Rocksteadys nya – Batman: Arkham Knight

Robot
Rocksteadys nya – Batman: Arkham Knight

När Rocksteady återvänder till Arkham-serien får du sätta dig bakom ratten på Batmobilen.

#rocksteady-studios, #batman-arkham-knight, #batman-arkham-origins


Medlem
Rocksteadys nya – Batman: Arkham Knight

GUTT!

Medlem

Rocksteady brukar leverera enligt mig så det här kan bli hur coolt som helst!!!

Medlem
Medlem

Bra besked, ska bli kul att leva i Gotham City som läderlappen.

Tack, tack, tack, tack!

Det betyder att vi kan "skippa" Arkham Origins och se detta som den verkliga, tredje delen.

Nu går jag och korkar upp vinet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är bra lir de andra 3 - men vore det inte dags att prova något nytt? Iofs, det är säkra kort


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

fast när utspelar sig detta då, efter arkham origins eller?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

fast när utspelar sig detta då, efter arkham origins eller?

Det utspelar sig efter Arkham City givetvis. Origins är en prequel.

Medlem

Så jävla härligt!

Medlem

Vilka är superskurkarna då?

Just nu vet vi bara om Pingvinen, Harley Quinn, Two-Face och Scarecrow.

Meh... Säger jag...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skrivet av walter_iego:

Tack, tack, tack, tack!

Det betyder att vi kan "skippa" Arkham Origins och se detta som den verkliga, tredje delen.

Ja gör så


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Fattar inte hur många kan ha sådant hat mot Arkham Origins. Jag gillade det skarpt.

Medlem

Ja! JA! JA! JAAA!!!!!!

Medlem
Skrivet av Loading:

Fattar inte hur många kan ha sådant hat mot Arkham Origins. Jag gillade det skarpt.

Jag tyckte det var genuint dåligt, spelbrytande buggar är bara att skrapa på moset.

Medlem

Så det släppts innan årets slut? Vilket bör betyda att Origins och detta varit under utveckling parallellt. Då förstår jag varför en annan studio fick ansvara för #3, så att dom kan få in lite mer pengar i kassan då det är en populär franchise, medan Rocksteady jobbar på den riktiga uppföljaren.

Frågan är om Rocksteady gör som den andra studion och bara gör en expansion till Arkham City (det enkla viset, ingen innovation någonstans) eller bygger upp en sann uppföljare. I och med att ett fordon medverkar så hoppas jag innerligt att det är det senare alternativet.

Medlem
Skrivet av Loading:

Fattar inte hur många kan ha sådant hat mot Arkham Origins. Jag gillade det skarpt.

Spelet var absolut inte dåligt, det var ett bra spel. Men det var mer som en expansion på Arkham City. Allt fungerade likadant, de återanvände vissa delar i storyn (det måste finnas en del när Batman är på väg att dö och hamnar i ett deliriskt tillstånd, t ex) och det var samma gadgets med bara lite annat namn och utseende (bytte ut freeze grenade mot glue grenade).
Som stor fan av serien blev jag inte besviken, men spelet hade inget wow-värde som både Asylum och City hade, tycker jag.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Tack o lov att det är Rocksteady som gör detta blev inte särskilt nöjd med Origins :/ inte ett dåligt spel men City var så mycket bättre. Hoppas detta blir grymt!

Medlem
Citat:

Spelet utvecklas exklusivt till PS4, Xbox One och Windows

Är det verkligen exklusivt?

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det är bra lir de andra 3 - men vore det inte dags att prova något nytt? Iofs, det är säkra kort

Ett spel till är ett måste om vi får köra Batmobile! Efter den här finalen så hoppas jag att Rocksteady kommer göra det där Turtles spelet som det ryktades om förut, då kommer det nog glädjetårar


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Ankh:

Det är bra lir de andra 3 - men vore det inte dags att prova något nytt? Iofs, det är säkra kort

Ett spel till är ett måste om vi får köra Batmobile! Efter den här finalen så hoppas jag att Rocksteady kommer göra det där Turtles spelet som det ryktades om förut, då kommer det nog glädjetårar

Ja det har du iofs rätt i!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Varför inte till Wii u, är inte wii u next gen??? inte undra på att wii u har sålt dåligt då inte de riktiga next gen spelen släpps till konsolen

Medlem

Äntligen en värdig uppföljare! Hade jävligt kul med origins också men det var enbart för den klockrena mekaniken som Rocksteady byggt upp. Storyn kändes rätt krystat och i princip allt kändes som en billig variant av arkham city

Medlem

Jag ångrar dock inte Batman Origins köpet

Arkham Knight blir nästa säkra köp som det ser ut nu

Medlem
Skrivet av Remus:

Vilka är superskurkarna då?

Just nu vet vi bara om Pingvinen, Harley Quinn, Two-Face och Scarecrow.

Så länge Riddler finns med någonstans bryr jag mig inte

Medlem

Låt inte några förbokningserbjudanden locka er nu bara.
Låt dom göra klart spelet innan ni ger dom era pengar

Medlem

Tyckte det var lite samma kaka redan i Arkham City jag, så inte ens brytt mig om Origins, men trappar de upp ännu mer till Knight kanske det passar mig fint.
Vem tackar nej till en tur i Batmobilen?

Medlem

Men vad har de gjort med trailern? nån har ju råkat aktivera anti-skak-funktionen på Youtube så att allt bara hoppar upp och ner hela tiden. Är ju lätt årets spel men så förstör de trailern så

WBGamesUK har inte gjort samma miss, här kan ni se den hoppfri: http://www.youtube.com/watch?v=NkuD0Inb9Gs

Medlem
Skrivet av Warfighter320:

Varför inte till Wii u, är inte wii u next gen??? inte undra på att wii u har sålt dåligt då inte de riktiga next gen spelen släpps till konsolen

men skiljer inte sig wiiU en del när det gäller hårdvara? Den är väl knappast lika kraftfull som xbox1/ps4 och PC och då är det en onödig kostnad att försöka trycka in den där...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Troligtvis release i oktober-november sett till tidigare spel. Precis lagom med tid för att spara ihop till ett Xbone!

12
Skriv svar