Ground Zeroes snyggare till PS4 – inte två timmar kort

Robot
Ground Zeroes snyggare till PS4 – inte två timmar kort
Medlem
Ground Zeroes snyggare till PS4 – inte två timmar kort

Kan vi inte bara komma fram till att det där DDR5 minnet i PS4 faktiskt gjort konsolen bättre och från det dra slutsatsen att alla "snygga" spel således kommer att vara snyggare på PS4? Det börjar bli lite tjatigt med alla "inte 1080p till Xbox", inte 60 fps till Xbox" och "spelet x har mer detaljer på ps4, här är ett screenshot som bevis". Börjar låta som en skvallertidning... Jag tror de flesta har fattat vinken vid detta laget. Ps4 har bättre prestanda än Xbox one, precis som ps3 hade bättre prestanda än Xbox 360.

Medlem

Är det där Sam Fisher?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Inlägg raderade. Nu får vi lugna ner oss lite.


signatur

Have a good time!

Kan tyvärr inte hypa mig för ett nytt MGS, har blivit bränd för många gånger. Men jag tror på förhand utan några som helst bevis för att det faktiskt kommer bli så, 2 timmar mainstory kan jag tro på, en timme och fyrtiofem minuter cutscen förväntar jag mig.
Som en nysning i vinden.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Kan tyvärr inte hypa mig för ett nytt MGS, har blivit bränd för många gånger. Men jag tror på förhand utan några som helst bevis för att det faktiskt kommer bli så, 2 timmar mainstory kan jag tro på, en timme och fyrtiofem minuter cutscen förväntar jag mig.
Som en nysning i vinden.

Va, och MGS 1-4 som var så jäkla bra :). Själv tror man på ett bra spel med bra story, förväntar mig inget mer än så, så om jag då blir besviken så är det ett skräpspel då mina förhoppningar är på en nivå som inte är hype nivå. Slår aldrig fel då

ps: iofs, dark souls hypade jag för och gillade det som fan ändå, men dumt att hypa utifall spelen "bara" är bra spel

Medlem
Skrivet av caelestis:

Kan vi inte bara komma fram till att det där DDR5 minnet i PS4 faktiskt gjort konsolen bättre och från det dra slutsatsen att alla "snygga" spel således kommer att vara snyggare på PS4? Det börjar bli lite tjatigt med alla "inte 1080p till Xbox", inte 60 fps till Xbox" och "spelet x har mer detaljer på ps4, här är ett screenshot som bevis". Börjar låta som en skvallertidning... Jag tror de flesta har fattat vinken vid detta laget. Ps4 har bättre prestanda än Xbox one, precis som ps3 hade bättre prestanda än Xbox 360.

PS3 hade inte bättre prestanda än Xbox 360... Oftast samma eller så var 360 versionerna överlag snyggare.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av caelestis:

Kan vi inte bara komma fram till att det där DDR5 minnet i PS4 faktiskt gjort konsolen bättre och från det dra slutsatsen att alla "snygga" spel således kommer att vara snyggare på PS4? Det börjar bli lite tjatigt med alla "inte 1080p till Xbox", inte 60 fps till Xbox" och "spelet x har mer detaljer på ps4, här är ett screenshot som bevis". Börjar låta som en skvallertidning... Jag tror de flesta har fattat vinken vid detta laget. Ps4 har bättre prestanda än Xbox one, precis som ps3 hade bättre prestanda än Xbox 360.

PS3 hade inte bättre prestanda än Xbox 360... Oftast samma eller så var 360 versionerna överlag snyggare.

Nja det stämmer inte. Hårdvaran är faktiskt bättre i PS3 än Xbox360, saken var den att PS3an var så pass "krånglig" att utveckla spel till.
Så de flesta multiplatform spel utvecklades till Xbox360 sedan portade man över spelet som det var till PS3 för att spara tid/pengar. Av denna anledning så ser spelen väldigt lika ut på båda konsolerna.
När det gäller PS4 och XBO så är konsolerna väldigt lika och mycket lättare att utveckla spel till, de är ju essentiellt datorer med skilda grafikdelar. Därför är det också väldigt enkelt att höja/sänka grafiken för utvecklarna.

För att dra ett exempel, så är den ena en dator med bättre grafikkort, så om man lirar BF4 så kan du köra på Ultra istället för High och/eller ha 30fps kontra 60fps.

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av caelestis:

Kan vi inte bara komma fram till att det där DDR5 minnet i PS4 faktiskt gjort konsolen bättre och från det dra slutsatsen att alla "snygga" spel således kommer att vara snyggare på PS4? Det börjar bli lite tjatigt med alla "inte 1080p till Xbox", inte 60 fps till Xbox" och "spelet x har mer detaljer på ps4, här är ett screenshot som bevis". Börjar låta som en skvallertidning... Jag tror de flesta har fattat vinken vid detta laget. Ps4 har bättre prestanda än Xbox one, precis som ps3 hade bättre prestanda än Xbox 360.

PS3 hade inte bättre prestanda än Xbox 360... Oftast samma eller så var 360 versionerna överlag snyggare.

Nja det stämmer inte. Hårdvaran är faktiskt bättre i PS3 än Xbox360, saken var den att PS3an var så pass "krånglig" att utveckla spel till.
Så de flesta multiplatform spel utvecklades till Xbox360 sedan portade man över spelet som det var till PS3 för att spara tid/pengar. Av denna anledning så ser spelen väldigt lika ut på båda konsolerna.
När det gäller PS4 och XBO så är konsolerna väldigt lika och mycket lättare att utveckla spel till, de är ju essentiellt datorer med skilda grafikdelar. Därför är det också väldigt enkelt att höja/sänka grafiken för utvecklarna.

För att dra ett exempel, så är den ena en dator med bättre grafikkort, så om man lirar BF4 så kan du köra på Ultra istället för High och/eller ha 30fps kontra 60fps.

GPU:n i 360 var snäppet starkare än den i PS3, plus att 360 hade delat minne. PS3 var alltid låst till max 256mb GRAM.

Däremot var processorn i PS3 betydligt kraftigare än den i 360 om man utnyttjade den fullt ut. Men det stämmer att många tidiga utgåvor faktiskt såg bättre ut på 360 än PS3.

Medlem
Skrivet av caelestis:

Kan vi inte bara komma fram till att det där DDR5 minnet i PS4 faktiskt gjort konsolen bättre och från det dra slutsatsen att alla "snygga" spel således kommer att vara snyggare på PS4? Det börjar bli lite tjatigt med alla "inte 1080p till Xbox", inte 60 fps till Xbox" och "spelet x har mer detaljer på ps4, här är ett screenshot som bevis". Börjar låta som en skvallertidning... Jag tror de flesta har fattat vinken vid detta laget. Ps4 har bättre prestanda än Xbox one, precis som ps3 hade bättre prestanda än Xbox 360.

du får inte glömma det viktigaste ,, att PC har allt och mer därtill.. Synd bara att inte alla spel fanns till PC

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av caelestis:

Kan vi inte bara komma fram till att det där DDR5 minnet i PS4 faktiskt gjort konsolen bättre och från det dra slutsatsen att alla "snygga" spel således kommer att vara snyggare på PS4? Det börjar bli lite tjatigt med alla "inte 1080p till Xbox", inte 60 fps till Xbox" och "spelet x har mer detaljer på ps4, här är ett screenshot som bevis". Börjar låta som en skvallertidning... Jag tror de flesta har fattat vinken vid detta laget. Ps4 har bättre prestanda än Xbox one, precis som ps3 hade bättre prestanda än Xbox 360.

PS3 hade inte bättre prestanda än Xbox 360... Oftast samma eller så var 360 versionerna överlag snyggare.

Nja det stämmer inte. Hårdvaran är faktiskt bättre i PS3 än Xbox360, saken var den att PS3an var så pass "krånglig" att utveckla spel till.
Så de flesta multiplatform spel utvecklades till Xbox360 sedan portade man över spelet som det var till PS3 för att spara tid/pengar. Av denna anledning så ser spelen väldigt lika ut på båda konsolerna.
När det gäller PS4 och XBO så är konsolerna väldigt lika och mycket lättare att utveckla spel till, de är ju essentiellt datorer med skilda grafikdelar. Därför är det också väldigt enkelt att höja/sänka grafiken för utvecklarna.

För att dra ett exempel, så är den ena en dator med bättre grafikkort, så om man lirar BF4 så kan du köra på Ultra istället för High och/eller ha 30fps kontra 60fps.

GPU:n i 360 var snäppet starkare än den i PS3, plus att 360 hade delat minne. PS3 var alltid låst till max 256mb GRAM.

Däremot var processorn i PS3 betydligt kraftigare än den i 360 om man utnyttjade den fullt ut. Men det stämmer att många tidiga utgåvor faktiskt såg bättre ut på 360 än PS3.

Det kan fortfarande märkas skillnader mellan titlar till båda plattformarna. Testa Bayonetta... *ryser* Ganska säker på att det gäller vissa moderna titlar också (Far Cry 3 kan jag tänka mig).


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Burnout: Paradise City är det enda spel jag vet som utvecklades för PS3 först och portades till Xbox 360. Det märks. Mycket bättre på PS3 än på Xbox men optimeringen för PS3 hjälpte till Xboxen också enligt utvecklarna.

Inaktiv
Skrivet av Traveller in time:

Kan tyvärr inte hypa mig för ett nytt MGS, har blivit bränd för många gånger. Men jag tror på förhand utan några som helst bevis för att det faktiskt kommer bli så, 2 timmar mainstory kan jag tro på, en timme och fyrtiofem minuter cutscen förväntar jag mig.
Som en nysning i vinden.

Bränd av ett MGS? Does not compute...


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av caelestis:

Kan vi inte bara komma fram till att det där DDR5 minnet i PS4 faktiskt gjort konsolen bättre och från det dra slutsatsen att alla "snygga" spel således kommer att vara snyggare på PS4? Det börjar bli lite tjatigt med alla "inte 1080p till Xbox", inte 60 fps till Xbox" och "spelet x har mer detaljer på ps4, här är ett screenshot som bevis". Börjar låta som en skvallertidning... Jag tror de flesta har fattat vinken vid detta laget. Ps4 har bättre prestanda än Xbox one, precis som ps3 hade bättre prestanda än Xbox 360.

kan vi inte bara komma fram till att vissa personer gillar playstation och vissa gillar x-box. Det börjar bli jäkligt tråkigt att läsa alla dessa fanboys skriva på fz.

Medlem
Skrivet av Proximately:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av caelestis:

Kan vi inte bara komma fram till att det där DDR5 minnet i PS4 faktiskt gjort konsolen bättre och från det dra slutsatsen att alla "snygga" spel således kommer att vara snyggare på PS4? Det börjar bli lite tjatigt med alla "inte 1080p till Xbox", inte 60 fps till Xbox" och "spelet x har mer detaljer på ps4, här är ett screenshot som bevis". Börjar låta som en skvallertidning... Jag tror de flesta har fattat vinken vid detta laget. Ps4 har bättre prestanda än Xbox one, precis som ps3 hade bättre prestanda än Xbox 360.

PS3 hade inte bättre prestanda än Xbox 360... Oftast samma eller så var 360 versionerna överlag snyggare.

Nja det stämmer inte. Hårdvaran är faktiskt bättre i PS3 än Xbox360, saken var den att PS3an var så pass "krånglig" att utveckla spel till.
Så de flesta multiplatform spel utvecklades till Xbox360 sedan portade man över spelet som det var till PS3 för att spara tid/pengar. Av denna anledning så ser spelen väldigt lika ut på båda konsolerna.
När det gäller PS4 och XBO så är konsolerna väldigt lika och mycket lättare att utveckla spel till, de är ju essentiellt datorer med skilda grafikdelar. Därför är det också väldigt enkelt att höja/sänka grafiken för utvecklarna.

För att dra ett exempel, så är den ena en dator med bättre grafikkort, så om man lirar BF4 så kan du köra på Ultra istället för High och/eller ha 30fps kontra 60fps.

GPU:n i 360 var snäppet starkare än den i PS3, plus att 360 hade delat minne. PS3 var alltid låst till max 256mb GRAM.

Däremot var processorn i PS3 betydligt kraftigare än den i 360 om man utnyttjade den fullt ut. Men det stämmer att många tidiga utgåvor faktiskt såg bättre ut på 360 än PS3.

Det kan fortfarande märkas skillnader mellan titlar till båda plattformarna. Testa Bayonetta... *ryser* Ganska säker på att det gäller vissa moderna titlar också (Far Cry 3 kan jag tänka mig).

Har bara kört bayonetta på PS3 så kan inte uttala mig. En snabb sökning på internet avslöjar att FC3 verkar flyta på bättre på XBOX.

Det finns säkerligen massor med multi-plattformsspel som kanske har en viss fördel på en plattform men det har nog oftast med kodarkompetens att göra.

PS3 och 360 var på det stora hela exakt lika kompetenta. PS3 kunde mäkta med en starkare processor, för dem som lärde sig att utnyttja den dvs. Och de som lärde sig detta var i princip endast Sony:s egna studios. Kan inte komma på ett spel till PS3 som inte varit exklusivt som visat att PS3 skulle vara kraftigare.

Skillnaden då mot PS4 och XBONE är ganska markant. Dessa kör samma arkitektur (de skall i teorin vara ungefär lika svåra/lätta att koda till), mer eller mindre samma processorkraft, medan PS4 har ca. 40% extra klös i grafikkortet. Detta är en stor skillnad som faktiskt märks i praktiken, till skillnad från förra generationen.

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Proximately:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av caelestis:

Kan vi inte bara komma fram till att det där DDR5 minnet i PS4 faktiskt gjort konsolen bättre och från det dra slutsatsen att alla "snygga" spel således kommer att vara snyggare på PS4? Det börjar bli lite tjatigt med alla "inte 1080p till Xbox", inte 60 fps till Xbox" och "spelet x har mer detaljer på ps4, här är ett screenshot som bevis". Börjar låta som en skvallertidning... Jag tror de flesta har fattat vinken vid detta laget. Ps4 har bättre prestanda än Xbox one, precis som ps3 hade bättre prestanda än Xbox 360.

PS3 hade inte bättre prestanda än Xbox 360... Oftast samma eller så var 360 versionerna överlag snyggare.

Nja det stämmer inte. Hårdvaran är faktiskt bättre i PS3 än Xbox360, saken var den att PS3an var så pass "krånglig" att utveckla spel till.
Så de flesta multiplatform spel utvecklades till Xbox360 sedan portade man över spelet som det var till PS3 för att spara tid/pengar. Av denna anledning så ser spelen väldigt lika ut på båda konsolerna.
När det gäller PS4 och XBO så är konsolerna väldigt lika och mycket lättare att utveckla spel till, de är ju essentiellt datorer med skilda grafikdelar. Därför är det också väldigt enkelt att höja/sänka grafiken för utvecklarna.

För att dra ett exempel, så är den ena en dator med bättre grafikkort, så om man lirar BF4 så kan du köra på Ultra istället för High och/eller ha 30fps kontra 60fps.

GPU:n i 360 var snäppet starkare än den i PS3, plus att 360 hade delat minne. PS3 var alltid låst till max 256mb GRAM.

Däremot var processorn i PS3 betydligt kraftigare än den i 360 om man utnyttjade den fullt ut. Men det stämmer att många tidiga utgåvor faktiskt såg bättre ut på 360 än PS3.

Det kan fortfarande märkas skillnader mellan titlar till båda plattformarna. Testa Bayonetta... *ryser* Ganska säker på att det gäller vissa moderna titlar också (Far Cry 3 kan jag tänka mig).

Har bara kört bayonetta på PS3 så kan inte uttala mig. En snabb sökning på internet avslöjar att FC3 verkar flyta på bättre på XBOX.

Det finns säkerligen massor med multi-plattformsspel som kanske har en viss fördel på en plattform men det har nog oftast med kodarkompetens att göra.

PS3 och 360 var på det stora hela exakt lika kompetenta. PS3 kunde mäkta med en starkare processor, för dem som lärde sig att utnyttja den dvs. Och de som lärde sig detta var i princip endast Sony:s egna studios. Kan inte komma på ett spel till PS3 som inte varit exklusivt som visat att PS3 skulle vara kraftigare.

Burnout Paradise City.
Texturerna är högre upplösta på PS3, frame-raten är bättre (om än väldigt lika). Online-delen är helt sömlös på PS3 men inte på Xbox.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Proximately:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av caelestis:

Kan vi inte bara komma fram till att det där DDR5 minnet i PS4 faktiskt gjort konsolen bättre och från det dra slutsatsen att alla "snygga" spel således kommer att vara snyggare på PS4? Det börjar bli lite tjatigt med alla "inte 1080p till Xbox", inte 60 fps till Xbox" och "spelet x har mer detaljer på ps4, här är ett screenshot som bevis". Börjar låta som en skvallertidning... Jag tror de flesta har fattat vinken vid detta laget. Ps4 har bättre prestanda än Xbox one, precis som ps3 hade bättre prestanda än Xbox 360.

PS3 hade inte bättre prestanda än Xbox 360... Oftast samma eller så var 360 versionerna överlag snyggare.

Nja det stämmer inte. Hårdvaran är faktiskt bättre i PS3 än Xbox360, saken var den att PS3an var så pass "krånglig" att utveckla spel till.
Så de flesta multiplatform spel utvecklades till Xbox360 sedan portade man över spelet som det var till PS3 för att spara tid/pengar. Av denna anledning så ser spelen väldigt lika ut på båda konsolerna.
När det gäller PS4 och XBO så är konsolerna väldigt lika och mycket lättare att utveckla spel till, de är ju essentiellt datorer med skilda grafikdelar. Därför är det också väldigt enkelt att höja/sänka grafiken för utvecklarna.

För att dra ett exempel, så är den ena en dator med bättre grafikkort, så om man lirar BF4 så kan du köra på Ultra istället för High och/eller ha 30fps kontra 60fps.

GPU:n i 360 var snäppet starkare än den i PS3, plus att 360 hade delat minne. PS3 var alltid låst till max 256mb GRAM.

Däremot var processorn i PS3 betydligt kraftigare än den i 360 om man utnyttjade den fullt ut. Men det stämmer att många tidiga utgåvor faktiskt såg bättre ut på 360 än PS3.

Det kan fortfarande märkas skillnader mellan titlar till båda plattformarna. Testa Bayonetta... *ryser* Ganska säker på att det gäller vissa moderna titlar också (Far Cry 3 kan jag tänka mig).

Har bara kört bayonetta på PS3 så kan inte uttala mig. En snabb sökning på internet avslöjar att FC3 verkar flyta på bättre på XBOX.

Det finns säkerligen massor med multi-plattformsspel som kanske har en viss fördel på en plattform men det har nog oftast med kodarkompetens att göra.

PS3 och 360 var på det stora hela exakt lika kompetenta. PS3 kunde mäkta med en starkare processor, för dem som lärde sig att utnyttja den dvs. Och de som lärde sig detta var i princip endast Sony:s egna studios. Kan inte komma på ett spel till PS3 som inte varit exklusivt som visat att PS3 skulle vara kraftigare.

Burnout Paradise City.
Texturerna är högre upplösta på PS3, frame-raten är bättre (om än väldigt lika). Online-delen är helt sömlös på PS3 men inte på Xbox.

Det tror jag säkert men tror du verkligen att det beror på att den ena maskinen är kraftigare än den andra?

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Proximately:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av caelestis:

Kan vi inte bara komma fram till att det där DDR5 minnet i PS4 faktiskt gjort konsolen bättre och från det dra slutsatsen att alla "snygga" spel således kommer att vara snyggare på PS4? Det börjar bli lite tjatigt med alla "inte 1080p till Xbox", inte 60 fps till Xbox" och "spelet x har mer detaljer på ps4, här är ett screenshot som bevis". Börjar låta som en skvallertidning... Jag tror de flesta har fattat vinken vid detta laget. Ps4 har bättre prestanda än Xbox one, precis som ps3 hade bättre prestanda än Xbox 360.

PS3 hade inte bättre prestanda än Xbox 360... Oftast samma eller så var 360 versionerna överlag snyggare.

Nja det stämmer inte. Hårdvaran är faktiskt bättre i PS3 än Xbox360, saken var den att PS3an var så pass "krånglig" att utveckla spel till.
Så de flesta multiplatform spel utvecklades till Xbox360 sedan portade man över spelet som det var till PS3 för att spara tid/pengar. Av denna anledning så ser spelen väldigt lika ut på båda konsolerna.
När det gäller PS4 och XBO så är konsolerna väldigt lika och mycket lättare att utveckla spel till, de är ju essentiellt datorer med skilda grafikdelar. Därför är det också väldigt enkelt att höja/sänka grafiken för utvecklarna.

För att dra ett exempel, så är den ena en dator med bättre grafikkort, så om man lirar BF4 så kan du köra på Ultra istället för High och/eller ha 30fps kontra 60fps.

GPU:n i 360 var snäppet starkare än den i PS3, plus att 360 hade delat minne. PS3 var alltid låst till max 256mb GRAM.

Däremot var processorn i PS3 betydligt kraftigare än den i 360 om man utnyttjade den fullt ut. Men det stämmer att många tidiga utgåvor faktiskt såg bättre ut på 360 än PS3.

Det kan fortfarande märkas skillnader mellan titlar till båda plattformarna. Testa Bayonetta... *ryser* Ganska säker på att det gäller vissa moderna titlar också (Far Cry 3 kan jag tänka mig).

Har bara kört bayonetta på PS3 så kan inte uttala mig. En snabb sökning på internet avslöjar att FC3 verkar flyta på bättre på XBOX.

Det finns säkerligen massor med multi-plattformsspel som kanske har en viss fördel på en plattform men det har nog oftast med kodarkompetens att göra.

PS3 och 360 var på det stora hela exakt lika kompetenta. PS3 kunde mäkta med en starkare processor, för dem som lärde sig att utnyttja den dvs. Och de som lärde sig detta var i princip endast Sony:s egna studios. Kan inte komma på ett spel till PS3 som inte varit exklusivt som visat att PS3 skulle vara kraftigare.

Burnout Paradise City.
Texturerna är högre upplösta på PS3, frame-raten är bättre (om än väldigt lika). Online-delen är helt sömlös på PS3 men inte på Xbox.

Det tror jag säkert men tror du verkligen att det beror på att den ena maskinen är kraftigare än den andra?

Om jag kunde hitta artikeln jag läste strax efter att det kom ut skulle jag länka till den.
Utvecklarna själva sade att de optimeringar de gjorde för PS3 förbättrade även för Xbox 360 men att de var tvugna att sänka texturupplösningen något för att Xbox360 inte klarade av att mata ut dem, samt för att få plats på DVD:n.

Onlinedelen blev inte sömnlös på Xbox på grund av hur Live är uppbyggt.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Proximately:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av caelestis:

Kan vi inte bara komma fram till att det där DDR5 minnet i PS4 faktiskt gjort konsolen bättre och från det dra slutsatsen att alla "snygga" spel således kommer att vara snyggare på PS4? Det börjar bli lite tjatigt med alla "inte 1080p till Xbox", inte 60 fps till Xbox" och "spelet x har mer detaljer på ps4, här är ett screenshot som bevis". Börjar låta som en skvallertidning... Jag tror de flesta har fattat vinken vid detta laget. Ps4 har bättre prestanda än Xbox one, precis som ps3 hade bättre prestanda än Xbox 360.

PS3 hade inte bättre prestanda än Xbox 360... Oftast samma eller så var 360 versionerna överlag snyggare.

Nja det stämmer inte. Hårdvaran är faktiskt bättre i PS3 än Xbox360, saken var den att PS3an var så pass "krånglig" att utveckla spel till.
Så de flesta multiplatform spel utvecklades till Xbox360 sedan portade man över spelet som det var till PS3 för att spara tid/pengar. Av denna anledning så ser spelen väldigt lika ut på båda konsolerna.
När det gäller PS4 och XBO så är konsolerna väldigt lika och mycket lättare att utveckla spel till, de är ju essentiellt datorer med skilda grafikdelar. Därför är det också väldigt enkelt att höja/sänka grafiken för utvecklarna.

För att dra ett exempel, så är den ena en dator med bättre grafikkort, så om man lirar BF4 så kan du köra på Ultra istället för High och/eller ha 30fps kontra 60fps.

GPU:n i 360 var snäppet starkare än den i PS3, plus att 360 hade delat minne. PS3 var alltid låst till max 256mb GRAM.

Däremot var processorn i PS3 betydligt kraftigare än den i 360 om man utnyttjade den fullt ut. Men det stämmer att många tidiga utgåvor faktiskt såg bättre ut på 360 än PS3.

Det kan fortfarande märkas skillnader mellan titlar till båda plattformarna. Testa Bayonetta... *ryser* Ganska säker på att det gäller vissa moderna titlar också (Far Cry 3 kan jag tänka mig).

Har bara kört bayonetta på PS3 så kan inte uttala mig. En snabb sökning på internet avslöjar att FC3 verkar flyta på bättre på XBOX.

Det finns säkerligen massor med multi-plattformsspel som kanske har en viss fördel på en plattform men det har nog oftast med kodarkompetens att göra.

PS3 och 360 var på det stora hela exakt lika kompetenta. PS3 kunde mäkta med en starkare processor, för dem som lärde sig att utnyttja den dvs. Och de som lärde sig detta var i princip endast Sony:s egna studios. Kan inte komma på ett spel till PS3 som inte varit exklusivt som visat att PS3 skulle vara kraftigare.

Burnout Paradise City.
Texturerna är högre upplösta på PS3, frame-raten är bättre (om än väldigt lika). Online-delen är helt sömlös på PS3 men inte på Xbox.

Det tror jag säkert men tror du verkligen att det beror på att den ena maskinen är kraftigare än den andra?

Om jag kunde hitta artikeln jag läste strax efter att det kom ut skulle jag länka till den.
Utvecklarna själva sade att de optimeringar de gjorde för PS3 förbättrade även för Xbox 360 men att de var tvugna att sänka texturupplösningen något för att Xbox360 inte klarade av att mata ut dem, samt för att få plats på DVD:n.

Onlinedelen blev inte sömnlös på Xbox på grund av hur Live är uppbyggt.

Att PS3:ans Blu-Ray har hjälpt till med texturer genom åren är ingen hemlighet (Rage är ett bra exempel) men frågan kvarstår huruvida PS3 verkligen är märkbart bättre/snabbare än X360. I de fall den är det, så finns det lika många fall som bevisar motsatsen. Detta är varför jag drar slutsatsen att de båda hade sina för- och nack-delar men på det stora hela var de ganska lika.

Denna generation är det dock annorlunda. Nu verkar PS4 vara aningen lättare att utveckla till, har betydligt snabbare minne, och har dessutom en 40% ökning i GPU kraft utöver vad XBONE erbjuder. Viktigast av allt är att vi sett att i princip varenda spel tvingas till sämre grafik/uppdateringsfrekvens på XBONE för att den helt enkelt inte levererar vad PS4 gör.

1
Skriv svar