Dragon Age: Origins

Medlem
Skrivet av Slajm:

INTE ok med DLC från dag 1, INTE ok..

Så dom skulle vänta med att släppa det fast det redan är klart bara för att du inte tycker att det är ok? Seriöst. Det är inte som att spelet inte är stort nog utan DLC, så vill du inte skaffa DLC står det dig fritt.

Inaktiv

Fyfan vad ghey det verkar, man får inte välja gubbarna man får 3 goda drakdödar mesar med amerikanska röster LOL USCH.

Medlem

Tyckte att grafiken sög när jag började men blev kär efter ett par timmar. 6/5

Redaktör
Skrivet av liath:

Gör en ny betygsskala.... Använd procent men sätt max till 50%. Sedan betygssätter ni vid tiotal typ 10% 20% osv... Då lovar jag dig att de flesta blir nöjda ;).

Haha, kanske det ja.


signatur
Medlem

jonne_man !!! Bra recenserat, du tar upp viktiga saker som jag inte sett någon annan recensent ta upp.

Skönt att du inte blint stämmer in i hyllningskören som många andra recensenter verkar göra.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av HYBRiS:

Verkar lovande med så högt betyg, men seriöst - hur kan spelet ha fått ett plus för grafiken, den ser ju ut som skräp?

Man kan inte säga det genom att kolla på bilder eller ens trailers. Det måste ses in-game, så är det i dom flesta spelen.

Precis, man kan inte blint se på grafiken utan man ska ta in helhetskänslan.
Sedan så behöver inte snygg grafik vara som i Crysis för att vara snyggt.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

AAAAA va skönt att man fick se en lite längre recession här på FZ var längesen. Många som klagar på grafiken personligen tycker jag att det är story och spelkänsla som gäller i ett rollspel!!!! så trött på ytliga spel!

bra jobbat ! definitivt köp!

Vi vet sedan länge att folk stört sig på betygssystemet här på FZ nu på sistone och jag tror helt klart det mest beror på alla femmor som slängs ut som vardagsmat eller det har ju varit ganska lugnt med femmor nu på sistone sedan OP2 incidenten och det är skönt börjar kännas ärligt igen :)!

Sen kanske skribenten tycker att vissa spel är värda en femma som inte majoriteten håller med om men då får man faktiskt ha en lite längre artikel så att det verkligen framgår varför den fått guld betyg! (alla 5poängare förtjänar en lång artikel, är min personliga åsikt iaf.)

Här känns det verkligen som att skribenten har en väldigt god anledning till att ge ett högt betyg och därmed tillkommer det mindre revolt i forumet!


signatur

Godspeed

Medlem

DA:O ramlade just ner i brevlådan, tack Webhallen!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av liath:

Gör en ny betygsskala.... Använd procent men sätt max till 50%. Sedan betygssätter ni vid tiotal typ 10% 20% osv... Då lovar jag dig att de flesta blir nöjda ;).

Haha, kanske det ja.

Tycker att ni ska spela ett spel och tryck i er så många hallonbåtar ni kan, efter spelsessionen sätter ni ett betyg på hur ni mår.
Man ska ju gå på känsla då man spelar, eller


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

PaZ
Medlem
Skrivet av ZkilfinG:

Ni glömde en grej i dagens dilemma. Achievements. Tyvärr använder inte DAO GFWL och därmed inga achievements till PC-spelare. Sen är ju frågan om det är värt att spela en något sämre version av spelet, till ett högre pris, bara för att få achievements? Jag överväger det, men för mig väger även möjligheten att sitta bekvämt i soffan med min projektor och surroundljud tungt.

tyvärr? man slipper ladda ner konstiga fulversioner bara för att slippa starta massa strunt (live) som man var tvungen till i GTA..

Medlem

Sådär! nu har spelbutiken.se slängt iväg min Collectors Edition hoppas jag får den imorrn vill spela nu!

Medlem

hmm hörde just med webhallen och det verkar som dom inte fått sina ex ännu *snyft*
skulle kanske få dom senare idag sa dom

JAG VILL HA DRAGON AGE NU!

Medlem

en del ställen har redan skickat ut boxar till kund.. min kompis fick det igår på posten trots att vi förbokat på samma ställe


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av nather:

hmm hörde just med webhallen och det verkar som dom inte fått sina ex ännu *snyft*
skulle kanske få dom senare idag sa dom

JAG VILL HA DRAGON AGE NU!

Webhallen skickade mitt exemplar igår.

Medlem

var det en collectors eddition?
eller den vanliga?

Inaktiv
Skrivet av Orbs:

jonne_man !!! Bra recenserat, du tar upp viktiga saker som jag inte sett någon annan recensent ta upp.

Skönt att du inte blint stämmer in i hyllningskören som många andra recensenter verkar göra.

Bra att någon fann det användbart.

Skrivet av lvitriol:

Fyfan vad ghey det verkar, man får inte välja gubbarna man får 3 goda drakdödar mesar med amerikanska röster LOL USCH.

Spela längre, du är fortfarande i inledningen.

Medlem

2/5 av mig iofs men spelet duger väl.

Inaktiv
Skrivet av nather:

hmm hörde just med webhallen och det verkar som dom inte fått sina ex ännu *snyft*
skulle kanske få dom senare idag sa dom

JAG VILL HA DRAGON AGE NU!

Fick samma mail imorse om att Webhallen fått det en dag försenat och inte kunde skicka ut igår, men får det ju till rabatt istället för att det finns en risk att det inte dyker upp till den 5e. Var CE jag beställde, kanske bara dom som var försenade?

Medlem

ni som vill ha spelet:

HotSpotShield --> Gamersgate --> Köp --> ladda ner.

Spelade det redan igår.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av liath:

Gör en ny betygsskala.... Använd procent men sätt max till 50%. Sedan betygssätter ni vid tiotal typ 10% 20% osv... Då lovar jag dig att de flesta blir nöjda ;).

Haha, kanske det ja.

Får inte glömma att de kan vara läge att köpa en D20 där varje udda tal innebär att du adderar talet och sedan multiplicerar med 2 för att sedan subtrahera de antal procent du har fått fram ifrån de betyg du egentligen tänkte sätta.
Om de blir jämnt så tar du bara och delar på två och adderar.

Detta innebär såklart att ni aldrig får ge ett spel ett tänkt 100%. Så om de kommer ut 20 utmärkta spel per år så är de bara ett spel per år som får 100%!!
På så sätt är ni väldigt rättvisa och folket blir nöjda över att se att Gran Turismo fick 94% jämfört med Forzas 92%.

Helst ska ni också göra de för olika typer av kategorier som ljud osv.

För att demonstrera så tar vi betyget för detta spel och multiplicerar med 20 och subtraherar med 10. Jag har en 20-sidig tärning här, de blev 6. Alltså så är Dragon Age 93% fulländat!

Spara in på provisionerna och skippa alla artiklar också, de är ju bara betygen som spelar roll.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Ni som inte har hängt med i utvecklingen av DA, så kan jag berätta varför de kan släppa DLC på dag 1:

DA: O till PC var färdigt att släppas i mars i år. EA ville att det skulle släppas till alla plattformar samtidigt. Alltså får Bioware ett halvår på sig att fila bort alla buggar...

Och utveckla klart den DLC (Warden's Keep och The Stone Prisoner) som skulle ha släppts ett tag efter den nu inställda mars-releasen.

Stone Prisoner ingår om man köper en ny, obegagnad (ej piratkopierad) kopia. Warden's Keep kostar pengar.

Medlem
Skrivet av Exim:

bjosarn
kan ju medela att till en börgjan så om man ska ta dig seröst så kan du ju byta nick ...
2 vet du vad steam är ? i alla fall det släptes för 2 dagar sedan där

1. Uh, du är så tuff E-X-IM (astuffa nicket shit vad jag tar dig seriöst, t.o.m. ett X!!!) med din tuffa dator också!

1.2. Vill du att personer ska ta dig seriöst så bör du lära dig att uttrycka dig i skrift, och säkert också verbalt.
Jag vilar min väska, E-X-IM (så tufft så jag var tvungen att skriva ut det igen).

2. Släppas och pre-loadas är inte samma sak, men det kanske du inte visste? Direkt från Steam News:
"Dragon Age: Origins Available in North America!
NOVEMBER 3, 2009, 10:19 AM - VALVE - PRODUCT RELEASE"
Och:
"Dragon Age: Origins will be released to other regions on November 6th."
Källa: http://store.steampowered.com/news/3047/


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Är väldigt säker på att Warden's Keep skulle ingå i Dragon Age - Origins - Collectors Edition och jag har inte fått höra något om förändringar..

Nu gick jag in på min Webhallen beställning och konstaterade att Warden's Keep inte ingår längre.. Nu kan det vara så att gammla pundar minnet som sviker en och WK inte alls skulle ingå i denna utgåva, någon som kan bekräfta det ? Gjorde beställningen 26 September.

Tycker också att det är jävla skumt då i Bioware network så kan man se spelare som lirat i Warden's Keep.. Kan det vara 360 ?

Inaktiv
Skrivet av donhenri:

.Är väldigt säker på att Warden's Keep skulle ingå Dragon Age - Origins - Collectors Edition och jag har inte fått höra något om förändringar..

Warden's Keep ingår i Collector's edition för den nerladdningsbara versionen. De som köper den får ingen kartan som medföljer den "fysiska" CE och får därför Warden's Keep istället. Alla andra måste köpa Warden's Keep, vilket du kan göra från och med dag ett.

Medlem

helvete.. funtar på att ändra till den nerladdningsbara versionen, få WK och dessutom tjäna en hundring på det. Svårt att bestämma sig.

Har ju aldrig köpt något Collectors Edition med prylar så kan väl prova på och göra det dessutom få Blood Dragon Armor

Edit: Tack motormilk för svaret

Medlem

+ Helt klockers känsla. Styrning och strider funkar perfa.
+ Baldur's-atmosfär.
+ Tim Curry, Kate Mulgrew, Tim Russ.

- Ingen multiplayer (vafan, hade de klämt med 4p coop i det här hade det kunnat bli hur bra som helst!).
- Alldeles för mycket snack för min smak (inte så att man inte sett/läst liknande fantasy-storyline tidigare så det blir tradigt med 2 timmar dialog och 5 minuter strid ibland).
- DLC (självklart tjänar de mer pengar på ett begränsat spel och att göra köpbara kampanjer istället för att ha med ett coop-läge som skulle föreviga spelet.)

Är man på SP-humör och har tålamod att sätta sig in i en story så är det ett underbart lir och värt 4/5. Älskar man dialog så är det nog 5/5 dock, personligen vill jag spela och inte ha en interaktiv ljudbok :).


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem

woho såg att den blivit skickad när jag kolla 14:38

nu måste jag bara vänta till imorgon för posten och mejlet med förboknings koden.:\

Medlem

Texturerna på allt utan karaktärerna förtjänar all kritik de kan få i PC versionen, mycket besviken på att lågupplösta texturer från konsolversionen har hittat sig till PC även med högsta inställningar på allt.

Men detta kommer säkert lösa sig med mods, spelet i sig förtjänar 5/5 tack vare att det just finns genomarbetade verktyg för moddarverksamhet. Annars hade det nog "bara" varit en 4/5 från mig.

Medlem
Skrivet av ZerOne:
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av bapelsin:
Skrivet av Rafner:
Skrivet av Exim:

jag har inte problem med laddnings tiderna.

6gb ram
intel ssd x25 g2
quadcore 9650 @ 3.2ghz
ati 5870

Piratsvinen slår till igen.

Hur jävla blåögd är du?
Tanka först & pröjsa sen, ingen skada skedd.
Mängden trötta moralkäringar här förvånar mig alltid.

Innan ni öppnar käften, så nej jag har inte eller tänker inte tanka spelet.

Köper möjligen det till 360 när priset sjunker.

Hur jävla blåögd är du?
Upphovsrätten innebär att du har rätt att välja vilka som får ta del av ditt verk. Nu är de praxis att du har rätt att bruka deras verk privat emot att du betalar de cirka 400 kr(eller vad nu pc-spel kostar i nypris - köper bara pcspel när de har några år på nacken. Blir billigast så.) som de vill ha.

Tycker de är hur underbar ironi som helst att en del torrentsidor bannar användare för att de sprider vissa releaser till andra torrentsidor. Samtidigt som en del piratpartister är purkna över att vänsterpartiet copypastade deras partiplan.

Sen att argumentera för att spelutvecklare får skylla sig själva att de distribuerar sina spel så himla fritt d.v.s. mot betalning via diverse medium och tjänster är ungefär lika värt som att argumentera huruvida den fjortonåriga flickans kläder var relevanta vid våldtäkten.

Om de ville köra på praxisen free download and then buy it if you want så hade de ju gjort det. Killing Floor gjorde de för nån vecka sen och för några ytterligare veckor sen så kunde man köpa World of Goo för $0.01-astronomisk summa.

För övrigt så öppnar jag käften för dina åsikter och inte dina handlingar.

ONTOPIC:
Kommer köpa de när de ligger mellan 199-299:-, senaste rollspelet jag har hypat över och köpt har varit besvikelse. (Molyneux, watching towards you.)

Hej moralkärring!
Jag har en fråga, jo se jag laddar ner Dragon Age och tänker inte betala för det, går världen under nu?

1.5. Inga wareztips eller multiplayerfusk
Allt prat samt förfrågningar och/eller tips om piratkopior, fildelningsprogram, och/eller försäljning/köp av stöldgods, är förbjudet. Vi godtar inte heller länkar eller tips om fusk till multiplayerspel; som t ex bottar eller olika exploits.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

1.5. Inga wareztips eller multiplayerfusk
Allt prat samt förfrågningar och/eller tips om piratkopior, fildelningsprogram, och/eller försäljning/köp av stöldgods, är förbjudet. Vi godtar inte heller länkar eller tips om fusk till multiplayerspel; som t ex bottar eller olika exploits.

Säg mig tybalt, gillar du jobbet som FZ fluffer?
Förklarar gärna om moralkärringarna (som dessutom var dem som började skrika om det) bryter mot samma regler eller inte, för du antyder att allt prat utav huvudtaget skulle vara emot reglerna och då blir det samma skrot och korn.

Skriv svar