Planetary Annihilation billigare än någonsin

Robot
Planetary Annihilation billigare än någonsin
Medlem
Planetary Annihilation billigare än någonsin

Som backer kunde man köpa liret för $10 eller något sådant under en tid. Undrar om detta erbjudandet finns fortfarande... (edit: Jag köpte ett par ex då - men nu kan jag för allt i världen inte komma på var jag hittade det!)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Jag hade glömt bort det här spelet helt och hållet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Aldrig hört talats om det här spelet. Men älskar strategispel, någon som kan ge något personligt intryck om det?


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Aldrig hört talats om det här spelet. Men älskar strategispel, någon som kan ge något personligt intryck om det?

Det känns mer som Total Annihilation än Supreme Commander 1 och 2 faktiskt. Men det märks också att det fortfarande inte gått live.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Spelet är fullständigt värdelöst ur alla aspekter.

Medlem

har dom nån demo eller nåt så man kan prova på det jag gillar strategi spel men gillar inte för hardcore där det är för mycet att hålla koll på vill inte gärna slänga pengar på ett spel till som jag bara provar på i 5 minuter

Näh, det var tyvärr en besvikelse och bortkastade pengar. Man spelar på en planet stor som en tennisboll, allt ser överdrivet och fånigt ut utan tyngd eller allvar. Fult helt enkelt. Sådär 100 mass points utspridda lite sådär slumpmässigt på planeten. Uppspeedat som en påverkad duracellkanin. Nej, det här var inte bra

(Och då skall det tilläggas att jag älskar Total Anhillation och spelade supreme commander så sent som i morse)

Medlem

Spelat de flesta strategispel i mina dar, men jag gillar inte detta för fem öre... har överseende med att det är "Early Access", fast tycker det är skit ändå! Och definitivt inte värt prislappen! Nu är det billigare för dom har väl insett att det inte är en AAA-titel dom sitter på. Personligen gav jag $60 för spelet och ångrar detta xD

Skrivet av Segas:

Spelet är fullständigt värdelöst ur alla aspekter.

Oj, vad var det som var fel, jag har inte testat än.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

AIn är fruktansvärt passiv.

Medlem

Köper och återkommer med input.

Tycker det håller sann TA-anda med lite sköna element som har följt med ifrån Supreme Commander serien.
Har inte hunnit upp i planetär skala än men jag får lite Perimiter smak i min spelpallette och det är bara angenämt.
Att det är early access är det ingen tvivel om men att den pengen som ska annihileras ur din budget för att få ta del av den kan man ju tycka vad som helst om men imho så börjar det närma sig verkligheten i jämförelse mot vad dom ville ha från början.


signatur

#PCMR

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Segas:

Spelet är fullständigt värdelöst ur alla aspekter.

Oj, vad var det som var fel, jag har inte testat än.

Något som störde mig något otroligt var till att börja med deras introducering av spelet. Det är ingenting som liknar det som presenterades. Nu spelar jag på OS X och scrollning, zoom och panering av kameran är fullständigt handikappat. Antagligen zoomar man ut till max, eller in till minsta detalj...att hitta en punkt däremellan är nästan omöjligt.

Spelet är en direkt ripoff av Supreme Commander....om man bortser från att Supreme Commander faktiskt fungerar och är skoj att spela.

Mitt råd är att helt undvika det här spelet.

Medlem

Gillar inte alls then visuella stilen på spelet. Håller mig till Forged Alliance Forever själv!

Medlem

Segas, med tanke på att de är dem som har gjort TA & SupremeCommander så är det inte konstigt att det är likt. Sedan har jag inga problem med kamera panorering etc, jag rullar det på en win8.1 men det bör väl inte vara så stora skillnader. Dock har jag märkt att det är rätt krävande att ladda in när man kör multiplayer iaf och lite desync har varit problem tidigare.

Medlem
Skrivet av talarion:

Segas, med tanke på att de är dem som har gjort TA &amp; SupremeCommander så är det inte konstigt att det är likt. Sedan har jag inga problem med kamera panorering etc, jag rullar det på en win8.1 men det bör väl inte vara så stora skillnader. Dock har jag märkt att det är rätt krävande att ladda in när man kör multiplayer iaf och lite desync har varit problem tidigare.

Jag håller med - jag har inte några problem med kameran iheller.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Segas:

Spelet är fullständigt värdelöst ur alla aspekter.

Oj, vad var det som var fel, jag har inte testat än.

Något som störde mig något otroligt var till att börja med deras introducering av spelet. Det är ingenting som liknar det som presenterades. Nu spelar jag på OS X och scrollning, zoom och panering av kameran är fullständigt handikappat. Antagligen zoomar man ut till max, eller in till minsta detalj...att hitta en punkt däremellan är nästan omöjligt.

Spelet är en direkt ripoff av Supreme Commander....om man bortser från att Supreme Commander faktiskt fungerar och är skoj att spela.

Mitt råd är att helt undvika det här spelet.

Hur kan det vara en "ripoff" när SC är utvecklat av de som nu gör PA? Anledningen till att de nu gör PA är ju för att många var besvikna på SC 2 och PA ser ut som en kombination av TA (även det ett spel som de varit med och skapat) och SC

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Segas:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Segas:

Spelet är fullständigt värdelöst ur alla aspekter.

Oj, vad var det som var fel, jag har inte testat än.

Något som störde mig något otroligt var till att börja med deras introducering av spelet. Det är ingenting som liknar det som presenterades. Nu spelar jag på OS X och scrollning, zoom och panering av kameran är fullständigt handikappat. Antagligen zoomar man ut till max, eller in till minsta detalj...att hitta en punkt däremellan är nästan omöjligt.

Spelet är en direkt ripoff av Supreme Commander....om man bortser från att Supreme Commander faktiskt fungerar och är skoj att spela.

Mitt råd är att helt undvika det här spelet.

Hur kan det vara en "ripoff" när det SC är utvecklat av de som nu gör PA?

För det framgick i presentationen av spelet att det skulle vara nytt, innovativt och sakna föregångare.

Vilket blev precis tvärtom.

Medlem

Kan ge ett exempel på en serie som innoverat, Hitman. Första spelet var bra men senare delar införde saker som gjorde det bättre. Samma sak med Splinter Cell. Få spel idag är nya, som i något man inte sett innan. Har visserligen inte testat PA men det ser ut som ett bättre spel än vad Godus är vid nuläget och det kan nog bli ett köp när spelet släpps.

ELF
Medlem
Skrivet av Kristofer Nilsson:

Näh, det var tyvärr en besvikelse och bortkastade pengar. Man spelar på en planet stor som en tennisboll, allt ser överdrivet och fånigt ut utan tyngd eller allvar. Fult helt enkelt. Sådär 100 mass points utspridda lite sådär slumpmässigt på planeten. Uppspeedat som en påverkad duracellkanin. Nej, det här var inte bra

(Och då skall det tilläggas att jag älskar Total Anhillation och spelade supreme commander så sent som i morse)

Du vet att spelet inte är färdigt?
Det kommer dessutom att kunna genereras mycket större planeter.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Tycker att det är ett fruktansvärt bra spel för att vara i utvecklingsstadiet, och hittills uppfyller det alla krav jag hade när jag Kickstartade.

Medlem

Jag var jätteintresserad av detta spelet när jag först hörde om det. Men ju mer jag såg ju mindre intresserad blev jag. Vad jag sökte var mer och större "Supreme Commander", men jag har till slut insett att det inte var deras mål, utan att de mer var efter Total Annihilation. Ett kul spel i sig, men inte min stil längre.

Lite synd, för mig, såklart. Men man får se vad framtiden visar sig vad gäller mods till detta spelet, kanske blir det ett köp till slut.

Medlem
Skrivet av posyko:

har dom nån demo eller nåt så man kan prova på det jag gillar strategi spel men gillar inte för hardcore där det är för mycet att hålla koll på vill inte gärna slänga pengar på ett spel till som jag bara provar på i 5 minuter

Det är inte släppt än. Det är fortfarande i Early Access-stadiet, dvs under utveckling. Sen efter release är det möjligt att det kommer någon demo kanske.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Kan ge ett exempel på en serie som innoverat, Hitman. Första spelet var bra men senare delar införde saker som gjorde det bättre. Samma sak med Splinter Cell. Få spel idag är nya, som i något man inte sett innan. Har visserligen inte testat PA men det ser ut som ett bättre spel än vad Godus är vid nuläget och det kan nog bli ett köp när spelet släpps.

Den enda likheten mellan Godus och Planetary Annihiliation är att de är strategispel, annars lirar de knappt i samma genre så din jämförelse faller platt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar