Beräkna sensitivty mellan olika spel HÄR!

MFZ
Medlem
Beräkna sensitivty mellan olika spel HÄR!

Tjena.

Tänkte bara tipsa om en bra sida som jag ramlade över för ett tag sen, vet inte om den vart uppe på FZ än dock.

http://www.mouse-sensitivity.com/


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Lägg musen på mitten av musmattan, dra musen till ena kanten av musmattan, justera din sens så att du du roterar ca 180grader när du gör det.

Eftersom folk har olika storlek på sina musmattor så är det enklaste sättet att få ut en bra sens.

Funkar dock inte om man är mongolid och använder mouse acceleration.

MFZ
Medlem

wut? varför vill man ha en sens som är baserad på storleken av musmattan?


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

phi
Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Lägg musen på mitten av musmattan, dra musen till ena kanten av musmattan, justera din sens så att du du roterar ca 180grader när du gör det.

Eftersom folk har olika storlek på sina musmattor så är det enklaste sättet att få ut en bra sens.

Funkar dock inte om man är mongolid och använder mouse acceleration.

Kanske funkar för någon som aldrig spelat ett FPS-spel tidigare och inte har en redan bekväm och inspelad sens att utgå ifrån. Men för oss andra så är det högst individuellt och därför är sidan som MFZ tipsade om klockren.

Jag själv t.ex drar en 360 på 15 cm som är ganska precis halva musmattan.

Medlem

Det är personligt hur hög sens man vill ha när man spelar. Tror inte att det där med musmattan fungerar för alla, för mig skulle det blir alldeles för låg sens till exempel.

Medlem
Skrivet av MFZ:

wut? varför vill man ha en sens som är baserad på storleken av musmattan?

Antagligen för att bland det mest irriterande som finns är när man får slut på musmatta när man lirar.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av tuckdragon:

Lägg musen på mitten av musmattan, dra musen till ena kanten av musmattan, justera din sens så att du du roterar ca 180grader när du gör det.

Eftersom folk har olika storlek på sina musmattor så är det enklaste sättet att få ut en bra sens.

Funkar dock inte om man är mongolid och använder mouse acceleration.

Kanske funkar för någon som aldrig spelat ett FPS-spel tidigare och inte har en redan bekväm och inspelad sens att utgå ifrån. Men för oss andra så är det högst individuellt och därför är sidan som MFZ tipsade om klockren.

Jag själv t.ex drar en 360 på 15 cm som är ganska precis halva musmattan.

Jo sant, var nog mest jag som tänkte att om man inte riktigt vet vilken sens man vill lira på så brukar det vara ett bra sätt att hitta en skön sens snabbt på

Sett massa ställen där dom rekommenderar att göra så, och jag provade och tyckte det funkade utmärkt, det är ingen teknik jag sitter och har hittat på själv x)

MFZ
Medlem

isf sätter man en högre sens än 180grader från mitten till kant.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av MFZ:

wut? varför vill man ha en sens som är baserad på storleken av musmattan?

Antagligen för att bland det mest irriterande som finns är när man får slut på musmatta när man lirar.

Det är ju precis det som händer om man gör som du säger.


signatur

One shot One kill [OSOK]

1
Skriv svar