DirectX 12 på gång

Inaktiv
Skrivet av Nightcrawler78:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av liquid_ape89:

en tanke gällande alla för och emot/hit och dit med olika operativsystem. är det inte bra att Windows försöker låsa alla som gillar spel mot ett operativsystem?

blir det inte mindre utvecklingskostnader för att man inte behöver matcha så många operativsystem och mjukvara och därmed kan man lägga pengarna på själva spelet?

Windows är inte precis så bra, jag sitter och hoppas att dom flesta spel hamnar till linux med så slipper jag Microsofts operativ, sitter nu på windows för man är uppvuxen med det

Dröm på

jaså? Valve har ju bland annat tänkt bojkotta windows, fler lär säker göra det med, eller är du så självsäker att alla företag tycker windows är bäst i världen eller? Självart r windows bättre än osx, men jag tycker då inte windows är bättre än linux, du kan ju gärna få utveckla din åsikt om varför jag ska drömma på?

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Kör själv Windows 8 på min bärbara dator sedan Windows 8 släpptes.
Men det är definitivt inte ett OS som jag vill ha på min speldator.
Det enda det möjligtvist skulle kunna erbjuda mig är DirectX 11.2, men förutom BF4 så finns det än så länge inga spel som riktigt drar nytta av det.

Windows 8.1 är faktiskt en liten försämring på Windows 8 då jag har haft problem med hacking uppspelning av filmer of TV sändningar via nätet, något som inte hänt mig på vare sig 7 eller 8.
Samt har jag också haft problem med att menyer låser sig fullständigt så att det blir omstart som gäller.

Windows 7 däremot har för mig fungerat 110% felfritt sedan jag köpte det när det släpptes.

Har du Windows update på så hade problemen med video över nätet bara varat i 3 dagar innan det fixades.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Nightcrawler78:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av liquid_ape89:

en tanke gällande alla för och emot/hit och dit med olika operativsystem. är det inte bra att Windows försöker låsa alla som gillar spel mot ett operativsystem?

blir det inte mindre utvecklingskostnader för att man inte behöver matcha så många operativsystem och mjukvara och därmed kan man lägga pengarna på själva spelet?

Windows är inte precis så bra, jag sitter och hoppas att dom flesta spel hamnar till linux med så slipper jag Microsofts operativ, sitter nu på windows för man är uppvuxen med det

Dröm på

jaså? Valve har ju bland annat tänkt bojkotta windows, fler lär säker göra det med, eller är du så självsäker att alla företag tycker windows är bäst i världen eller? Självart r windows bättre än osx, men jag tycker då inte windows är bättre än linux, du kan ju gärna få utveckla din åsikt om varför jag ska drömma på?

Bojkotta? Varför skulle dom göra det? Valve är inte dumma i huvudet, dom skulle inte skita i 99% av alla datorspelare.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Alexraptor:

Kör själv Windows 8 på min bärbara dator sedan Windows 8 släpptes.
Men det är definitivt inte ett OS som jag vill ha på min speldator.
Det enda det möjligtvist skulle kunna erbjuda mig är DirectX 11.2, men förutom BF4 så finns det än så länge inga spel som riktigt drar nytta av det.

Windows 8.1 är faktiskt en liten försämring på Windows 8 då jag har haft problem med hacking uppspelning av filmer of TV sändningar via nätet, något som inte hänt mig på vare sig 7 eller 8.
Samt har jag också haft problem med att menyer låser sig fullständigt så att det blir omstart som gäller.

Windows 7 däremot har för mig fungerat 110% felfritt sedan jag köpte det när det släpptes.

Har du Windows update på så hade problemen med video över nätet bara varat i 3 dagar innan det fixades.

Verkar knappast så.
Problemet kvarstår för mig än idag, trots att jag har alla dom senaste uppdateringarna.

Måste jag verkligen förtydliga det jag skrev Dvärgen?
Vart har du sett eller hört att Valve skulle bojkotta Windows?, Det ända som sagt är att gamle Gabe inte gillar Windows 8 pga att Windows får en inbyggd app butik och att Gabe ser ett hot mot sitt Steam, jag har aldrig hört orden bojkott i den mening att Steam skulle dra sig ur Windows helt.
Jag har heller inte sagt att Windows är bättre än något annat system men det jag kan konstatera är att det är det systemet som har störst stöd för oss hemanvändare. Linux tror jag kommer dröja mycket länge innan den kan få det minsta genomslag hos allmänheten men dock är Linux stora på server och inbyggda system såsom digitalboxar osv...
Du kan väl länka till något som styrker dina teser.
Givetvis står det dig fritt att använda Linux men alla behöver inte hålla med dig i dina åsikter.

Inaktiv
Skrivet av Nightcrawler78:

Måste jag verkligen förtydliga det jag skrev Dvärgen?
Vart har du sett eller hört att Valve skulle bojkotta Windows?, Det ända som sagt är att gamle Gabe inte gillar Windows 8 pga att Windows får en inbyggd app butik och att Gabe ser ett hot mot sitt Steam, jag har aldrig hört orden bojkott i den mening att Steam skulle dra sig ur Windows helt.
Jag har heller inte sagt att Windows är bättre än något annat system men det jag kan konstatera är att det är det systemet som har störst stöd för oss hemanvändare. Linux tror jag kommer dröja mycket länge innan den kan få det minsta genomslag hos allmänheten men dock är Linux stora på server och inbyggda system såsom digitalboxar osv...
Du kan väl länka till något som styrker dina teser.
Givetvis står det dig fritt att använda Linux men alla behöver inte hålla med dig i dina åsikter.

Sa jag att alla måste hålla med mig i mina åsikter? I såna fall får du gärna nämna vart jag sagt det för jag gick tillbaka och kollade och kunde då inte hitta ett endaste som ens tyder på att jag tycker så. Det är inte lönat att du sitter och blir otrevlig, jag nände bara för jag läste något sådant här tidigare på steam som var i stil med att valve ville bojkotta windows.

Men ursäkta mig jag ska inte störa dig, du verkar ta illa upp vad jag skriver, gå och sov istället om du ska vara så grinig. Herregud vissa människor...

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av sCaz:

Allt från personer med mycket liten datorvana till teknikernördar som jag känner uttrycker frustrerad mild ilska när de erfarit windows 8. Endast två tycker det funkar bra, och då kör dom i hackat classic läge.

I mitt tycker är windows 8 gui't lite väl för tidigt när vi inte kör touchskärmar till de stationära.

W8 är lättare och stabilare än W7 så vi som överklockar och vill få ut så mycket som möjligt ur systemet väljer W8.
Använder inte Metro ui då det inte funkar så bra och blir förvirrande med 4 skärmar. Använder mitt W8 som jag använde W7.

Jag kör silent luftkylt (800rpm) 2500K @ 4.8ghz med 2.5 års spelande i W7. Startar om datorn en gång i kvartalet kanske så jag vet inte hur mycket mer decimaler på procent prestanda jag kan få ut av W8. Men som sagt, i standardutförande är det lite väl gulligull.

Skrivet av DonGrif:
Skrivet av sCaz:

Allt från personer med mycket liten datorvana till teknikernördar som jag känner uttrycker frustrerad mild ilska när de erfarit windows 8. Endast två tycker det funkar bra, och då kör dom i hackat classic läge.

I mitt tycker är windows 8 gui't lite väl för tidigt när vi inte kör touchskärmar till de stationära.

Klar det är lite förvirrande i början när man inte är van vid det. Jag har använt det sedan det kom ut och tycker det fungerar hur bra som helst. Och jag jobbar som IT-tekniker.
Man får ge så här pass stora förändringar lite tid att sjunka in innan man börjar klaga. Om du till exempel skulle börja använda Linux utan att någon gång tittat åt det hållet så kan jag lova att du skulle bli frustrerad på det med.

Jag förstår din poäng, men jag förstår heller inte swappandet mellan 300x300 "ikoner" i metrot och fram och tillbaka med legacy windows ikoner + fönster. Eller för den delen corner länkarna i någon form av hybrid mellan OS X och en mobiltelefon när så många använder vanlig mus eller värdelösa pc touchpads som är nog besvärliga att slira runt en muspekare på. En något mildare övergång till nymodigheterna hade väl varit att föredra kan jag tycka. Hur exakt man skulle gjort det vet jag inte men jag tycker inte det funkade bra.

123
Skriv svar