Över 4000 överlevare bannas från Rust

Medlem

[quote=Pain]

Skrivet av Gogglebottle:

hur och varför fuskar man på Rust? känns lite meningslöst

Håller helt med.
Känslan av att "vinna" måste ju gå helt förlorad.
Du är inte duktig som vinner med fusk...
Du är en än complete retard om du lyckas förlora med fusk

Medlem

Hatar fuskare men hatar jäkla hackare mer. Hade warZ spela lite i början sen inget mer på ett tag. Så för typ 3 veckor sen skulle jag testa det igen så var jag perma bannad pga fusk. Någon har alltså hackat möget och haft sig. Som tur var det ett skitspel men ändå. Hörde av mig till dem men de sa att de inget gör

Medlem

Jag kan tänka mig att fuska på ett singleplayer spel EFTER att jag klarat det, mest bara för att tramsa runt lite. Men att fuska för att ta sig vidare för att man är för dålig, eller att fuska för att få ett taskigt övertag i multiplayer är bara löjligt.

Medlem

Visst, folk som trollar runt i spel som inte ens är på riktigt bör verkligen förlora hundratals eller till och med tusentals kronor på det.
Allvarligt?

Visst, jag avskyr fuskare, och tycker att dom ska hållas borta från servrarna.
Men däremot tycker jag att det är helt orimligt och fel att orsaka andra stora ekonomiska förluster bara för att dom retas på ett spel.
Och det är min åsikt att permabans borde förbjudas helt och hållet, alternativt att den som blir permabannad får pengarna tillbaka.

Särskilt då människor faktiskt kan ändra sig över tidens gång, och samt att många av oss någon gång i livet har en omogen fas innan vi har blivit ordentligt vuxna.

Inaktiv
Skrivet av Alexraptor:

Visst, folk som trollar runt i spel som inte ens är på riktigt bör verkligen förlora hundratals eller till och med tusentals kronor på det.
Allvarligt?

Visst, jag avskyr fuskare, och tycker att dom ska hållas borta från servrarna.
Men däremot tycker jag att det är helt orimligt och fel att orsaka andra stora ekonomiska förluster bara för att dom retas på ett spel.
Och det är min åsikt att permabans borde förbjudas helt och hållet, alternativt att den som blir permabannad får pengarna tillbaka.

Särskilt då människor faktiskt kan ändra sig över tidens gång, och samt att många av oss någon gång i livet har en omogen fas innan vi har blivit ordentligt vuxna.

Fast det står i de flesta onlinespels användaravtal att man kommer bli permabannad utan varning om man blir upptäckt när man fuskar.

Så du menar att om jag tröttnat på ett spel jag köpt på Steam borde jag kunna installera ett fuskprogram, åka fast och sedan få pengarna tillbaka?

Visst kan folk ha en omogen fas men de får fortfarande ta konsekvenserna för deras handlingar. De flesta som fuskar vet om att de kommer bannas om de åker fast, de tar den risken ändå.

Men att bli av med hela sitt Steamkonto är såklart lite överdrivet.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Fusk är kul i vissa solo-spel men i multiplayerspel så känns det bara helt meningslöst.

Typ unlimited ammo/godmode i GTA för att fucka upp allt. Säg inte att fusk aldrig är kul.

Så talar en fuskare i mina ögon! Nej jag tycker personligen inte om fusk överhuvudtaget. Spelen ska vara en utmaning och däri ligger det roliga med dem. Fusk tar bort allt det där...

12
Skriv svar