Nya vuxenpoäng

Medlem
Nya vuxenpoäng

Härom veckan så beställde jag en ny och större soptunna. Kaching sa det i vuxenpoängskassan, och idag var det dags igen.

Bilen har blivit för liten. Jag har antingen krympt den med för noga tvättar (troligt) eller så har vi helt enkelt blivit för många i familjen.
Med en dubbelsulky åker barnen åtminstone bekvämt, men jag lovar att den tar nästan hela bagageutrymmet i bilen. Det blir sjukt trångt bara att åka ner till stranden, jag vågar inte ens fundera över hur trångt det blir när vi ska åka till Småland och hälsa på min familj.

Därför har vi en tid gått i byta-tankar vad gäller bil. Tyvärr har vi redan en bil med grymt lastutrymme så nästa steg upp blir i storleken med en atlantångare. Kostsamt och tråkigt.

Att lägga 100k på en ny bil bara för att vi behöver extra utrymme en gång i kvartalet känns liksom inte riktigt rimligt och därför har vi letat alternativ. Vi fick tips om att köpa takbox. Enkelt och smidigt att montera och man kan slänga ner rätt mycket bråte i en sådan utan att det påverkar utrymmet inuti bilen det minsta.

TOPPEN! Och så blev det. Efter att ha kikat på dyra märken så som Packline och Thule bestämde vi oss för att köra på budget. Biltema

Under 2000kr för lastfästen, takboxen och väggfästen för förvaring Hur bra som helst!

Här kommer bildbevis och ungefär en miljard extrapoäng i vuxenspelet

Ha en bra kväll

#blogg

Nya vuxenpoäng

Poäng...points...


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar