Vinn Diablo III: Reaper of Souls-boxar!

Medlem

Första tävlingen på länge som jag verkligen hoppas på att jag vinner nåt av priserna!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Håller tummarna att man vinner, dock tycker jag folk bör tänka om, allt är inte busenkelt bara för man kan metal.
Jag kan min metal med men denna var en gåta, ni får det att låta som att man är inte en riktig metalhead ifall man inte kan den tredje frågan.

Jag lär mig inte musikers liv vad dom gjorde tidigare m.m, enda jag vet är att varg vikernes bor i Frankrike och svinar runt, och han var med och brände någon kyrka eller om det var några till och att det typ även var han som sprang ner till en affär och köpte en engångs kamera för att ta kort på sångaren eller vem det var som skjöt skallen av sig för att sedan sätta det fotot som album bild.

Om det inte var så ni menade så måste ni kanske tänka efter hur ni skriver.

Metalhead = du gillar metal

Sedan existerar det extrema metalheads som anser att man är inget sådant om man inte kan så mycket som möjligt som musikerna

Medlem
Skrivet av Dvärgen:

Håller tummarna att man vinner, dock tycker jag folk bör tänka om, allt är inte busenkelt bara för man kan metal.
Jag kan min metal med men denna var en gåta, ni får det att låta som att man är inte en riktig metalhead ifall man inte kan den tredje frågan.

Jag lär mig inte musikers liv vad dom gjorde tidigare m.m, enda jag vet är att varg vikernes bor i Frankrike och svinar runt, och han var med och brände någon kyrka eller om det var några till och att det typ även var han som sprang ner till en affär och köpte en engångs kamera för att ta kort på sångaren eller vem det var som skjöt skallen av sig för att sedan sätta det fotot som album bild.

Om det inte var så ni menade så måste ni kanske tänka efter hur ni skriver.

Metalhead = du gillar metal

Sedan existerar det extrema metalheads som anser att man är inget sådant om man inte kan så mycket som möjligt som musikerna

Det var inte Varg som tog korten, det var euronymous, han blev dock senare dödad av Varg (Som verkar ha bytt tillbaka till sitt riktiga namn Kristian men det låter jag vara osagt då jag inte är säkert).

Själv tyckte jag sport delen i fråga 3 var svåra. Metaldelen va inga problem.

Medlem

gissade på 3e frågan, har noll koll på sån musik. men jag är optimistisk ändå!

Medlem

Ja, lurig sista fråga. Även om jag lyssnat på mycket metal, och framförallt black, sedan jag var liten kunde jag inte svaret.
Även om man kan ruta in svarsalternativen till dom mest kända banden inom Sverige var det klurigt men samtidigt en rolig fråga.

Medlem
Skrivet av Typh00n:
Skrivet av bloodshed:

Jobbigt när man tänker på fel black-metal person. Kan ge en ledtråd i att det inte är Dead från Mayhem vilket var den första jag tänkte på ;).

Nej, dom är ju inte svenskar

Pelle 'Dead' Odin var dock i allra högsta grad svensk, även om nu inte övriga bandet var det.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

lite trist att tävlingen slutade 25:e mars... hade varit skönt om den tog slut på måndag t ex så man vet om man måste köpa diablo 3 reaper of souls eller inte

Medlem

lyssnar man black metal så är ju sista frågan rätt enkel..

Skrivet av Lepr:

Klockren fråga 3!

http://goo.gl/PugCD


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av BudoWhoopass:
Skrivet av Typh00n:
Skrivet av bloodshed:

Jobbigt när man tänker på fel black-metal person. Kan ge en ledtråd i att det inte är Dead från Mayhem vilket var den första jag tänkte på ;).

Nej, dom är ju inte svenskar

Pelle 'Dead' Odin var dock i allra högsta grad svensk, även om nu inte övriga bandet var det.

Japp, hade hans pappa som lärare i gymnasiet. Dock fick jag reda på det efter jag var klar.


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Medlem

3e frågan var lite lurig då black metal inte är en mina mer välkända genrer. Men jag tror också att någon missat en detalj i frågan och de möjliga svaren.

Medlem

Är väl sällan jag deltar i tävlingar, men det här är en jag är lite intresserad av.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Inte en susning på dom andra två frågorna men har en box som sitter här och väntar på RoS så skippar denna tävling. Lycka till!

Medlem

För att tillägga en sak: Colorado är ingen stad utan en delstat. Lite luddig fråga faktiskt. Dom frågar efter ett lag från en nordamerikansk stad. Borde stå Denver (Colorado) i svarsalternativen.

FM-guru
F.d. Sisyr

Kan inte ett skit om black metal, men mina hockeykunskaper grejade biffen direkt.

Redaktör
Skrivet av arekadu:

För att tillägga en sak: Colorado är ingen stad utan en delstat. Lite luddig fråga faktiskt. Dom frågar efter ett lag från en nordamerikansk stad. Borde stå Denver (Colorado) i svarsalternativen.

Korrekt. Alternativen förtydligade till...

Denver (Colorado)
New York City (New York)
Miami (Florida)


signatur
Redaktör
Skrivet av Slackerpete:

lite trist att tävlingen slutade 25:e mars... hade varit skönt om den tog slut på måndag t ex så man vet om man måste köpa diablo 3 reaper of souls eller inte

Den slutar den 24:e, dagen innan.


signatur
Medlem

Hoppashoppashoppashoppas!

Och riktigt oväntad tredjefråga.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem
Skrivet av BudoWhoopass:
Skrivet av Typh00n:
Skrivet av bloodshed:

Jobbigt när man tänker på fel black-metal person. Kan ge en ledtråd i att det inte är Dead från Mayhem vilket var den första jag tänkte på ;).

Nej, dom är ju inte svenskar

Pelle 'Dead' Odin var dock i allra högsta grad svensk, även om nu inte övriga bandet var det.

Precis, vilket var min poäng. Bandet är inte svenskt. Frågan gällde ett svenskt band

Medlem

Hoppas på vinst och tredje frågan var inte så svår, hur många legender finns det ? easy peasy

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Men metal musik är ju dååååligt.

Kan disuteras


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Seriöst trodde detta va en tävling om ett spel inte för folk i minoritet som lyssnar på skräp... så oseriöst gjort.. tack för inget.

Medlem
Skrivet av darkfate:

Seriöst trodde detta va en tävling om ett spel inte för folk i minoritet som lyssnar på skräp... så oseriöst gjort.. tack för inget.

Jag vet inte mycket om Black Metal eller folk inom idrottsvärlden men efter 5-10 minuter forskande hittade jag svaret. Vet inte varför du är så sur?

Jag tycker om idrott som du tycker om Black Metal men inte sitter jag och gnäller. Antingen tar du del av tävlingen eller så skiter du i det.

Medlem

den 24:e 23:59 anser jag väl inte direkt vara dagen innan

Medlem

Kan inte metal men jag kan sport ,var ju hyfsat enkelt om man kan se parallellerna. Hade faktiskt personen i tankarna innan jag börja leta, det är väl tur att man är synsk emellanåt.

Medlem

Kan metal men fan inte sport. Men man får chansa lite.


signatur

"Med Gud och segrande vapen" Gustav II Adolf

Skribent

Gud... Jag var bergsäker på att det måste vara "den där gruppen", men fick inte det att gå ihop med kändisen. HEJ ARTISTNAMN!


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av MiRV:
Skrivet av Vanderquack:

På sista frågan är det dock bara två av alternativen som är städer...

Nä, alla tre alternativen är städer, även om namnen kunde haft tilläget City efter sig för att särskiljas från regioner

Så du menar alltså att det är Colorado City som är ett av alternativen? En stad i Arizona med 4000 invånare?

Medlem
Skrivet av Vanderquack:
Skrivet av MiRV:
Skrivet av Vanderquack:

På sista frågan är det dock bara två av alternativen som är städer...

Nä, alla tre alternativen är städer, även om namnen kunde haft tilläget City efter sig för att särskiljas från regioner

Så du menar alltså att det är Colorado City som är ett av alternativen? En stad i Arizona med 4000 invånare?

Ja. Frågan eftersökte en stad och alla alternativen är städer.

Inaktiv
Skrivet av Ravenknight:

Men metal musik är ju dååååligt.

Hellre metal än all skitig dubstep som existerar eller annan pajas musik så som pop m.m.

123
Skriv svar