Toejam & Earls nivå 0

Flakmonkey
Toejam & Earls nivå 0

En av de sämsta sakerna med internets intåg i våra liv är att hemligheterna blir allt färre. Vet man inte svaret på någonting så är det bara att "googla" och är vill man se hur något är så kan man bara kolla på Youtube eller någon annan liknande tjänst. Visst är det också superpositivt i många lägen men det förtar samtidigt många av de överraskande ögonblick som man kan stöta på i livet. Inte minst gäller det i spelvärlden och ett typexempel på det är mitt klassiska spelögonblick som jag ska dela med mig av här.

Det är från det kultförklarade Mega Drive-spelet Toejam & Earl och utspelar sig redan på den första banan där man kan ta sig till en hemlig bana, bana 0. Inget unikt i det kanske, men det roliga var att jag och en kompis hittade det helt på egen hand. Vi tänkte att det skulle kunns finnas något där ute så det var bara att bege sig ut på det blå och hoppas på det bästa. Glädjen när vi till slut hittade ön och kunde trilla ner till den gömda nivån, ja den var stor. Speciellt när vi visste att många där ute inte hade någon aning om att den fanns.

#blogg

Medlem
Toejam & Earls nivå 0

En av dom bästa hemligheterna i ett spel någonsin!

Tror jag fick den "spoilad" av min Mega Drive tipsbok jag fick i födelsedagspresent dock.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Flakmonkey
Skrivet av SID 6.7:

En av dom bästa hemligheterna i ett spel någonsin!

Tror jag fick den "spoilad" av min Mega Drive tipsbok jag fick i födelsedagspresent dock.

Faktiskt! Helt i stil med spelets humor också

1
Skriv svar