Endgame i Wildstar

Robot
Endgame i Wildstar

Carbine lovar att Wildstar har gediget end game-material. FZ besökte dem för att provspela och se om de lever upp till “no bullshit”-mentaliteten.

#wildstar, #carbine-studios, #guild-wars-2


MEG
Medlem
Endgame i Wildstar

Verkar vara lite för mycket Disney över det hela för min smak.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Fanns det någon arena liknande ladder, som wow, BLC och liknande?

Skribent
Skrivet av Pada:

Fanns det någon arena liknande ladder, som wow, BLC och liknande?

Japp, man kan köra 2vs2, 3vs3 eller 5vs5. Rankat eller orankat.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Om klasserna bjuder på djup så man kan skapa egna varierande builds då lutar det åt köp. Kommer vänta på såna streams innan jag bestämmer mig.

Medlem

jaja men då köper jag väl spelet då.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

sitter bara och vänta på onsdag så jag kan förköpa det så man får lite tid i beta för att luska ut vilken klass man ska ha som main.
Sen är det bara att hoppas att spelet blir det hc spel wow borde varit om inte massa gnälliga barn som ska ha allt gratis, direkt, och utan minsta ansträgning tog över det spelet.

Skribent
Skrivet av Petrik:

sitter bara och vänta på onsdag så jag kan förköpa det så man får lite tid i beta för att luska ut vilken klass man ska ha som main.
Sen är det bara att hoppas att spelet blir det hc spel wow borde varit om inte massa gnälliga barn som ska ha allt gratis, direkt, och utan minsta ansträgning tog över det spelet.

Du skulle höra Carbine-chefen Mike Donatelli (som bland annat jobbat med Warhammer Online tidigare). Han hade inte mycket gott att säga om "gnälliga barn". Det finns någorlunda enkelt material också, men åtminstone instanser och raids i Wildstar kommer nog aldrig vara för casualspelare.

Som exempel har jag kört spelets två första instanser och tycker att de ligger ungefär på samma svårighetsgrad som de svårare heroics i WoW.

Edit: Jag har kört instanserna i betan, då. Så finns ju en viss risk att de ändras inför launch, men jag tror inte det.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Petrik:

sitter bara och vänta på onsdag så jag kan förköpa det så man får lite tid i beta för att luska ut vilken klass man ska ha som main.
Sen är det bara att hoppas att spelet blir det hc spel wow borde varit om inte massa gnälliga barn som ska ha allt gratis, direkt, och utan minsta ansträgning tog över det spelet.

Du skulle höra Carbine-chefen Mike Donatelli (som bland annat jobbat med Warhammer Online tidigare). Han hade inte mycket gott att säga om "gnälliga barn". Det finns någorlunda enkelt material också, men åtminstone instanser och raids i Wildstar kommer nog aldrig vara för casualspelare.

Som exempel har jag kört spelets två första instanser och tycker att de ligger ungefär på samma svårighetsgrad som de svårare heroics i WoW.

Edit: Jag har kört instanserna i betan, då. Så finns ju en viss risk att de ändras inför launch, men jag tror inte det.

Heroics i WoW nerfades ganska tidigt i TBC för att alltid vara enkla som snor.

Men det låter ju bra att Vildstjärna kommer vara lite svårare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ja jag måste säga att allt låter otroligt lovande och som om det här är spelet man väntat på som lite mer hc spelandes.
Bara en sån sak att det förmodligen ska finnas attunments for dungeons/raids gör mig helt löverlycklig, älskade det i wow och grät en skvätt när det togs bort
Och efter att ha sett den här filmen över första raid bossen kan jag inte annat än erkänna att jag är grymt peppad på¨släppet nu, bara att hålla tummarna :
https://www.youtube.com/watch?v=no2K8V1ZhwU

Skribent
Skrivet av Petrik:

Ja jag måste säga att allt låter otroligt lovande och som om det här är spelet man väntat på som lite mer hc spelandes.
Bara en sån sak att det förmodligen ska finnas attunments for dungeons/raids gör mig helt löverlycklig, älskade det i wow och grät en skvätt när det togs bort
Och efter att ha sett den här filmen över första raid bossen kan jag inte annat än erkänna att jag är grymt peppad på¨släppet nu, bara att hålla tummarna :
https://www.youtube.com/watch?v=no2K8V1ZhwU

De har bekräftat att det är attunements för räderna.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Finns väl olika nivåer man kan sikta in sig på också? Gold, silver, bronze?
Som tydligen baseras på tid, deaths, side mission i radien för att få bättre loot etc?

Skribent
Skrivet av SwempZ:

Finns väl olika nivåer man kan sikta in sig på också? Gold, silver, bronze?
Som tydligen baseras på tid, deaths, side mission i radien för att få bättre loot etc?

Ja, något i den stilen. Men jag vågar inte svara på om man får fetare loot utöver achievements.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Vad menar han med räder??? Raider eller? lol

Medlem
Skrivet av dafuq:

Vad menar han med räder??? Raider eller? lol

Raider är svengelska. Räder är svenska.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Hur fungerar den där subscription tjänsten dem har? Jag har tittat in hemsidan ltie. Men förstår inte den riktigt

Medlem
Skrivet av kwiizu:

Hur fungerar den där subscription tjänsten dem har? Jag har tittat in hemsidan ltie. Men förstår inte den riktigt

Är lite kvar tills release så lite klarare vad den innehåller lite mer exakt får vi nog veta lite senare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

hade ni någon video om 20 eller 40 mans raider? vi försökte änmäla våran guild när de meddelade att de ville ha stora aktiva guilder för raidning men tyvärr fick vi aldrig något svar från Carbine

Medlem

Det finns en ny Wildstar community för er som är intresserade! "Wildstar gamers" https://www.facebook.com/groups/273144919519289/

1
Skriv svar