Sci-Fi-filmer jag ser fram emot under 2014

Medlem
Sci-Fi-filmer jag ser fram emot under 2014

Det var länge sedan jag gick på bio. Har inte prioriterat filmtittande på senaste tiden. Det har blivit desto mer TV-serier jag fastnat för, detta på gott och ont.

Men jag hoppas kunna ändra lite på denna trend i år och jag har letat med ljus och lykta efter sci-fi-filmer som kommer ut i år och som jag kan tänkas vara intresserade av.

Och de följande är vad jag har kommit fram till så här långt, utan inbördes rangordning;

Det som tilltalar mig i ovanstående filmer är alla de olika framtidsbilder och visioner de försöker framställa. Vet inte riktigt varför, men att blicka framåt är något jag alltid har gillat. Storslagna idéer om hur teknologin kommer att rädda mänskligheten enda tills singulariteten slår till helt utan förvarning.

Eller att det är teknologi som bara är till för några få utvalda, medan resten av de miljarder andra fattiga människor i världen storögt ser på medan den lilla klicken som kan, roffar åt sig ännu mer. Eller är den framtiden redan här?

Den som lever får se och får se de filmer som komma skall, om man har tid lust och ork att mana sig iväg till den stora silverskärmen.

Psst...
Hej 2014 och god fortsättning på är alla!
Bättre sent än aldrig...

#blogg


signatur

/MJ

Sci-Fi-filmer jag ser fram emot under 2014

Självklart ska man se film, och gärna mycket film. Hoppas allt känns bättre nu en bit in på det nya året än vad det var i slutet på förra året


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Vad tror du om Edge of tomorrow då?

http://www.imdb.com/title/tt1631867/?ref_=nm_flmg_act_5

Lite mer måndag hela veckan men verkar intressant!

Medlem

Jäklar, mycket sci-fi nu. Kul!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Jäklar, mycket sci-fi nu. Kul!

Instämmer!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skägg.
10 Chambers

Mitt ganska låga förtroendekapital för Depp gör Transcendence till ett osäkert kort.


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Mitt ganska låga förtroendekapital för Depp gör Transcendence till ett osäkert kort.

Jag tror inte den är bra. Trailern var ganska avslöjande.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av bleak:

Vad tror du om Edge of tomorrow då?

http://www.imdb.com/title/tt1631867/?ref_=nm_flmg_act_5

Lite mer måndag hela veckan men verkar intressant!

Jag vet inte, som sagt; Måndag hela veckan med Tompa Krus istället för Bill Murray i ett endagskrig i scifi-miljö? Jag är lite skeptisk till det, men det kanske kan överraska.


signatur

/MJ

1
Skriv svar