Aliens vs Predator

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Allt hänger på hur snabba Aliens är. AvP1 var perfekt. Man kunde inte springa ifrån dem. Det gör det hela vansinnigt stressande.

Kunde inte hålla med mer, tyckte aliens var alldeles för långsamma i tvåan, visserligen så hade dom sin hopp-attack som räddade upp mycket och var väldigt användbar.

Medlem

Jag hoppas evinnerligen att det bara är i konsolversionerna som man har dessa "Auto-jump" funktioner för rovdjuret som setts i vissa filmklipp och som beskrivs i denna förhandstitt. Om det är så styrt som det sett ut i filmklippen så kommer man ju bli plockad direkt som rovdjur om folk vet var dessa platser är...

I övrigt så verkar det lovande.

Medlem

Det kommer nog vara minimala skillnader mellan konsol och pc-versionen tyvärr. Som pc-spelare primärt börjar man tröttna en aning på alla spel till pc som konsolanpassas och blir mycket sämre än de kunnat vara.

Medlem

Håller tummarna för att spelet tar mer från AvP1 än AvP2. AvP1 var världens bästa lan-spel, speciellt en mörk natt framåt småtimmarna...

Medlem

Håller de sig på samma nivå som tvåan så bådar de väldigt bra.

Väldigt trevlit att de drar me gamla coop läget från 1an. finns inget som att sitta i en bunker medans hundratals aliens stormar den.

Medlem

Hoppas hoppas hoppas att man kan skjuta nät som Predator, riktigt coolt att näta nån och sen gå fram och avrätta:)

Medlem

Som så många redan påpekat. Hoppas verkligen man går tillbaka till farten från första AvP1 där aliens var toksnabba. Predators lite mindre så och Marines slöast men ändå rätt snabba på fötterna.

AvP2 var inte i närheten lika kul i multiplayer, allt gick bara långsamt och det var "för" balanserat. I ett spel som AvP räknar man inte antalet frags utan poäng och där är de olika raserna värderade olika. Predators ger mer poäng än vad en marine gör t.ex.

Bäst är att spela Species Deathmatch med 3-4 marines 2-3 aliens 1-2 predators.

Alt då att spela Predator Hunt eller Infestation som beskrivs i recensionen (hette väl typ Alien Tag/Predator Tag i första spelet)

Dessutom hade AvP2 alldeles för ljusa banor, i ettan var det bäcksvart om man tog sönder lampor, så då fick man som marine välja mellan Flares + Rörelsesenorn eller Night Vision goggles.

AvP 1 var helt enkelt mer hardcore(snabbare, dödligare och betydligt mer skrämmande) än AvP 2 och bättre på i princip alla sätt, förutom lite småsaker som att det inte fanns ammo till predators och lite sånt.

Till sist, ge oss tillbaka blodet från första spelet. Blod som stannade kvar på väggar, tak, golv etc. Speciellt då predator blodet som var helt underbart. Gröna klart självlysande fläckar som plötsligt sprids över väggen när du skjuter på skuggor och som sedan stannar kvar resten av matchen <3


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

hur gick det då ? allt var väll "bajsmacka" i era ögon???

Inaktiv
Skrivet av MackZ:

tror inte du behöver nostalgi för att tycka att spelet är bra.
Ser fram emot det här spelet, verkar inte ha förstört något sen tvåan och det räcker nog för att behaga mig. Hoppas dock att Aliens är snabbare när det kommer till vanligt springande än vad det var i tvåan, kändes lite långsamt om man inte använde sig av "hopp-attacken".
och då snackar vi pc versionen, en sån snabb alien på konsol kommer bli nästintill ospelbart.

om du körde med runner inom alien rasen iaf i multiplayer så sprang du ju fort om du inte glömt bort det. så kan ju inte säga att alla var seg.

Medlem

bah.. "nostalgi"? detta ser tillräckligt bra för att locka mängder med nya spelare till AvP.
Ser bra ut och förhoppningsvis så överlever spelet längre online än föregångarna.

Medlem
Medlem

Verkar så jävla grymt. Vill ha!!!!

Medlem

AvP 1 var i särklass ett av dom roligaste och mest annorlunda MP lir på sin tid. Hoppas att dom fångar samma anda i denna.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av MackZ:

tror inte du behöver nostalgi för att tycka att spelet är bra.
Ser fram emot det här spelet, verkar inte ha förstört något sen tvåan och det räcker nog för att behaga mig. Hoppas dock att Aliens är snabbare när det kommer till vanligt springande än vad det var i tvåan, kändes lite långsamt om man inte använde sig av "hopp-attacken".
och då snackar vi pc versionen, en sån snabb alien på konsol kommer bli nästintill ospelbart.

om du körde med runner inom alien rasen iaf i multiplayer så sprang du ju fort om du inte glömt bort det. så kan ju inte säga att alla var seg.

gick inte spela som nån av de andra raserna, slöa och upprättgående
runner är snabbare än de andra men inte så där dödsföraktande snabb som i ettan.

AW8
Medlem

Verkar coolt


signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv

Jag är lite rädd för att konsolkontrollerna kommer tvinga ned hastigheten i spelet.

I de tidigare spelen hade man ju i bästa fall runt en halv sekund på sig att vända om och skjuta några skott. På konsoll kommer det ju vara omöjligt.

Men vi får se, hoppas verkligen att de gör PC verisionen snabbare, som det skall vara

Medlem

Det där Predator Hunt (eller vad det hette) multiplayer läget verkar jäkligt kul Påminner starkt om steam spelet Hidden


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Roxxer:

hur gick det då ? allt var väll "bajsmacka" i era ögon???

Du har verkligen så svårt att släppa det alltså? Måste vara jobbigt att haka upp sig på saker och gnälla om det till höger och vänster, skärp dig nu.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

MP-demo är ett måste för att jag ska köpa detta spel. Orkar verkligen inte med ett skit spel till för PC.

Ser lovande ut på många sätt, men är det skräp så är det inte värt 4-500 spänn oavsett.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Spelade aldrig dom äldre AvP spelen, så jag vet egentligen inte hur detta skulle bli om man inte har "nostalgin"?

Det borde du göra, fortfarande sjukt bra spel. :heart:


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

ska bli nice å lira..

Medlem

Ser grymt ut, hoppas det blir riktigt ballt med DX11 också

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=1ZvZlYr5mpw&feature=related

gameplay från eurogamer demot antar samma som fz kört.

Medlem

Ser ju mysigt ut

Medlem

detta måste bli bra!
svininfluensan är för övrigt överskattad.

Medlem

Dina bild kommentarer tar alltid kol på mig!

Men, mycket tvivel försvann må jag säga, kanske ska man plocka upp det trotts allt, men det är för mycket spel nu! FÖR MYCKET!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av zauii89:

http://www.youtube.com/watch?v=1ZvZlYr5mpw&feature=related

gameplay från eurogamer demot antar samma som fz kört.

Indeed, fast den banan körde vi Predator Hunt på.


signatur
Medlem

Som det ser ut nu lär det här spelet bli lika klassiskt som första AVP spelet.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Äsh, kommer väl konsolfieras som alla andra spel


signatur

Retro.

Medlem

Det lilla jag har sett utav spelet, och ändå helt sugen på att köpa de!

123
Skriv svar