Killzone-lagget ska patchas bort

Robot
Killzone-lagget ska patchas bort

Halvsekundsfördröjningar mellan skott och död uppskattas föga av spelarna, och Guerilla försöker lösa bekymret.

#killzone-shadow-fall, #guerilla-games


Medlem
Killzone-lagget ska patchas bort

Att sladd är bättre än trådlöst är en självklarhet. Första steget att ta vid trassel, byt till en kompetent kabel

Medlem
Skrivet av KatOne:

Att sladd är bättre än trådlöst är en självklarhet. Första steget att ta vid trassel, byt till en kompetent kabel

Wi-Fi ger inte så stort lagg(in fact, pretty much inget alls), testade att pinga min router(när den belastas av 2 andra datorer) och får <1 MS i svarstid, det kan ju dock vara att jag har en bra router...

Medlem
Skrivet av Krejsy:

Wi-Fi ger inte så stort lagg(in fact, pretty much inget alls), testade att pinga min router(när den belastas av 2 andra datorer) och får &lt;1 MS i svarstid, det kan ju dock vara att jag har en bra router...

Har man en bra wifi-setup med få störningar, i övrigt snabb lina och man dessutom inte ligger i närheten av att maxa ut bandbredden på sin lokala anslutning så spelar det inte särskilt mycket roll, annat än att det är mycket osäkrare

Men som sagt, om något trasslar (typ radioskugga i delar av lägenheten) eller om man är högintensitetsanvändare, eller om man förordar säkerhet, etc... Då är kabel att rekommendera.

Dessutom så är det inte typisk driftstabilitet som är problemet med wifi, utan snarare dess prestandadippar. Behövs inte saknas alltför många pinnar på mottagningsstyrkan för att problem ska riskera att uppstå.

Ska man inte bära runt sin dator, och är en power user - lägg in kabel. Det är en varm rekommendation.

1
Skriv svar