Pojken från That Dragon, Cancer har somnat in

Medlem

Jag kan inte sluta kolla på bilden, trots att den bara gör mig mer och mer tårögd.
Joel ser så lycklig ut.

Medlem

För en del år sedan , när jag spelade musik i ett band, så hade vi en spelning på barncancer-avdelningen på ett sjukhus.

Det rullades in små rullstolar med barn en del kunde gå själv, nästan alla saknade hår på huvudet på grund av strålningsbehandlingen de genomled.

De verkligen uppskattade musiken vi spelade och när vi var klara så kom en massa ungar och ville ha autografer, det var så fenomenalt hjärtevärmande. Men samtidigt undrar man varför småknattar skall behöva drabbas av det - förmodligen dog hälften av dom barnen snart efter jag sett dem....

Världen är bra orättvis ibland, jag grät mig själv till sömns efter den spelningen...

Cancer säger dom att alla drabbas av förr eller senare,om man lever länge nog, men det känns fel när barn drabbas!

Min syster och flera morbröder dog av det, men dom fick i alla fall en del år innan det tog dom.

Cancer är en horribel sjukdom! hur som helst.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Sådana tråkigheter borde inte hända. En förälder ska aldrig behöva genomgå en sådanhär hemskhet.

Medlem

Förlora min far i cancer förra våren. Men han hade levt sitt liv, men ett barn med hela livet framför sig. Fyfan!

Medlem

Fick en tår i ögat, sen tittade jag över på min treåriga grabb och ville bara krama honom.

Medlem

Fyfan. Förlorade nyligen en kompis i cancer, och har två barn själv. Så jag bröt ihop en liten stund när jag läste detta.
Helvete för cancer alltså, blir så förbannad på skiten. Varför varför varför... så många gånger de orden snurrar runt i huvet...


signatur

"We Want Fun And We Wanna Get Wasted" - Andrew W.K

Medlem

Min kusin är just cancer forskare, och hon skakar bara på huvudet när nån säger "obotlig".

Hon menar att det bara är att plocka bort alla kolhydrater ur kosten så finns det inte en cancer cell som kan överleva.. Cancer-cellers mitokondrie kan inte leva på ketiner nämligen (vilket är alternativet).

Medlem

Vi är många som mist någon i cancer under livets gång.

Medlem

Det är för jävligt. Cancer är rent skit, förlorat min Mormor, Morfar och Farmor i det och det är fanemej inte kul att se hur människor lider av sjukdomen. Men det är ännu värre att se ett litet oskyldigt barn dras och avlida av denna förbannade sjukdom. Inget barn borde någonsin behöva gå igenom något sånt.

Vila i frid, lille pojk!

Medlem
Skrivet av Securion:

Min kusin är just cancer forskare, och hon skakar bara på huvudet när nån säger "obotlig".

Hon menar att det bara är att plocka bort alla kolhydrater ur kosten så finns det inte en cancer cell som kan överleva.. Cancer-cellers mitokondrie kan inte leva på ketiner nämligen (vilket är alternativet).

Där blev jag lite nyfiken, vi är rätt så beroende av kolhydrater - så om vi tog bort dem skulle inte våra kroppar få rätt så rejäla konsekvenser? Är det inte risk för kroppen bryter ner musklerna för att kompensera? Mitokondrier i överlag behöver kolhydrater.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av Securion:

Min kusin är just cancer forskare, och hon skakar bara på huvudet när nån säger "obotlig".

Hon menar att det bara är att plocka bort alla kolhydrater ur kosten så finns det inte en cancer cell som kan överleva.. Cancer-cellers mitokondrie kan inte leva på ketiner nämligen (vilket är alternativet).

Där blev jag lite nyfiken, vi är rätt så beroende av kolhydrater - så om vi tog bort dem skulle inte våra kroppar få rätt så rejäla konsekvenser? Är det inte risk för kroppen bryter ner musklerna för att kompensera? Mitokondrier i överlag behöver kolhydrater.

Jag själv brukar inte LCHF men har en del i min närhet som är högt upp i hierarkin kring LCHF. Genom dem har man fått höra både det ena och det andra och min naturliga reaktion är att "forska" kring det. Just den kosten som pratas om i denna tråd är väldigt strikt LCHF, så kallad ketogen kost om jag inte minns helt fel. Det hjälper mot cancer, adhd, alzheimer och mycket annat. Ni kan kika på denna sida: http://www.charliefoundation.org/discover-therapy-for/discove... om ni så önskar. Men låt er bilda en egen uppfattning istället för att lyssna på mobben

Medlem

Vila I Frid Joel!

Medlem

Cancern kommer tame fan ta oss alla. Fy fan. Hört att all strålning från i princip ALL elektronik kan bidra till detta. Alla radiovågor. Mobiler. Antenner. Tv-apparater. Datorer. Ja allt.

Men någon nämnde kolhydrater här bidrar till cancer??? Jag som älskar pasta... I'm fucked...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Rätt vidrig artikel att bygga hype för ett spel på det här viset?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Medlem
Skribent
Skrivet av Preed:

Rätt vidrig artikel att bygga hype för ett spel på det här viset?

Hur tänker du nu?

Fick en klump i bröstet när jag läste det här och sedan kom tårarna. Fy, fan.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Remus:

Cancern kommer tame fan ta oss alla. Fy fan. Hört att all strålning från i princip ALL elektronik kan bidra till detta. Alla radiovågor. Mobiler. Antenner. Tv-apparater. Datorer. Ja allt.

Men någon nämnde kolhydrater här bidrar till cancer??? Jag som älskar pasta... I'm fucked...

"Har hört"

Herregud...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Stackars lilla barn som inte fick uppleva livet och stackars föräldrar som måste fortsätta utan honom.

Precis när jag började läsa nyheten så började det ringa i kyrkklockorna 200 meter bort. Jag bestämmer att dom ringde även för Joel.

Medlem

För en nybliven morfar som har tillbringat förmiddagen med att spela Skyrim med den tre månader gamla dotterdottern på ena armen så är detta groteskt smärtsamt att läsa. Mina tankar är med hela familjen idag.

Sov gott lillkillen!

Inaktiv
Skrivet av Securion:

Min kusin är just cancer forskare, och hon skakar bara på huvudet när nån säger "obotlig".

Hon menar att det bara är att plocka bort alla kolhydrater ur kosten så finns det inte en cancer cell som kan överleva.. Cancer-cellers mitokondrie kan inte leva på ketiner nämligen (vilket är alternativet).

wow där ser man, nog har man alltid haft i åtanke att några slipsnissar suttit och ljugit alla rakt i ansiktet, men har alltid hoppats på att man har haft fel.

Allt sitter bara i pengar märker man, blir så förbannad.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Hade inte hört om spelet förräns nu. Tragiskt, såklart.

Allt jag kan efterlysa är mer pengar till forskning, låt oss besegra cancer snarast och rädda liv.

Tyvärr är kommer den aldrig botas. Läkemedelsföretagen tjänar inget på ett botemedel. Däremot en massa bromsmediciner kommer uppfinnas.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar