Att vara en Attention whore

Skribent
Att vara en Attention whore

Jag ska återknyta till mitt första inlägg om incidenten jag upplevde på en annan spelsida. Egentligen borde jag kanske gå ut med namnet på sidan. Men det känns lite onödigt, många har säkert ändå lista ut vilken det är, skriv ett PM om ni inte vet och absolut MÅSTE veta.

Personen som blev utsatt för mobbingen kan man läsa om angående en våldtäktsincident i den här artikeln på Aftonbladet:

[http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18344951.ab?teaser=t...]

Nu har jag själv inte Plus-tjänsten så jag vet faktiskt inte exakt vad som skrivs. Men själva incidenten är ju en fruktansvärd sådan som ingen ska behöva gå igenom. Nu hade i alla fall någon på den-där-sidan-jag-inte-nämner-vid-namn spårat upp artikeln och fint postat ett blogginlägg om det. Direkt så fylldes kommentarerna med en massa dynga om att hon var en "Attention whore", först blogga och lägga upp bilder på sidan och nu i Aftonbladet, med en BILD dessutom (vad nu bilden har med saken att göra?). Det är väl klart det bara var för uppmärksamhet! Nu vet jag inte om jag vill återknyta detta helt med att vara spelrelaterat. Sen kan det ju vara att alla idioter samlas på ett ställe, nämligen den- där-sidan-jag-inte-nämner-vid-namn. Men jag tycker det är helt sjukt att ens ha de tankarna att en person som går ut och berättar om en traumatiskt upplevelse som en våldtäkt, att denne ska vara en "Attention whore"? Behöver jag förklara vad som är fel egentligen?

Allt personen i fråga gjorde var att ta lite mer plats på bloggsidan, skrev kanske inte alltid specifikt om spel, Men det är ju inga regler som säger att allt måste vara spelrelaterat. Sen är det väl så att man vill att folk ska läsa det man skriver när man bloggar? Gör denna blogg mig till en "Attention whore"? Men jag tycker faktiskt man ska tänka sig för vad man kritiserar och slänger ur sig. Nu såg jag att en av moderatorerna hade raderat bloggen, men även att skriva kommentarer som skrevs där inte är okej någonstans, vilket är bra, kudos there. Men saken att de ens ska komma upp är otrevligt.

Jag försöker inte vara någon White knight in shining armour som försvarar alla kvinnliga spelare. Är övertygad om att de klarar den delen rätt bra själva. Men när man ser saker som detta från sidan av planen så undrar man ju vad som egentligen pågår? Är det här verkligen en del av spelkulturen som jag älskar? Jag trodde man bara såg detta på mer kontroversiella forum som flashback, men jag var kanske blåögd?

#blogg


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Att vara en Attention whore

Är det något jag missat men hur är hennes våldtäkt kopplad till spel?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skribent

Den är inte kopplad till spel som så. Men hur folk kan bete sig på nätet mot spelare, men självklart icke spelare också.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent

Och så dubbel postade jag


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar