Helg och tjejstryk

Skribent
Helg och tjejstryk

Nu är det helg igen, blir nog lite mindre bloggande. Eller kortare bloggar då jag har lite annat för mig med familj, träning och annat. Just detta inlägg blir lite kampsportsinriktat mot BJJ och jag kanske kommer svänga mig med termer ej insatta ej förstår. Så jag ber redan nu och ursäkt

Vi hade turen igår att få besök av Janni Larsson på klubben. För de som inte är så insatta så är Janni en av Sveriges kvinnliga svartbältare i BJJ. som dessutom har en hel del medaljer i olika internationella tävlingar. Efter att ha fått dela matta med henne en kväll så kan jag säga att trots sina tunga meriter så är hon är en otroligt ödmjuk, rolig och charmig tjej. Just nu befinner hon sig i Umeå för att ha seminarie på en annan klubb i helgen, men vi fick ett helt eget kravlöst x-guard seminare på vår öppna matta, som dessutom var gratis. Fick mig några roliga och intressanta tekniker att leka med från x-guard, och dessa är väldigt lämpade för mig då de inte bygger på styrka utan merteknik. Men framförallt fick jag chansen att rulla med Janni och jag har aldrig rullat med ett svartbälte. Jag fick givetvis en god portions spö. Men det var roligt att få grapplas med någon som är på så hög nivå och dessutom ligger i samma viktklass. Själv är jag lättviktare och chansen att få rulla med något svartbälte i samma vikt är ganska liten. Speciellt när jag inte har så mycket tid att resa runt på seminarier i andra länder och städer. Kan nämnas att förutom ett legitimt svartbälte så blev Janni även fel anmäld i German Open förra året. Istället för tjejerna så blev hon anmäld som kille, slutade med att hon tävlade ändå och tog silver i herrar -70 kg viktklass. Det är en merit att hänga på väggen. Men som jag skrev, en väldigt ödmjuk och rolig tjej. Fantastiskt start på helgen i alla fall! Vad gör ni?

#blogg


signatur

"Writer and Fighter"

Helg och tjejstryk

En av mina kusiner är med i karatelandslaget, vem det är får jag inte berätta, då blir Obama sur på mig


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Att sparras med riktiga proffs är alltid en upplyftande upplevelse!

1
Skriv svar