Köp en häst för riktiga pengar i Elder Scrolls Online

Medlem

Tycker det låter som en bra idé

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av NympH:
Skrivet av Ruskendrul:

Summering: Vi, spelarna utan pengar, är vansinnigt avundsjuka på de spelare som har pengar och har förbokat, köpt dyrare utgåvor av spelet och därigenom fått en häst. Nu har vi klagat så mycket över att våra billigare versioner av spelet inte har en gratis häst att företaget till slut lagt upp både möjlighet att uppgradera utgåvan och/eller köpa en häst. Eftersom den fortfarande inte är gratis tänker vi, spelarna utan pengar, fortsätta att gnälla över detta.

Summering: Du är den perfekta kunden, lättlurad och dum.

Du verkar vara en trevlig människa.

Jag är väldigt trevlig, och jag tror inte du känner mig. Men sanningen svider ibland.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Förstår inte varför folk blir arga?
Det är den långsammaste, sämsta hästen man kan köpa.
Och det gör absolut, ingen skillnad för dig som inte vill köpa den för riktiga pengar.
Det enda hästen gör är att det går lite, lite fortare för någon annan som vill betala för den att levla upp sin gubbe de första levlarna, tills alla har råd att köpa en häst in-game.

Det ger ingen fördel i PvP, du blir inte bättre på att slåss eller svårare att döda. Det enda är att de som vill kan betala en slant för att förflytta sig lite fortare i början av spelet.

I mina ögon är det just såna saker en cash shop SKA ha. Småsaker som folk med pengar kan köpa om de vill, men som inte påverkar spelet för de andra!
Hade det varit gear som ger en fördel i PvP eller liknande, så hade jag förstått för det hade förstört balansen i spelet. Hade det varit den bästa mounten man hade kunnat köpa direkt utan att kämpa för att få i spelet hade jag förstått ilskan med. Men att få gamla värdelösa Brunte för riktiga pengar om man vill... wtf gör det för skillnad? Ingen är tvingad att köpa
Det är fan bättre att Zenimax tjänar pengar på folk som vill lägga pengar på gamla Brunte, det kan vara det som är skillnaden i finansieringen av spelet som gör att jag slipper en högre månadskostnad.
Allt som inte påverkar spelet för andra kan de gott och väl sälja i cash shop egentligen, får de lata och rika som inte vill spela spelet. Det är deras problem, inte mitt... och som sagt, i slutändan kanske det håller ner kostnaderna för mig. Bättre att du betalar än jag

Edit: Fördelen av hästen blir ju också egentligen minimal pga att spelet har en fast travel system.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av NympH:

Jag är väldigt trevlig, och jag tror inte du känner mig. Men sanningen svider ibland.

Apropå att inte känna någon; skulle det vara en sanning att Ruskendrul är lättlurad och dum för att han, enligt dig, har gett uttryck för en enstaka åsikt du inte höll med om?

Snälla rara...

Medlem
Skrivet av Exim:

Fel i början av tbc kostade mounten inte skillen detta reviderades dock ganska fort (typ första patchen efter tbc)

Hm.. jag köpte den rätt tidigt..kan har varit med alten senare som jag kom ihåg då, för jag vet att jag hade tillräckligt med guld sparat redan innan expansionen komså jag hade den direkt när man dingade.

Aja tackar för rättningen

Medlem

Ha, ja vi får väl se om jag inte kan sno en häst där också.

Enda fördelarna med en häst är att man snabbresa med övervikt och att man kommer lättare upp i bergen.

Så det kommer ju inte att påverka balansen i spelet för övrigt. Så helt okej för mig. Jag skulle vilja kunna köpa ALLT.
Kollar man allt som jag har lootat och köpt i Oblivion och Skyrim, så blir det flera miljoner. Många bäckar små...

Nej, jag förstår ärligt talat inte gnället. Pip pip pip låter det i mina öron.

I Skyrim så använder jag apostlahästarna för det mesta.

Till de som saknar cash säger jag bara; skaffa ett jobb!
Sommarjobbet finns ju runt hörnet, snart är det försent att söka ett sånt.
Vet du inte hur fråga mig så har du garanterat ett jobb inom en vecka.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

ZF
Medlem

en häst, en häst! mitt kungadöme för en häst!

jaså, en häst för bara 100kr? toppen!

Inaktiv

Vad klagar ni för? Det står klart och tydligt på kartongen: "häst ingår ej, måste köpas separat".

ZF
Medlem

vore tufft om det gick att odla fram nya hästar i spel. kunde bli som en bitcoin-grej, folk sitter på sin farm och odlar fram hästar istället för att dra runt och farma på det vanliga viset.

Inaktiv
Skrivet av Gamer 24-7:

Ha, ja vi får väl se om jag inte kan sno en häst där också.

Ärligt. Kunde man sno folks hästar de hade köpt för riktiga pengar hade jag spelat spelet direkt

Medlem
Skrivet av Gamer 24-7:

Ha, ja vi får väl se om jag inte kan sno en häst där också.

Enda fördelarna med en häst är att man snabbresa med övervikt och att man kommer lättare upp i bergen.

Så det kommer ju inte att påverka balansen i spelet för övrigt. Så helt okej för mig. Jag skulle vilja kunna köpa ALLT.
Kollar man allt som jag har lootat och köpt i Oblivion och Skyrim, så blir det flera miljoner. Många bäckar små...

Nej, jag förstår ärligt talat inte gnället. Pip pip pip låter det i mina öron.

I Skyrim så använder jag apostlahästarna för det mesta.

Till de som saknar cash säger jag bara; skaffa ett jobb!
Sommarjobbet finns ju runt hörnet, snart är det försent att söka ett sånt.
Vet du inte hur fråga mig så har du garanterat ett jobb inom en vecka.

Du har råd till hästen vid level 20 till 25 så du sparar väl 3 timmars questande på köpa hästen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Precis samma som World of Warcraft. Alltså.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Bara ett nytt Elder Scrolls VI kan rädda detta episka bottennapp till spel... Men TESO är nog bortglömt långt innan TES-VI kommer ut.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Jag tycker generellt att cash shop med ingame-grejer inte alls hör hemma i pay-to-play-spel, särskilt inte med månadsavgifter. Tyckte det var förkastligt redan när WoW började gör det i WotLK (om minnet inte sviker).

Det sagt så känns det väl inte särskilt märkvärdigt att den sämsta hästen i spelet finns till försäljning, hade varit betydligt värre om man kunde köpa ett brinnande lejon med egen theme song, som glider fram i ljusets hastighet och.. ja ni fattar.

Vänta du bara.. Inom ett år.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Har ni ens läst artikeln? Hela skiten här är sensationalistisk -- det som står är att man kan välja att uppgradera till "deluxe" versionen i cash shoppen, där hästjäveln bland annat är en av perksen. DVS INTE ATT DU KAN KÖPA EN HÄST VIA MIKROTRANSAKTIONER BARA SÅDÄR.

Har DU läst artikeln? Det står klart och tydligt:

"What types of items or services can we expect to find in the Zenimax store?

The purpose of the store is to offer interested players a variety of additional services. At launch we’re going to have two items: the ability to upgrade to the Imperial Edition, and an entry level horse (Palomino colored). The horse you get in both purchases is functionally the same, but the Imperial Edition is the only way to ever get the White horse. We have the Palomino horse available to allow players to purchase a basic mount without purchasing the entire Imperial Edition."


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Du har råd till hästen vid level 20 till 25 så du sparar väl 3 timmars questande på köpa hästen.

Har inget emot det här med att betala för en special edition och få tillgång till en häst direkt....
Men hur snabbt levlar folk egentligen?

Jag ägnade 25-30 timmar av helgen till spelande och nådde lvl 18. Hade väl fått ihop 6-7k guld, så var väl ca halvvägs till en häst om man inte hade fått en auto i betan.

Medlem

Som med alla varor är det upp till konsumenten att bestämma, och "valfrihet" är ett nyckelord. Den enda fördelen man får är att marginellt minska sin speltid pga snabbare transport. Ett helt överkomligt tillskott för de som tjänar pengar, men inte har mycket tid till övers. De som har mer tid kan utan nämnvärda problem skrapa ihop till en häst in-game.

Att sedan göra prognoser på hur allt kommer utveckla sig, ifråga om utbud i cash shop eller övergång från p2p till f2p, baserat på någon halvdan egensnickrad marknadsanalys är inte att rekommendera. Fruktansvärt onödigt att döma ut och stänga sitt sinne och sedan paketera detta ställningstagande som "expert-kommentar". Ser för övrigt fram emot spelet, men förväntar mig inte att alla gör detsamma.

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av marcus8958:

Du har råd till hästen vid level 20 till 25 så du sparar väl 3 timmars questande på köpa hästen.

Har inget emot det här med att betala för en special edition och få tillgång till en häst direkt....
Men hur snabbt levlar folk egentligen?

Jag ägnade 25-30 timmar av helgen till spelande och nådde lvl 18. Hade väl fått ihop 6-7k guld, så var väl ca halvvägs till en häst om man inte hade fått en auto i betan.

Folk tar sig inte till level 25 på 3 timmar men vid 25 ska det inte ta mer än 3 timmars questande för att ha råd med en häst.
Läser man på nätet så förväntas alla ha råd med en häst mellan level 20 till 25 vilket är ganska snabbt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Fnux:

Jag fattar inte vad folk blir så jävla upprörda över? Dem ger en möjligheten att köpa en häst för riktiga pengar om man vill. Det är inget tvång, det är inget avgörande för din framgång i spelet. Du kan köpa hästar in-game för in-game currency också om du tycker det är skoj.

Det är inte som att dem ger en möjlighet att köpa god-mode eller nån knapp som gör att du vinner, eller att du måste ha en häst för att komma vidare i spelet.

Du har helt enkelt fått en möjlighet att köpa den, om du VILL. Pengarna som det drar in bidrar förmodligen också till att göra spelet bättre. Folk säger att det här får dem att tappa respekten för företaget, jag kan inte se vad som är så farligt med det?

Jag antar att folk blir arga över att man får fördelar genom att ha bra ekonomi eller rika föräldrar som kan betala.
Om jag ska gissa så är det antagligen rätt stora avstånd mellan saker och ting i spelet och då är självklart en häst en bra sak att ha. Då kan du t.ex göra färdigt 3 uppdrag på samma tid som en person utan häst hinner göra färdigt ett.

På så sätt så får vissa personer väldigt snabbt stora fördelar.

Jag vet inte hur det är med resten av alla gamers men personligen vill jag att mina spelvärldar ska vara annorlunda än den riktiga världen där den som har mest pengar har mest makt. Om jag är bättre på spelet än dig vill jag så klart att det ska synas också och på så sätt är mikrotransaktioner som påverkar gameplay fel, enligt mig.

Då finns det argumentet att alla har inte tid att lägga ner på massvis med spelande och om dessa personer har feta plånböcker så ska dom kunna använda det, men mitt svar på det skulle isf vara åtskilda servrar.
Vissa servrar för dom som spenderar pengar på saker som påverkar gameplay och andra servrar för spelare som spenderar pengar på nya frisyrer, kläder eller dylikt.

Du kan fortf få en häst genom att bara spela.

Inte har tid? Då kanske man får investera, överväga att spela nåt annat än ett mmorpg eller njuta av spelet, vad vet jag?

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Bara ett nytt Elder Scrolls VI kan rädda detta episka bottennapp till spel... Men TESO är nog bortglömt långt innan TES-VI kommer ut.

Om det kommer ett TES: VI...Vi riktiga gamers vet ju med fasa hur Blizzard konstant våldtagit Warcraft världen sen första Wow-expansionen och på grund av det kommer vi aldrig få ett Warcraft 4.

Medlem

Visuella fördelar i ett spel har jag inga problem med, men när det går över till att påverka skills och att komma framåt i ett spel på ett snabbare sätt för de som är villiga att ta fram plånboken tycker jag är helt upp åt väggarna.

Spel ska byggas på skills och inget annat!!!!!! Att köpa skills förbättrande saker i spel är som att köpa spelkonton för flera tusen kronor och sedan hävda att det är en själv som har spelat.

Det finns andra alternativ för online mmo-liknande spel också än medlemsavgifter och mikrotransaktion för att få in intäkter och kunna överleva, samt utvecklas. Företagen kan t.ex. blanda in mer reklam i deras spel och använda sig av donationsverktyg för att nämna ett par exempel på hur de kan få in sina pengar ändå.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Det handlar självklart inte om vem som "har pengar". Det kanske låter konstigt men det finns gränser hos vissa på vad folk är villig att spendera på ett spel. Många kommer ifrån en tid då man köper ett spel så har man spelet. Vi vande oss sen med månadskostnader eftersom spelen som kom var välutvecklade och revolutionerande.
Men om ett företag släpper ett spel som ger en old school-wibbar 15 år tillbaka samtidigt sätter paywalls här och där utan förvarning så kommer folk bli besvikna när de betalar en rekordsumma i månaden redan. En normal reaktion då när man känner sig lurad är att man slutar stötta denna inkasserings-mekanik och överger spelet nu nästan tusenlapp fattigare. Nej folk blir inte nöjda över företaget då. Speciellt inte när föregångaren i spelserien var Skyrim.

Själv så körde jag bara betan och mest tittat på streams när andra kört eso. För när man spelade så såg man röken som man sett i så många andra inkasserings-mmo på senaste tiden. Ingen rök utan eld även denna gång tydligen.

Sen finns det ju folk som är villiga att betala väldigt mycket pengar på spel och har en helt annan prioritering och befriade från hämmande ekonomiska principer. De kommer nog ha jättekul i ett par månader och sen hoppa av båten för att sen hoppa på nästa inkasserings-ko som något AAA-företag släppt. Folk får göra som de vill och ingen har fel. Det är ens egna pengar och val.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Marxon:
Skrivet av marcus8958:

Förstår inte varför alla klagar så mycket. Fungerar ju fint i WoW där du kan köpa en massa flygande mounts och skit i butiken.

http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20100417030533/wowwiki/ima...

Ett 30 minuters jobb för att byta textur på en flygande häst och blizzard sålde skiten för miljoner redan första dagen.

En del av dem pengarna gick till välgörenhet dock.

Var pengarna går har ingen större betydelse. Oavsett om pengarna går till lyxiga studentlägenheter åt rika ungar vars föräldrar jobbar på röda korset eller till activizionblizzard förändrar inte det faktum att du KAN köpa bästa möjliga mounten i spelet för riktiga pengar.

I ESO kan du bara köpa den sämsta möjliga hästen i spelet och ger dig därför mindre fördel än i WoW. Men fördelen i WoW är så liten att ingen bryr sig för mounts är så billiga.

Jag tror att det har en ganska stor betydelse för många människor, och att det var just därför "sparkle pony" sålde så bra, folk gillar att ge till välgörenhet (särskilt om dem får något för det.).

123
Skriv svar