Nya spellägen blir gratis i Titanfall
Trots att "TitanFall" - levde upp till hypen, det mesta i varje fall, är det en av de tråkigaste spelen jag spelat. Missförstå mig rätt, det är kul i typ två, tre matcher, sedan orkar man inte mer och känner sig less på hela upplägget. Det är svårt att förklara.
En annan sak som ständigt är en störande faktor är "minions". Om det ändå hade funnits en möjlighet att ta bort dessa och ha riktiga spelare istället tror jag det hade uppskattats av fler.
Ser du dig själv som en singel eller multiplayer spelare överlag? Vilken typ av spel och spellägen spenderar du mest tid med?
Jag måste hålla med honom dock. Gameplay och allt i sin ära men jag total sågar spelet bara för att det mesta man dödar är hjärndöda bottar. Om folk tycker det är roligt att döda dessa kan man likaväl skjuta ihjäl bottar i CS 1.6 BUT NO, där får man ingen stor robot att slåss med som du också kommer använda för att döda mer bottar...
asdjkashdkajsdgasdasd
Eh, "We paid 60 bucks for your MP only game, so compensate us". "Vi har betalat för produkten, men nu vill vi ha mer".
Jag köpte en soffa på Ikea, nu vill jag ha andra fötter. Kompensera mig!
Jag köpte en soffa på Ikea, nu vill jag ha 4e benet så den faktiskt står upp även när jag sitter i den.
Jag tycker din liknelse haltar lite. (No phun intended. )
Det är ju ett MP-spel, komplett som det är. Du behöver ju inte köpa till något för att kunna spela det, utan det är bara att köra. Sedan står det dig fritt att köpa extrasaker till, ungefär som en prydnadskudde eller pläd till soffan.
- Men kuddarna och pläden fanns på soffan från början, men de tog bort det för att sälja det som "tillbehör" senare.
Men när är det "ett komplett spel som man sedan kan släppa extramaterial till" och när är det "ett spel där man tagit bort saker från som man sedan släpper för en extrakostnad"?
Det känns lite som att det beror mer på vem man frågar och vem som gjort spelet, än att det finns en slags gräns eller uppsatta krav på vad som skall kallas "komplett spel".
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Eh, "We paid 60 bucks for your MP only game, so compensate us". "Vi har betalat för produkten, men nu vill vi ha mer".
Jag köpte en soffa på Ikea, nu vill jag ha andra fötter. Kompensera mig!
Jag köpte en soffa på Ikea, nu vill jag ha 4e benet så den faktiskt står upp även när jag sitter i den.
Varför köpte du en soffa med bara tre ben för? Får man ju skylla sig själv. =P
Arrgh!
Eh, "We paid 60 bucks for your MP only game, so compensate us". "Vi har betalat för produkten, men nu vill vi ha mer".
Jag köpte en soffa på Ikea, nu vill jag ha andra fötter. Kompensera mig!
Jag köpte en soffa på Ikea, nu vill jag ha 4e benet så den faktiskt står upp även när jag sitter i den.
Jag tycker din liknelse haltar lite. (No phun intended. )
Det är ju ett MP-spel, komplett som det är. Du behöver ju inte köpa till något för att kunna spela det, utan det är bara att köra. Sedan står det dig fritt att köpa extrasaker till, ungefär som en prydnadskudde eller pläd till soffan.
- Men kuddarna och pläden fanns på soffan från början, men de tog bort det för att sälja det som "tillbehör" senare.
Men när är det "ett komplett spel som man sedan kan släppa extramaterial till" och när är det "ett spel där man tagit bort saker från som man sedan släpper för en extrakostnad"?
Det känns lite som att det beror mer på vem man frågar och vem som gjort spelet, än att det finns en slags gräns eller uppsatta krav på vad som skall kallas "komplett spel".
- Kanske beror det också på hur giriga de är och rymligt samvete de har som man frågar?
Förr så köpte man ett spel färdigt, och kunde ladda ner extramaterial gratis.
autograph
Förr så köpte man ett spel färdigt, och kunde ladda ner extramaterial gratis.
Förr så klumpade man ihop allt "extramaterial" och släppte det som en expansion. Troligen mest för att folk inte hade snabbt Internet då. Idag så släpper man "expansionen" som delar och kallare det DLC som folk kan ladda ned. Dels för att hålla spelet vid liv (utan längre avbrott) och dels för att det genererar inkomster med lite kortare intervaller.
Så vad är skillnaden mellan att släppa content med 12 h speltid för 300 kr (expansion) och att släppa tre DLC med 4 h speltid för 100 kr / st? Tydligen att det sistnämnda gör att utvecklarna verkar "giriga" som släpper "sådant som skulle vara gratis"...
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Förr så köpte man ett spel färdigt, och kunde ladda ner extramaterial gratis.
Förr så klumpade man ihop allt "extramaterial" och släppte det som en expansion. Troligen mest för att folk inte hade snabbt Internet då. Idag så släpper man "expansionen" som delar och kallare det DLC som folk kan ladda ned. Dels för att hålla spelet vid liv (utan längre avbrott) och dels för att det genererar inkomster med lite kortare intervaller.
Så vad är skillnaden mellan att släppa content med 12 h speltid för 300 kr (expansion) och att släppa tre DLC med 4 h speltid för 100 kr / st? Tydligen att det sistnämnda gör att utvecklarna verkar "giriga" som släpper "sådant som skulle vara gratis"...
- Skillnaden är att vi spelare idag blir ordentligt mjölkade (lurade) med DLC och "Premium" m.m. än förr, då vi köpte ett spel (en färdig produkt), och sedan fick kartor m.m. gratis!
autograph