Totem - konkurrent till Oculus Rift

Medlem

'Emulerat surroundljud' ska nog tas med en nypa salt med tanke på att HRTF har varit i stort sett standard på PC de senaste 15 åren och med OpenAl på en stor mängd andra plattformar väldigt länge.
Om det handlar om hårdvara med en effektprocessor specialgjord för ändamålet är jag dock intresserad.

Medlem

Varför måste alla börja med sina aprilskämt EN DAG FÖR TIDIGT

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zerp:
Skrivet av Rakoon:

Fan vad jag egentligen ogillar kickstarter, känns så jävla fattigt att tigga cash där.

Visst konceptet är nice, dom med lite pengar har chans att förverkliga deras idéer men fortfarande, känns fattigt och pinsamt.

Inget fel alls med kickstarter för de som saknar egna pengar. Utan Oculus kickstarter hade det första och enda VR vi sett under utveckling troligtvis varit till PS4 nångång 2016-17... Nu har både de och alla andra aktörer snabbat på ordenligt bara för att någon fick en chans att gå först och visa att det är möjligt, allt tack vare kickstarter.

True Player Gear är iaf enligt Linkedin inget Franskt bolag som artikeln hävdar utan har sitt säte i Montreal i Kanada. Där står även att de har färre än 10 anstälda vilket betyder att de passar in i profilen för att behöva hjälp att komma igång via kickstarter.

Vad som absolut inte passar in är att ett företag med ett fåtal anställda med hjälp av pengar de får under sensommaren skulle kunna komma ut med en färdig produkt innan året är slut. Det finns inga genvägar att gå från koncept till färdig produkt, speciellt inte med VR... vilket Oculus redan bevisat.

Dessa tokstollarna tror att folk är korkade nog att gå på den massiva lögnen att de inte bara skulle kunna åstadkomma vad som tagit Oculus 3 år på 3 månader, utan även hinna lägga till en hel hoper med andra features såsom knappar, kameror och rendering i headsettet.

Ah, antog att de var franska när man kunde välja franska på deras hemsida. Blame Canada!


signatur

Opp, de köptes just av Twitter...


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Säg mig, hur har man tänkt fixa head tracking på detta? Hur är det med med "åksjukekompensering"? Sedan att VR rendering sker lokalt det får mig att tveka något oerhört inför detta, VR rendering måste finslipas spel för spel, det kan inte schablonartat "aktiveras" i efterhand utan direkt ändring av spelmotorn. Nej dagens stereoskopiska 3d kommer inte funka att mata detta med, iaf inte utan att man tagit en stor burk åksjukepiller...

Sluta svälj PR rakt av.

12
Skriv svar