The Last of Us blir film

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Rakoon:

varför skriver alla helt besatt;"Ellen Page"? Visst hon är grym skådis men tror inte hon skulle passa i en roll som denna.

http://fox.mmgn.com/Lib/Images/News/normal/Ellen-Page-The-Las...

http://b-i.forbesimg.com/erikkain/files/2013/06/ellie-vs-jodi...

http://www.ingloriousgamer.com/wp-content/uploads/2013/06/k-b...

Därför

Okej, inte övertalad, dom är inte lika.

Räckte med en stämning från ellen herself och en populär kommentar på reddit så tycker alla automatiskt likadant.

Jag har inte sett några trådar, läst på reddit eller kommentarer om det men tycker dom är grymt lika ändå.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Hugh Jackman vore perfekt för den rollen.

Ellie är svårare. Hade Ellen Page varit yngre hade hon passat bra men hon är för gammal nu.

Medlem

Känns som att jag redan sett ett dussin The Last of Us-filmer.

Medlem

Skit i filmen och kom till PC istället.

Medlem

Tycker Ellen Page är alldeles för gammal för att spela rollen som Ellie. Skulle själv inte missta hennes ålder för att vara runt 15.

Medlem

För någon som vill se den här filmen innan den kommer ut är det bara att Netflixa på http://www.imdb.com/title/tt0898367/?ref_=nm_flmg_act_7

KoP
Medlem

Uwe som regissör tack!

SoL
Medlem

Outlast skulle jag vilja se som film, kanske skulle bli bra, han har ju trots allt en videokamera genom hela spelet

Medlem

Hur kan ni ens jämföra The road med The last of us?

Båda två är post apocalyptic, något mer?

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag förstår inte varför ni alla föreslår skådisar som är så lika utseendemässigt som möjligt? Oj vad perfekt en skådis måste vara om han ser ut som Joel i vardagslivet...

Skrivet av Rakoon:

Okej, inte övertalad, dom är inte lika.

Räckte med en stämning från ellen herself och en populär kommentar på reddit så tycker alla automatiskt likadant.

Du får nog helt enkelt nöja dig med att inse att de flesta tycker de två ÄR lika.

Kan därtill sägas att Ellie från början hade en design som var ännu mer lik Page, och som sedan ändrades när studion mottog klagomål.

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:

Känns som att jag redan sett ett dussin The Last of Us-filmer.

Vilka då? Gillar sådana typ av filmer, så ge mig lite tips.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av deadlotus:
Skrivet av Rocky Dennis:

Känns som att jag redan sett ett dussin The Last of Us-filmer.

Vilka då? Gillar sådana typ av filmer, så ge mig lite tips.

The Road.

Medlem
Skrivet av deadlotus:
Skrivet av Rocky Dennis:

Känns som att jag redan sett ett dussin The Last of Us-filmer.

Vilka då? Gillar sådana typ av filmer, så ge mig lite tips.

Specifikt tänkte jag på saker som The Road, Children of Men och The Walking Dead. Premissen med en snubbe som måste hjälpa en sårbar person på en resa genom ett deppigt post-apokalyptiskt landskap är ganska välanvänd.

Medlem
Skrivet av firefly:
Skrivet av Angust:
Skrivet av firefly:

Zzzzombies? Jag är trött på zombie filmer. Ingen av dom, tycker jag, är särskilt bra eller spännande. Även om "Last of Us" har en stark story så tror jag inte att den kommer bli något speciellt, bara en känsla. Men man kan ju alltid hoppas.

zombies? vilket spel har du spelat för det kan inte varit the last of us iaf.

Vad kallar du dom som går omkring i limbo och bara vill äta upp första person dom ser? Zombie är ett ganska vanligt ord.

Fienderna i last of us är muterade människor av en svamp infektion (the infected)

"The Infected are mutated humans, reshaped into horrific new forms by a recombinant fungal infection. The resulting creatures are highly aggressive, and will attack any uninfected human on sight. The Infected are the main type of enemy in The Last of Us."

Clicker: muterad människa i ett vist stadie som vars mål är att sprida sporer

En zombie är däremot bara en död människa som vill äta upp dig


signatur

God is dead

Medlem

Ellen Page är så jävla ful, så jag kommer inte kunna kolla på filmen om man ska behöva se hennes nylle hela tiden

ZF
Medlem
Skrivet av Allexz:

Hur kan ni ens jämföra The road med The last of us?

Båda två är post apocalyptic, något mer?

ensamstående man som just förlorat sin fru i samband med eller före en världsomspännande katastrof. ska hjälpa sin egen eller nån annans unge, eller annan person som av nån anledning är viktig i ett större perspektiv nånstans. en mer eller mindre vettig organisation eller myndighet krånglar till saker ytterligare.

Skrivet av deadlotus:
Skrivet av Rocky Dennis:

Känns som att jag redan sett ett dussin The Last of Us-filmer.

Vilka då? Gillar sådana typ av filmer, så ge mig lite tips.

film: "A boy and his dog" "The Quiet Earth" "Cherry 2000" "Mad Max"

TV: "Survivors"

serier: "Y - The last man" "BLAME!"

Skrivet av Angust:

En zombie är däremot bara en död människa som vill äta upp dig

nej. en zombie är ju en drogad och/eller hypnotiserad stackare som råkat göra sig ovän med en medicinman. de brukar iof även kallas för "levande döda", men du tänker på en verkligt levande död.

kort sagt finns det alltså ingen logisk eller etymologisk anledning att inte kalla en svampzombie för en zombie.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Ellen Page är så jävla ful, så jag kommer inte kunna kolla på filmen om man ska behöva se hennes nylle hela tiden

Så du kan inte kolla på filmer om du inte tycker skådespelarna ser bra ut/är attraktiva enligt dig? Då måste du missa en hel del filmer med andra ord


signatur

If you can't convince them, confuse them!

ZF
Medlem

Joel- Sam Rockwell

Tess - Lynn Collins

Marlene - Naomie Harris

Ellie - Jeff Goldblum

Medlem
Skrivet av Angust:

En zombie är däremot bara en död människa som vill äta upp dig

Skrivet av ZF:

nej. en zombie är ju en drogad och/eller hypnotiserad stackare som råkat göra sig ovän med en medicinman. de brukar iof även kallas för "levande döda", men du tänker på en verkligt levande död.

kort sagt finns det alltså ingen logisk eller etymologisk anledning att inte kalla en svampzombie för en zombie.

Medlem
Skrivet av Angust:

En zombie är däremot bara en död människa som vill äta upp dig

nej. en zombie är ju en drogad och/eller hypnotiserad stackare som råkat göra sig ovän med en medicinman. de brukar iof även kallas för "levande döda", men du tänker på en verkligt levande död.

kort sagt finns det alltså ingen logisk eller etymologisk anledning att inte kalla en svampzombie för en zombie.[/quote]

ja om man går efter Jamaicans/haitisk voodoo så ja då har du rätt, då IRL så går det inte att väcka någon till liv efter döden. Men efter Richard Mathesons & George A. Romeros så är det oftast en död person som vandrar omkring som man associerar med ordet zombies idag.

och då fienderna i "The Last of us" inte är döda eller utsatta för någon drog/hypnos av en medicinman från Karibien så vill inte jag eller ens dess skapare kalla dom för zombies.

vill du kalla dessa djur för zombies? http://1.bp.blogspot.com/-mLs0T22sLoc/UP5PxmAoeYI/AAAAAAAADKg...

https://www.youtube.com/watch?v=XuKjBIBBAL8


signatur

God is dead

Medlem

Hugh Jackman som Joel. Fuck yeah.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

ZF
Medlem

ja varför inte, har hört forskare i ämnet för enkelhetens skull kalla dem det. och googlas "zombie ants" så..

ett annat mysigt googletips om du inte sitter och tuggar på nått just när du läser detta är "zombie snail parasite".

Skrivet av Angust:

ja om man går efter Jamaicans/haitisk voodoo så ja då har du rätt, då IRL så går det inte att väcka någon till liv efter döden. Men efter Richard Mathesons & George A. Romeros så är det oftast en död person som vandrar omkring som man associerar med ordet zombies idag.

fast i just dom filmerna så nämns ju öht inte ordet zombie en enda gång.

möjligen görs det i nån av de nyare efter trilogin som nu ses som originalet till, ja allt annat.

Skrivet av Angust:

och då fienderna i "The Last of us" inte är döda eller utsatta för någon drog/hypnos av en medicinman från Karibien så vill inte jag eller ens dess skapare kalla dom för zombies.

visst, vill man inom en grupp underförstådd med nydefinitionen ha en hårdare gemensam term för vad filmzombier är så kan man naturligtvis göra distinktioner. men då bör man fortfarande rimligen också vara konsekvent nog att inte heller kallar sakerna i tex "Resident evil" (de första spelen (eventuellt) undantagna) och "28 dagar senare" mfl för zombier. det blir snabbt lite jobbigt för de som inte är tokinsatta i zombiefrågor om det sätts upp en massa mer eller mindre godtyckliga undantag på saker som ser ungefär likadana ut i slutändan.

Medlem

En till Zombiefilm. "Yay".


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av ZF:

ja varför inte, har hört forskare i ämnet för enkelhetens skull kalla dem det. och googlas "zombie ants" så..

ett annat mysigt googletips om du inte sitter och tuggar på nått just när du läser detta är "zombie snail parasite".

Skrivet av Angust:

ja om man går efter Jamaicans/haitisk voodoo så ja då har du rätt, då IRL så går det inte att väcka någon till liv efter döden. Men efter Richard Mathesons & George A. Romeros så är det oftast en död person som vandrar omkring som man associerar med ordet zombies idag.

fast i just dom filmerna så nämns ju öht inte ordet zombie en enda gång.

möjligen görs det i nån av de nyare efter trilogin som nu ses som originalet till, ja allt annat.

Skrivet av Angust:

och då fienderna i "The Last of us" inte är döda eller utsatta för någon drog/hypnos av en medicinman från Karibien så vill inte jag eller ens dess skapare kalla dom för zombies.

visst, vill man inom en grupp underförstådd med nydefinitionen ha en hårdare gemensam term för vad filmzombier är så kan man naturligtvis göra distinktioner. men då bör man fortfarande rimligen också vara konsekvent nog att inte heller kallar sakerna i tex "Resident evil" (de första spelen (eventuellt) undantagna) och "28 dagar senare" mfl för zombier. det blir snabbt lite jobbigt för de som inte är tokinsatta i zombiefrågor om det sätts upp en massa mer eller mindre godtyckliga undantag på saker som ser ungefär likadana ut i slutändan.

Ni kan vrida terminologi fram och tillbaka hela dagen, varför inte göra det enkelt för er:

Verklighet: Zombie är en person med hjärnskada orsakad av en medicinman på Haiti. Personen ifråga har ingen direkt egen tankeförmåga utan gör bara det folk/medicinmannen säger åt dem.

Populärkultur: En odöd människa som vill äta upp levande människor, vars bett bär smittan vidare och gör en människa som överlevde attacken till en zombie i slutändan genom att bettet är dödande och även reanimerande.

Fantasy: En död människa reanimerad av en nekromantiker.

The last of us är INTE ett zombie spel, det finns inte en enda zombie i den. Däremot finns det ett helt jävla gäng sjuka människor som attackerats av en sjukdom som gör att de försöker sprida sjukdomen vidare genom att attackera andra människor. Ju längre de lyckas överleva med sjukdomen, desto mer muterar sjukdomen dem. De lever, de är inte döda eller odöda. Alltså inte zombies på något sätt.

Sen om ni tvunget ska envisas kalla dem zombies ändå, så får det faktafelet stå för er.

Edit: För ytterligare förtydligande:

28 dagar senare: De är INTE zombies. De lever fortfarande, och är sjuka enligt samma devis som The last of us, fast utan mutationer. Skillnaden verkar vara att i Last of us så svälter de inte ihjäl medans de faktiskt svälter ihjäl i 28 dagar senare.

Resident Evil: De är de facto zombies då de dött och reanimerats.


signatur

I drank what?

Medlem

Hugh Jackman. Det självklara valet.

Medlem

World War Z...


signatur

Wake me up for entertainment

Jag vill inte vara den som förstör partyt, men zombies finns inte, eller hästar, men det är en annan historia.

Jag ser inget som motiverar att detta ska bli en film; det finns inget "konstnärligt värde" som gör berättelsen bättre bara för att det blir en film; snarare kommer de bli tvugna att ta bort det mesta som gör det engagerande, tror jag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

ZF
Medlem
Skrivet av Mirage:

Ni kan vrida terminologi fram och tillbaka hela dagen, varför inte göra det enkelt för er:

äntligen..

Citat:

Verklighet: Zombie är en person med hjärnskada orsakad av en medicinman på Haiti. Personen ifråga har ingen direkt egen tankeförmåga utan gör bara det folk/medicinmannen säger åt dem.

oftast är de inte speciellt användbara iof, ungefär som en oriktig zombie. men ok, gott så långt.

Citat:

Populärkultur: En odöd människa som vill äta upp levande människor,

odöd död eller död odöd?

Citat:

vars bett bär smittan vidare och gör en människa som överlevde attacken till en zombie i slutändan genom att bettet är dödande

utom i de fallen där de inte rimligen kan hinna dö då.

Citat:

och även reanimerande.

från kliniskt död död?

Citat:

Fantasy: En död människa reanimerad av en nekromantiker.

nja, med nekromantik så är det givetvis lätt att låsa till definitionen "fantasy". men ska då en romantiskt nekrofil som använder riktig vetenskap och inte vidskepligheter som trolldom kallas för fantasy ändå?

en odödlig nekromans.

Citat:

The last of us är INTE ett zombie spel, det finns inte en enda zombie i den. Däremot finns det ett helt jävla gäng sjuka människor som attackerats av en sjukdom som gör att de försöker sprida sjukdomen vidare genom att attackera andra människor.

en parasit.

Citat:

Ju längre de lyckas överleva med sjukdomen, desto mer muterar sjukdomen dem.

nej, "sjukdomen" tar över dem. om det är en svamp så gör den som svampar gör i verkligheten, den äter upp allt användbart organiskt material tills dess att den byggt upp kraft nog för att ha sex.

Citat:

De lever, de är inte döda eller odöda. Alltså inte zombies på något sätt.

inte på nått vis förutom förutom att de är exakt som de där riktiga zombierna då som du redan definierat enligt motsatt logik.

Citat:

Sen om ni tvunget ska envisas kalla dem zombies ändå, så får det faktafelet stå för er.

Edit: För ytterligare förtydligande:

oboy, här kommer fotnoterna släpandes på undantagen..

Citat:

28 dagar senare: De är INTE zombies. De lever fortfarande, och är sjuka enligt samma devis som The last of us, fast utan mutationer.

mutationer är ju faktiskt exakt vad den smittan orsakar. förutom att låta aggressionsgenerna löpa fritt så får de även mer synbara förändringar, som effektfulla ögonfärger.

Citat:

Skillnaden verkar vara att i Last of us så svälter de inte ihjäl medans de faktiskt svälter ihjäl i 28 dagar senare.

de svälter om de inte kan äta, (alltså tillföra biomassa till svampen) de infekterade i 28 klarar sig troligen också längre om de äter hälsosamt nog.

Citat:

Resident Evil: De är de facto zombies då de dött och reanimerats.

nej. förutom första spelet där det möjligen inte är speciellt väl definierat så är det just mutationer även här. mutationer orsakas av virus vilket är en kod att programmera om levande celler med, det är inte ens möjligt att återuppliva död materia med ett virus. dött är dött i Resident Evil. vilket faktiskt också visas då det annars inte legat en massa hyfsat odödade döda och skräpat bland alla odöda som hasar omkring, varför skulle inte viruset oundvikligen återuppliva dem bland alla läckande zombier liksom?

och i de senare Resident Evil i serien är det inte längre ett virus utan en parasit som orsakar zombietillståndet, alltså då exakt som i The Last of US.

jättenkelt.

ZF
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag vill inte vara den som förstör partyt, men zombies finns inte, eller hästar, men det är en annan historia.

zombier finns som vi redan kommit fram till genom både teori och empiriska studier. hästar kan givetvis avfärdas betydligt lättare då de bryter mot en lång rad av naturlagar.

Skrivet av walter_iego:

Jag ser inget som motiverar att detta ska bli en film; det finns inget "konstnärligt värde" som gör berättelsen bättre bara för att det blir en film; snarare kommer de bli tvugna att ta bort det mesta som gör det engagerande, tror jag.

du borde kanske se till att spela innan förväntningarnas mögel gör det lika dåligt som filmen?

Skrivet av ZF:
Skrivet av walter_iego:

Jag vill inte vara den som förstör partyt, men zombies finns inte, eller hästar, men det är en annan historia.

zombier finns som vi redan kommit fram till genom både teori och empiriska studier. hästar kan givetvis avfärdas betydligt lättare då de bryter mot en lång rad av naturlagar.

Skrivet av walter_iego:

Jag ser inget som motiverar att detta ska bli en film; det finns inget "konstnärligt värde" som gör berättelsen bättre bara för att det blir en film; snarare kommer de bli tvugna att ta bort det mesta som gör det engagerande, tror jag.

du borde kanske se till att spela innan förväntningarnas mögel gör det lika dåligt som filmen?

På "A" svarar jag "jäst", och på "F", "Lördag"

Välkommen till VM för tankspridda.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

123
Skriv svar