EA: Digital spelförsäljning går snart om den fysiska

Medlem

Jag köper inga EA spel överhuvudtaget längre


signatur

Game long and prosper

Medlem

Som konsol gamer är det alltid billigare att leta fysisk kopia genom pricerunner. Kan bli upp till två tre hundra kronor billigare än online köp.

Se se får nog skärpa sig med priserna

Medlem
Skrivet av GooGeL:

179-187:- digitalt, från Komplett.se, Webhallen m.m.

Fel plattform dock.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Sålänge de har sådana futtiga hårddiskar i konsoler är skivor at föredra. Hade jag kunnat ladda hem över 50 spel utan att behöva byta hdd hade ja aldrig mer köpt skiva.

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av PcKaffe:

Nej nej nej nej nej. Digitalt är hemskt. Jag vill ha coola samlarutgåvor, obskyra spelboxar i min hylla och inte behöva betala överpris.
Som det är idag är det ju MYCKET lättare att hitta spel billigt i fysiska format snarare än digitalt.

Du besöker inte Gamergate, GMG, GOG eller Steam ofta va?

Precis vad jag tänkte svara...

De säljer bara pc spel. Jag spelar på betydligt mycket mer än pc.
Och steam är bara billigt på cpreorna, annars finns det oftast billigare fysiskt. Och det är extra sant med nya releaser.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av ItisI:
Skrivet av PcKaffe:

Nej nej nej nej nej. Digitalt är hemskt. Jag vill ha coola samlarutgåvor, obskyra spelboxar i min hylla och inte behöva betala överpris.
Som det är idag är det ju MYCKET lättare att hitta spel billigt i fysiska format snarare än digitalt.

Not sure if serious?

100% seriös. Ang priserna så kolla på konsoler, inte bara pc.

Och pris på nysläppta titlar digitalt vs fysiskt när det gäller pc.


signatur

// Bacon <3

Ozo
Medlem
Skrivet av Fille_SWE:

Vill ha fysiska spel. Men jag är lite nostalgisk av mig, saknar fortfarande kartongerna med riktiga manualer som man fick förr. En av anledningarna till att jag gått över mer och mer till konsol är också för att när jag köper ett pc spel idag så är jag beroende av steam eller dylikt. Jag föredrar att äga de spel son jag har köpt

Du äger ju en cd-nyckel till spelet, precis som när du köper en fysisk skiva. Du kan köra steam i offline mode om det är det du oroas över.

Skrivet av Zpartan:

Digitalt är INTE framtiden. det blir däremot vår undergång, synd bara att folk inte fattar detta, priserna kommer dessutom att öka, för om folk köper vilken skit som helst, varför inte tvingas köpa den dyrt.

Ytterligare en spik i den digitala likkistan., först ut var musikindustrin, sen film, nu spel och program.

HEIA!

Du låter som en 80 årig gammal gubbe som lyssnar på radio för första gången. Med digital distribution så ökar ju även mängden spel som finns, alla dessa spel ska tävla om spelare, det finns ju fler spel på steam idag än vad det finns tid att spela dem. Utvecklare krigar om konsumenten i både kvalité och pris. Ifall nu alla spel, någon gång i framtiden endast skulle distributeras i digital form, så kommer vi konsumenter fortfarande att ha en begränsad mängd pengar att spendera?

Och så vitt jag vet så är film (Netflix, ViaPlay) och musik (Spotify) billigare idag, än det var förut?
Du betalar 79 kr i månaden för Netflix, för att se hur mycket film du vill, till skillnad från förr där du hyrde en film för 45 kr i 24 timmar. Förr köpte man ett album för 120 kr, medans man idag betalar 99kr i månaden (eller i viss mån gratis (spotify free)) för att lyssna på hur mycket musik man vill.

Tycker inte att dina argument håller riktigt, surgubbe.

12
Skriv svar