Solid Snake smyger i lägre upplösning på Xbox One

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av marcus8958:

Konstigt nog optimeras inte pc spelen efter konsolerna med tanke på att majoriteten av pc spelen bara har stöd för två kärnor och optimerad för en enda högt klockad kärna.

Hade konsolerna satt standard för optimering av spel hade majoriteten av spelen varit optimerade för flera trådar.

Nej precis , spelen optimeras inte till PC för de satsar på konsollerna där de tjänar mest pengar.
Vi får sitta där med dåligt optimerade spel där de lagt ner 5öre på att porta över det så det hankar sig fram och kan dra in lite mer stålar.
Men som tur är denna nya generation betydligt mer lik en PC så optimeringarna kommer gå betydligt bättre.

Skrivet av Tompa8989:

Ni får gärna tro att utan konsolerna så skulle ni ha er ''PC master race'' och spela på 100 tb grafikkort och betala samma priser som det är idag. Men det är bara korkat att tro det.

Ni har mycket att tacka konsolspelarna för: http://www.kotaku.com.au/2013/10/console-games-have-helped-sa...

Haha , det där trötta snacket om att PC är döende & konsollerna är framtiden har ju tjatats om de senaste 10 åren eller nåt men det är ju inget snack om att det är på PC som alla nya saker byggs och testas & sen släpps det i nästa konsollgeneration

Men det kan inte stämma för om spelen optimeras efter konsolerna skulle spelen till PC vara anpassade efter flera trådar vilket spelen inte är.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Testpilot
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av marcus8958:

Konstigt nog optimeras inte pc spelen efter konsolerna med tanke på att majoriteten av pc spelen bara har stöd för två kärnor och optimerad för en enda högt klockad kärna.

Hade konsolerna satt standard för optimering av spel hade majoriteten av spelen varit optimerade för flera trådar.

Nej precis , spelen optimeras inte till PC för de satsar på konsollerna där de tjänar mest pengar.
Vi får sitta där med dåligt optimerade spel där de lagt ner 5öre på att porta över det så det hankar sig fram och kan dra in lite mer stålar.
Men som tur är denna nya generation betydligt mer lik en PC så optimeringarna kommer gå betydligt bättre.

Men det kan inte stämma för om spelen optimeras efter konsolerna skulle spelen till PC vara anpassade efter flera trådar vilket spelen inte är.

Om de optimerades till PC så visst kunde det vara så , men det är ju hela poängen.
De optimeras inte , de portar över grejerna , flertrådade saker kan tex vara för mycket jobb helt enkelt , varför bry sig att ordna upp det då PC hårdvaran rullar iallafall.
Finns massor av exempel där de knappt bemödat sig med att få stöd för mus/tangentbord att fungera och än mindre annan optimering.
Det är ju ingen direkt barnlek att porta spel mellan 360 , PS3 och PC då dessa 3 hårdvaror har ganska milsvida skillnader mellan hur man programmerar för dessa.

Medlem
Skrivet av Propy:

så hur mycket data skickas? kanske är värt att undersöka. Sen är det väl skitsamma om det inte funkar i USA. Det funkar för mig. Men jag tror att Turn10 har tänkt på detta innan. Med tanke på att man bör ha internet om man har en Xbox one så lär man knappast bli förvånad om spelen utnyttjar det.

Om vi nu ska utgå ifrån att personen streamar musik och film genom netflix och spotify, spelar en massor av spel på sin fritid, så kommer tyvärr inte internet att räcka till.

Därför känns det så skräpigt med molnfunktion för tillfället.

Sverige har rätt bra internet ,men vi har halkat efter enormt, men vi börjar komma ifatt igen.

Inaktiv
Skrivet av MMO4Life:

Är riktigt glad att jag valde PS4 istället för Xbox 360 2.0 (One) när jag såg den här bilden

Hehe.. Är riktigt glad att jag valde Xbox One istället för Ps3 2.0

Medlem

haha vilket skämt xbox one är.. 10år senare och dom kör ändå inte 1920x1080

Medlem

Jag är riktigt glad att jag nyss köpte GTX 780Ti som äter ps3 2.0 och xbox 360 2.0 till frukost

Medlem

PC 120, PS4 60 och Xbox One 30.

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag är riktigt glad att jag nyss köpte GTX 780Ti som äter ps3 2.0 och xbox 360 2.0 till frukost

Kommer du kunna köra Infamous Second Son på högsta inställningarna?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av nils45:

Jag är riktigt glad att jag nyss köpte GTX 780Ti som äter ps3 2.0 och xbox 360 2.0 till frukost

Kommer du kunna köra Infamous Second Son på högsta inställningarna?

Kommer jag vilja spela det barn spelet?

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av nils45:

Jag är riktigt glad att jag nyss köpte GTX 780Ti som äter ps3 2.0 och xbox 360 2.0 till frukost

Kommer du kunna köra Infamous Second Son på högsta inställningarna?

Kommer jag vilja spela det barn spelet?

på vilket sätt är det ett barnspel Nils?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av nils45:

Jag är riktigt glad att jag nyss köpte GTX 780Ti som äter ps3 2.0 och xbox 360 2.0 till frukost

Kommer du kunna köra Infamous Second Son på högsta inställningarna?

Kommer jag vilja spela det barn spelet?

Nej det klart. Bättre att satsa på vuxenspel som World of Warcraft och Call of Duty.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av nils45:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av nils45:

Jag är riktigt glad att jag nyss köpte GTX 780Ti som äter ps3 2.0 och xbox 360 2.0 till frukost

Kommer du kunna köra Infamous Second Son på högsta inställningarna?

Kommer jag vilja spela det barn spelet?

Nej det klart. Bättre att satsa på vuxenspel som World of Warcraft och Call of Duty.

Call of Duty är väl konsol om något

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av nils45:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av nils45:

Jag är riktigt glad att jag nyss köpte GTX 780Ti som äter ps3 2.0 och xbox 360 2.0 till frukost

Kommer du kunna köra Infamous Second Son på högsta inställningarna?

Kommer jag vilja spela det barn spelet?

på vilket sätt är det ett barnspel Nils?

Vem springer runt med mössa när det är strålande sol

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av nils45:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av nils45:

Jag är riktigt glad att jag nyss köpte GTX 780Ti som äter ps3 2.0 och xbox 360 2.0 till frukost

Kommer du kunna köra Infamous Second Son på högsta inställningarna?

Kommer jag vilja spela det barn spelet?

på vilket sätt är det ett barnspel Nils?

Vem springer runt med mössa när det är strålande sol

stockholmare och skåningar...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Även kommande Thief körs i lägre upplösning på Xbox One - 1080 mot 900:

http://www.eurogamer.net/articles/2014-02-18-thief-1080p-on-p...

Medlem
Skrivet av Arizato:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Devsson:

Big Boss/Naked Snake smyger i lägre upplösning på Xbox One*

Jag reagerade också på det. Men vi får inte glömma att det inte är omöjligt att Solid Snake faktiskt är med i Ground Zeroes eller Phantom Pain. Många spekulerar ju att det här skulle vara Liquid: http://cdn.medialib.computerandvideogames.com/screens/dir_304...

Solid Snake kommer säkert vara med i The Phantom Pain. Men jag tvivlar starkt på att man någonsin kommer att få spela som honom.

Oavsett om man spelar som honom eller ej, så kan han väl smyga runt för det?


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Arizato:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Devsson:

Big Boss/Naked Snake smyger i lägre upplösning på Xbox One*

Jag reagerade också på det. Men vi får inte glömma att det inte är omöjligt att Solid Snake faktiskt är med i Ground Zeroes eller Phantom Pain. Många spekulerar ju att det här skulle vara Liquid: http://cdn.medialib.computerandvideogames.com/screens/dir_304...

Solid Snake kommer säkert vara med i The Phantom Pain. Men jag tvivlar starkt på att man någonsin kommer att få spela som honom.

Oavsett om man spelar som honom eller ej, så kan han väl smyga runt för det?

Klart han kan! Tänker mer på att namnet på artikeln kan vara lite missledande! Har precis fått in en kompis i Metal Gear serien och han tycker ibland att seriens timeline är lite skum att förstå!

123
Skriv svar