Dragon Age: Origins

Medlem

Två dagar till... ARGH!


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Bra recension, blev helt klart sugen att införskaffa detta. Bästa spelet sen Baldur's Gate II låter ju nästan för bra för att vara sant


signatur

shortbow.gif

Medlem

"Pc-versionen har det klassiska isometriska perspektivet (spelplanen sedd snett uppifrån) som är ovärderlig för rollspelsstrateger."

Pc-versionen har inte alls något isometriskt perspektiv, jag antar att missförståndet kommer från att författaren verkar tro att isometriskt betyder snett uppifrån.

Medlem

Efter att ha *host* testspelat halva natten så kan jag bara hålla med betyget. Provspelat 4 av de 6 inledande origns och för mig blir det en Human mage, även om storyn för Noble Dwarf var bättre.

Webhallen har skickat min kopia, har jag tur så kommer den redan imorgon då den redan är betald och klar, men jag räknar med torsdag så jag inte blir besviken.

Det här ska så klart spelas på PC, inte bara för alla DLC som kommer men också för att det är gjort för PC och bara att Tactical View inte finns (efter vad jag läst) på PS eller 360 är skäl nog att välja PC.

Men oavsett vad man väljer så kommer man inte att bli besviken. Mycket. Bra. Spel.

Game of the Year? Lika solklart som att Marabou mjökchoklad är gott.

Medlem

"i Dragon Age finns det inget som heter gott eller ont. [...] En ondskefull ras kallad darkspawn har inlett ett storskaligt anfall...."

Jag är förvirrad...

Medlem
Skrivet av S.S. Viator:

"i Dragon Age finns det inget som heter gott eller ont. [...] En ondskefull ras kallad darkspawn har inlett ett storskaligt anfall...."

Jag är förvirrad...

hheheh


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Inte otippat betyg, förbokat för ett tag sedan.. Sitter och väntar på mitt exemplar och den här recensionen får mig att längta ännu mer!
Det här ska spelas igenom många, många gånger. Precis som Baldur's Gate, Knights of the Old Republic, Neverwinter Nights, Jade Empire och Mass Effect.
BioWare spel är solkara köp!

Medlem
Skrivet av S.S. Viator:

"i Dragon Age finns det inget som heter gott eller ont. [...] En ondskefull ras kallad darkspawn har inlett ett storskaligt anfall...."

Jag är förvirrad...

Visst finns det ondska, vad skulle man annars slåss mot?

Vad recensenten menar är att dina karaktärer du spelar inte nödvändigtvis är antingen god eller ond redan från start, det är något du väljer medan du spelar. Alla val är inte självklara, inte ens efter att du valt om du ska vara ond eller god.

Medlem
Skrivet av Exim:

jag har inte problem med laddnings tiderna.

6gb ram
intel ssd x25 g2
quadcore 9650 @ 3.2ghz
ati 5870

Piratsvinen slår till igen.

Medlem

åh jävlar vad jag kommer förstöra både mitt socialia liv och karriär när jag fått hem det här spelet, kommer låsa in mig i mitt rum med ett lager pizza och öl som räcker minst en månad sen sitta och nöta sönder och hålla på med toolsen för skapa egna uppdrag ååh.. ååh.. ååååååh.ååååååh

fy fan

Medlem
Medlem

Även om grafiken är skräp som någon sa, så gå och spela något tråkigt fps utan story istället då
Det här ska köpas direkt och sen kommer jag sitta som klistrad!

Medlem
Skrivet av Burner1972:

Dagens dilemma är precis något som jag funderade på när jag läste recensionen. Har en bra PC, en Xbox360 och en PS3 slim.
Tror att det plir en PS3 version eftersom då kan frugan också spela det (hon vägrar spela med mus) samt att det är alltid nice att spela på en 42" lcd TV liggandes i soffan
Men visst det underlättar att spela med mus och tangentbord.
Vilken version ska ni andra köpa?

Bokade just pc versionen på webhallen. PC'n är ju ändå kopplad till TV'n sedan länge!

Valet för mig är ju dock ganska självklart då jag inte innehar varken en ps3:a eller en xbox360, men argumenten är ändå många för PC versionen, såsom mods och andra spelar skapat innehåll.

Tur att man är ledig på torsdag! bwahahaha @.@

Medlem

Detta är helt otroligt spel.
Har väntat på det här länge nu.
Satt med höga förväntningar.
Först med "AION" som är det bästa mmorpg jag har spelat.
Sen vill jag naturligtvis ha ett solo "ej online" rpg med klass, då kom Dragon Age.
Fyfan, allt är bra och jag gillar kameran där man från några rullningar på musens rullknapp får ett läge precis som i Aion ungefär kan styras enbart med musen till ett överlag i vinkel precis som i "Baldurs Gate" man väljer det man känner fört.

Laddtiderna är helt okej. Finns spel som har mycket längre laddtider, men å andra sidan klart man se nackdelar i spelet.
Men detta är ett perfekt spel få spel i framtiden kommer att leva upp till 50% av Dragon Age kaliber.

KÖÖÖÖÖP

Medlem

Så Kraftling får recensera för både FZ och PC Gamer. Det var som fanken! Bra recension dock. Har aldrig spelat Baldur's Gate så det ska bli intressant att se om den här typen av spel passar mig.

Medlem

Jag skall nog plocka upp detta när det ligger i rea lådorna på Media Markt för 99:-

Känns som att det är ett sånt spel.

Tills dess skall jag spöa hela världen på CoD MW2.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Skithärligt med ett gui som för en gångs skull verkar vara korrekt anpassat till pc:n

Medlem

Hur står det till med itemiseringen ? Är det Longsword, Longsword +1 och longsword +2 som gäller? Eller är det som Mass Effect med "vapen/rustningsnamn" version 1,2,3,4,5,6,7?

Hoppas dock på att det finns lite mer variation i det här spelet än tidigare bioware titlar? Någon som spelat det som vet ?

Medlem

Ser mycket lovande ut!


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Jag skall nog plocka upp detta när det ligger i rea lådorna på Media Markt för 99:-

Känns som att det är ett sånt spel.

Tills dess skall jag spöa hela världen på CoD MW2.

Ok.

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag skall nog plocka upp detta när det ligger i rea lådorna på Media Markt för 99:-

Känns som att det är ett sånt spel.

Tills dess skall jag spöa hela världen på CoD MW2.

'

Okej..

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag skall nog plocka upp detta när det ligger i rea lådorna på Media Markt för 99:-

Känns som att det är ett sånt spel.

Tills dess skall jag spöa hela världen på CoD MW2.

Ha så kul med dess matchmaking

Medlem

Förbokat och klart!

Medlem

Avbokade precis mitt Collectors edition till 360... köper från Steam istället, har ju en kraftfull PC... Nu i efterhand vet jag inte varför jag boka 360-versionen först... Nåväl. Ska bli kul som fan att lira!


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Härligt! Och betyg, ska läsas när jag kommer hem


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Min collector's edition skickades precis från Game! Tackar så mycket

Medlem

En annan klar fördel med PC-versionen som recensenten glömde ta upp är ju att det är den enda versionen som får med ett toolset och stöd för mods och användarskapade äventyr och kampanjer. Jag har kollat in toolsetswikin lite, och det verkar vara mycket mer kraftfullt än t ex NWNs toolset.

Såg förresten att Webhallen skickat mitt ex också, så kanske det dyker upp redan imorrn?

Medlem

Älskar Baldur's Gate II så jag tror nog jag får ta och införskaffa detta snarast!

Medlem

Trevlig recension. Börjar nästan att tro att jag inte kommer bli besviken trots mina skyhöga förväntningar.

Jag säger bara -_-


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Skriv svar