Diablo III: Reaper of Souls – slutet är nära!

Medlem

Detta kommer bli så nice. Länge sedan jag hade så kul med ett spel som när jag köpte spelet till ps3 efter att ha spelat igenom det en gång på pc bara när det släpptes. Skillnaden på pc och ps3 versionen är enligt mig som dag och natt, kontrollerna på ps3 är klockrena, att sitta på storbild i soffan, det är så Diablo ska spelas. Reaper of soul blir ett garanterat köp på ps3, eller om dom löser character transfer till ps4 så blir det ett köp på den

Medlem
Skrivet av Remus:

http://media.tumblr.com/802484cc4ca27c0d8e7997c0c7adb8dc/tumb...

Förbokat från Spelbutiken. Code via e-mail! Lär få det på releasedagen! Woohoo!

*cough* hoppas du kom ihåg hur D3 var på release dagen.

https://www.youtube.com/watch?v=I43GUnZN_s4

Medlem
Skrivet av jeppz:

Tips till er som funderar på ett förköp;
Gå in på us.battle.net och köp spelet som en present (gift) till ditt egna account.

Eftersom spelet kostar 49 dollar i US och 49 euro i EU så kommer ni tjäna en hundralapp på valutaskillnaden

Fan smart! tack för det!

Medlem
Skrivet av karbon:

Ska man salvega alla legendariska saker man har nu?, hörde att man skulle få ett annat sorts crafting material om man väntade med att salvega sina grejer till ros, stämmer det?

Du kan salvagea dom nu eftersom att det är bara på level 61+ legendaries du kommer få det nya materialet.

Medlem
Skrivet av Speljohan:

Efter loot 2.0 så gav jag spelet en ny chans, det höll i kanske 6 timmar. Combaten känns fortfarande "flytig", och i högre svårighetsgrader har monster bara mer HP och DPS, inget nytt händer.

Skillsystemet är fortfarande genomruttet, med gratis respecs, begränsade möjligheter och cooldowns (uscha).

Monster har fortfarande gearcheck-abilities såsom möjligheten att låsa fast dig totalt, utan att du kan göra någonting åt det (om du inte väljer en specifik skill för att motverka det, vilket i sin tur motverkar hela poängen med att fritt välja skills).

Looten är FORTFARANDE förbannat tråkig, och av de 20-30 legendaries jag fick var EN intressant. Inga negativa aspekter, allt är bara buffs buffs och mer buffs.

På tal om Looten, account-binding för Legendaries? Det är väl för fan inget MMORPG, skippa den skiten tack. Vill jag sälja mina saker skall jag kunna göra det också.

Man får inget i flyt i spelkänslan eftersom grupper av monster alltid är väldigt små, och förhållandevis långt ifrån varandra, tidigare nämna cooldowns gör flytet ännu sämre.

Du börjar din karaktär som en gud, och fortsätter så genom hela spelet, man känner aldrig att karaktären faktiskt blir bättre, och combaten är ganska långsam mot slutet (som kontrast till Path of Exile där combaten är långsam i början, men sedan blir extremt tillfredsställande och snabb).

Dålig expansiondesign för övrigt. Att linjärt höja tiers på gear är korkat eftersom alla din gamla grejer blir värdelösa. Ytterligare ett område där Path of Exile lyckades otroligt bra med sitt expansionssläpp.

Ett bra spel på Konsol kanske, men nä, något expansionsköp blir det då inte när Path of Exile finns och är ett bättre ARPG på alla sätt och vis.

Angående svårighetsgraden tycker jag personligen att den förbättrats enormt. Det ligger något i det du säger angående fienden får mer HP och DPS men vet inte riktigt hur man skulle göra för att göra det mer intressant. Att göra som i Diablo 2 vore inte en bra lösning(typisk jämförelse). Fokuset ligger väl istället på bonusarna nu du på Torment. Ju högre Torment-svårighetsgrad ju lättare blir det att hitta legendaries. Misstänker att systemet fungerar så att ju högre svårighetsgrad på Torment ju snabbare kickar "failsafe timern" in i action eller tickar högre än den vanligtvis gör. På Torment 6 är det ca 1 legendary var 20-30:e minut. (För den som inte vet, det finns ett failsafe system som mer eller mindre garanterar legendaries så du inte spelar i 8 timmar utan att hitta något. Därför man ibland hittar en legendary i en kruka eller dylikt.)

Skillsystemet håller jag dock inte alls med om. Ja, gratis respecs men jag ser inte varför det är en dålig sak. Det är inte något jag anser vara en viktig aspekt från Diablo 2. Vad har det för betydelse? Om något så ger ju detta utvecklarna mer frihet att bygga nya legendaries med nya effekter inför RoS osv. Det blir betydligt lättare att våga experimentera med utrustning och slippa läsa runt på forum efter hur många points som ska läggas vart för att bli bäst. Cooldowns är inget fel på, men det kan förbättras något på vissa skills. Vissa skills BEHÖVER en cooldown för dess syfte, detta är inte Diablo 2. Det är INTE samma skills därför kan det inte heller balanseras efter det.

Vet inte alls vad du syftar på angående "gearcheck abilities". Låsa fast dig totalt? Du menar "Jailer" på Champion/Elite grupper t.ex? Det är väl inte något problem sålänge du vet vad du håller på med? Jag kan spela på Torment 6 men det är jävligt svårt för mig så jag måste anpassa mig lite tills jag lyckats hitta ordentligt med uppgraderingar till min utrustning så jag kan överleva ordentligare utan att ha en defensiv skill redo, men detta är väl hela poängen? Varför ska jag kunna spela på Torment 6 utan att behöva utrusta mig ordentligt inför det? Jag brukar köra med 2 eller 3 defensiva och ett par offensiva skills, sedan matcha och tweaka med passiva för att komma upp med en intressant kombination. På både min Wizard och min Monk har jag lyckats snickra ihop VÄLDIGT många olika kombinationer och kunna överleva samt ta död på saker effektivt. Vissa metoder är mer effektiva än andra, men jag spelar på det viset jag tycker är roligast - inte vad som är optimalt. Skillnaden nu är att man faktiskt KAN experimentera och välja intressanta skill-kombinationer. (Som ett exempel, inte välja Force Weapon på en Wizard, istället tar Ignite Weapon. Detta gör att alla dina attacker gör så fienden börjar brinna. Sedan kombinera det med Confligeration som gör att eldattacker får fienden att brinna och öka crit-chance med 6% från alla attacker. Med Ignite Weapon gör detta att även Frozen Orb gör en eld-effekt som ger dig en passiv ökning med 6% crit. Sen kan du kombinera med lite fler saker och ting, även legendary bitar för att göra roligare effekter. Detta är ETT exempel på något som var helt omöjligt tidigare - detta kan jag nu göra i torment 6 med rätt taktik hur jag ska hantera de olika fienden i de olika akterna. Ibland får jag byta ut något för att anpassa mig.

Så jag har INGEN aning om varför du anser det negativt.

Angående Account-bound legendaries, men lägg ner nu för fan. Auktionshuset lades ner först igår och att tillåta trading redan nu innan vi ens har Reaper of Souls vore att öppna upp det åter igen. Det här är ett oerhört bra initiativ av Blizzard att begränsa vad vi kan byta oss åt. Det kommer möjligtvis öppna upp senare igen efter RoS har kommit ut och spelare uppnåt Lv70 osv. Efter några patchar har spelet kunnat växa till sig lite igen och då är det nog säkrare att avgöra hur vi kan göra med utbytbara objekt.

Angående mängden av fienden på kartorna, ja den är reducerad pågrund av Adventure Mode. Kom ihåg, ALLT i den här patchen är balanserad efter Reaper of Souls. Det kan väl ses som något smått negativt att man tvingas köpa RoS, ja. Det gör man. "Tyvärr". Helt rätt dock.

Jag slutar där, Diablo 3 verkar helt enkelt inte vara spelet du söker. För mig har det givit MYCKET glädje. Ser fruktansvärt mycket fram emot Reaper of Souls och dess innehåll, samt framtiden för Diablo 3 och hur det nu kommer kunna utvecklas och balanseras med alla ändringar som skett. Blizzard har återvunnit mig för stunden, nu återstår det att se om de kan hålla igång det.

Medlem
Skrivet av Speljohan:

Efter loot 2.0 så gav jag spelet en ny chans, det höll i kanske 6 timmar. Combaten känns fortfarande "flytig", och i högre svårighetsgrader har monster bara mer HP och DPS, inget nytt händer.

Skillsystemet är fortfarande genomruttet, med gratis respecs, begränsade möjligheter och cooldowns (uscha).

Monster har fortfarande gearcheck-abilities såsom möjligheten att låsa fast dig totalt, utan att du kan göra någonting åt det (om du inte väljer en specifik skill för att motverka det, vilket i sin tur motverkar hela poängen med att fritt välja skills).

Looten är FORTFARANDE förbannat tråkig, och av de 20-30 legendaries jag fick var EN intressant. Inga negativa aspekter, allt är bara buffs buffs och mer buffs.

På tal om Looten, account-binding för Legendaries? Det är väl för fan inget MMORPG, skippa den skiten tack. Vill jag sälja mina saker skall jag kunna göra det också.

Man får inget i flyt i spelkänslan eftersom grupper av monster alltid är väldigt små, och förhållandevis långt ifrån varandra, tidigare nämna cooldowns gör flytet ännu sämre.

Du börjar din karaktär som en gud, och fortsätter så genom hela spelet, man känner aldrig att karaktären faktiskt blir bättre, och combaten är ganska långsam mot slutet (som kontrast till Path of Exile där combaten är långsam i början, men sedan blir extremt tillfredsställande och snabb).

Dålig expansiondesign för övrigt. Att linjärt höja tiers på gear är korkat eftersom alla din gamla grejer blir värdelösa. Ytterligare ett område där Path of Exile lyckades otroligt bra med sitt expansionssläpp.

Ett bra spel på Konsol kanske, men nä, något expansionsköp blir det då inte när Path of Exile finns och är ett bättre ARPG på alla sätt och vis.

Bra, då slipper vi se dig i RoS. Tack och adjö.

Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av Ghoetic:

Riktigt bra trailer faktiskt.
Gör nog ett förköp.

Fick en sjuk tanke nyss!

Man köper det när det kommer ut istället! WOAH! Totalt crazy eller hur!?

Oh you.

Medlem

Känner meeh, när jag läser detta och suktar direkt efter att börja med Torchlight 2 igen.

Medlem

Några timmars levlande sen blir det grindcore om och om igen. dom flesta kommer att tröttnat snabbt precis som med d3

Medlem
Skrivet av Fezk:

Blizzard har alltid varit grymma på att göra trailers och cinematics.

Men, tycker det verkar lite snålt med innehåll på expansionen, tyvärr. Åtminstone om det är ett spel för 300-400 spänn.

Adventure mode ger sjukt mycket. Sen tror jag act 5 kommer va 2+ timmar gameplay om man bryr sig om storyn ist för att dra en speedrun

Medlem

Har inte spelat D3 på ett tag, men suget har kommit tillbaka efter senaste patcherna och kommande expansion.

Är det någon idé (fördelar etc.) att spela innan expansionen släpps?

Medlem

Ja, du kan ju jobba upp dina paragon levels för att göra det lättare för din crusader i expansionen tex Har samlat ihop lite nice str gear med reduced level req till min crusader. Tex en legendary 1.1k dps mace som han kan använda redan på level 38

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Ja, du kan ju jobba upp dina paragon levels för att göra det lättare för din crusader i expansionen tex Har samlat ihop lite nice str gear med reduced level req till min crusader. Tex en legendary 1.1k dps mace som han kan använda redan på level 38

Ett annat sätt är att levla upp till 70 och utnyttja mystic och rerolla stats på items for reduced level

Medlem
Skrivet av Jochen-:
Skrivet av Blackwolfe:

Ja, du kan ju jobba upp dina paragon levels för att göra det lättare för din crusader i expansionen tex Har samlat ihop lite nice str gear med reduced level req till min crusader. Tex en legendary 1.1k dps mace som han kan använda redan på level 38

Ett annat sätt är att levla upp till 70 och utnyttja mystic och rerolla stats på items for reduced level

Sant, men det är inte förrän om en vecka. Kommer iofs köra upp en av mina lvl 60 till 70 innan jag smakar på crusadern. Tror det finns limits för hur mycket man kan rerolla stats dessutom, plus att det kräver mats.

Medlem

Cinematics är dom ju jävligt bra på. Men det är inte tillräckligt för att locka mig tillbaka... tror jag. Kanske köper det på rea?


signatur

Wake me up for entertainment

12
Skriv svar