Bli en gud i onlinerollspelet Shards

Robot
Medlem
Bli en gud i onlinerollspelet Shards

Konceptet är helt klart intressant, frågan är om de kan få det att fungera bra i verkligheten... Återstår att se!

Medlem

Om man får kapabla "gamemasters" så kan man slungas iväg på ett oförglömligt äventyr.

Låter lite som det skulle vara möjligt att köra "dungeon & dragons" textspelet fast ingame, en person guidar ett gäng genom spelet och shit happens.

Inaktiv

Det kommer väl finnas lika många servrar som spelare.

Skribent

Har för mig att det kommer finnas officiella servrar också, så att man inte behöver leta med ljus och lykta efter en hederlig admin.

Skrivet av Rakoon:

Om man får kapabla "gamemasters" så kan man slungas iväg på ett oförglömligt äventyr.

Låter lite som det skulle vara möjligt att köra "dungeon & dragons" textspelet fast ingame, en person guidar ett gäng genom spelet och shit happens.

Lite off topic, men jag tror att framtiden för theme park-mmo:s ligger i att låta spelarna göra egna dungeons och raids, lite som det du beskriver med dungeons & dragons. Genom att låta spelarna göra eget material kommer man ifrån den stora bristen i att theme parks alltid får slut på content relativt fort, och att det är omöjligt för utvecklarna att göra material snabbare än vad spelarna tar sig igenom det.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skribent
Skrivet av Rakoon:

Om man får kapabla "gamemasters" så kan man slungas iväg på ett oförglömligt äventyr.

Låter lite som det skulle vara möjligt att köra "dungeon & dragons" textspelet fast ingame, en person guidar ett gäng genom spelet och shit happens.

Spelade på en server i Neverwinter Nights 1 som hade väldigt kompetenta GMs. Nästan dagliga events, man fick extra xp för att rollspela. Det skapades content utifrån hur spelarna själva spelade. Politik var lika viktigt som fightingen. Guilds vara något man själv startade och genom att spela dessa bra så kunde man få dem officiella genom GMs. Men det var så kul, för man kunde logga in och det var fullskaligt krig i stan för att en guild försökte göra en kupp mot borgmästaren, eller så var det bara en zombieinvasion...eller drakattack. Har faktiskt inte hittat ett enda MMO som hade så djupt spelsätt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Lite off topic, men jag tror att framtiden för theme park-mmo:s ligger i att låta spelarna göra egna dungeons och raids, lite som det du beskriver med dungeons & dragons. Genom att låta spelarna göra eget material kommer man ifrån den stora bristen i att theme parks alltid får slut på content relativt fort, och att det är omöjligt för utvecklarna att göra material snabbare än vad spelarna tar sig igenom det.

Lite som Neverwinter Nights i MMO-skrud.

1
Skriv svar