som liksom mig har lite för många apparater i sitt hem, men dom verkar ha fått plats med sitt. Just nu så står mitt Wii, WiiU, 360, Ps3 och Ps4 i tvbänken, plus tvboxen och annat sånt. Har alltså 2 mindre kartonger som mina äldre maskiner ligger i (för att inte tala om lådorna och kartongerna med spel och tillbehör till dessa apparater) trots att jag helst skulle vilja ha dom uppe. Känns som att enda lösningarna är att antingen flytta till ett hus och ha ett rum speciellt för spelen alternativt bygga en specialgjord tvbänk. Det första blir ganska mycket för dyrt och en aning överdrivet, och det andra alternativet har jag inte sett någon snygg version av än.

Finns ju en hel del hemmabyggen att kika på på nätet, men inget har gått hem hos mig. Hur har ni gjort, som liksom jag har lite för många maskiner som alla vill ha en speciell plats i vardagsrummet?

(Ett sånt rum skulle man ha!)

#blogg


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem
"Han heter Zelda!"

Det är bara föräldrarna man kan skylla på när det går så här fel. Stackars barn, som måste växa upp och tro att Zelda är ett pojknamn...

Inaktiv

Hahahaha! XD Helt rätt, tar på mig fullt ansvar. Han kan skilja på Mario och Luigi i alla fall


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem

Kände ungefär likadant när jag var liten och hade en kompis som gillade Samus från Metroid. "HAN var ju cool"

Lirade Zelda 2 som liten påg och trodde rätt länge att det var Zelda man spelade. + att jag inte visst att man var kvinna i Metroid


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Skönt att höra att sonen inte är helt ensam om att ha fel då ;P


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

1
Skriv svar