Nintendo planerar ny DS?

Robot
Medlem
Nintendo planerar ny DS?

Visst är större skärmar alltid trevligt, men vem vet vad priset kommer att hamna på. Runt 2000 kr ligger mina pengar på.

Inaktiv

Man fan gör en DS2 till 2011 eller nått istället. Hårdvarumässigt bättre och inte bara fler och fler versioner av samma sak med en större skärm och bättre batterier.

Medlem

Hydrah man kan ju göra en sony med. Göra en ny variant av psp med sämre batteri, mindre skärm, obekvämare kontroller, som inte kan spela dina gamla spel.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Personligen hade jag ju hellre sett bättre batterier, min DSi drar ur batteriet relativt fort.

Om man nu ska öka på storleken på skärmen så hoppas jag att man höjer upplösningen med, pixligt nog som det är på nära håll.Sedan kunde man ju få fart på DSi-store med så man kan få någon nytta av SD-minnet. Jag vill se både GBA och NDS-spel.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Förbannelse, kan de inte släppa en DS2 som har bättre upplösning, så jag slipper köpa en PSP-skit för att kunna emulera NES korrekt...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

NDS är bara så... fail

Inaktiv
Skrivet av KillenMedStil:

NDS är bara så... fail

Och ändå säljer den som den gör?


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Gör en DS för vänsterhänta när ni ändå håller på! Det är ju totalt värdelöst att lira spel som det är nu...

Inaktiv
Skrivet av Jozo:

Gör en DS för vänsterhänta när ni ändå håller på! Det är ju totalt värdelöst att lira spel som det är nu...

Zelda: Phantom Hourglass bör ju gå bra iallafall, likaså Professor Layton och Ace Attorney/Phoenix Wright-spelen. Vilka spel är det som inte fungerar för dig? Som högerhänt så är jag inte direkt insatt i problemet. De spel du spelar med knapparna enbart bör väl vara rätt lugna iallafall?


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Förbannelse, kan de inte släppa en DS2 som har bättre upplösning, så jag slipper köpa en PSP-skit för att kunna emulera NES korrekt...

Jag har inte stött på några allvarliga problem. Vad kör du för emulator egentligen?

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av Jozo:

Gör en DS för vänsterhänta när ni ändå håller på! Det är ju totalt värdelöst att lira spel som det är nu...

Zelda: Phantom Hourglass bör ju gå bra iallafall, likaså Professor Layton och Ace Attorney/Phoenix Wright-spelen. Vilka spel är det som inte fungerar för dig? Som högerhänt så är jag inte direkt insatt i problemet. De spel du spelar med knapparna enbart bör väl vara rätt lugna iallafall?

Det är det att man måste hålla i konsollen med höger hand när man ritar/skriver, vilket gör så att det är omöjligt att använda styrkorset!

Det är även jobbigt att hela tiden behöva pausa spelen så att man kan ta fram pennan för det går inte att hålla i den när man spelar, för då har man fingrarna på styrkorset...

Om de bara släppte en konsoll med inverterat styrschema så vore det perfekt!

Inaktiv
Skrivet av Jozo:
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av Jozo:

Gör en DS för vänsterhänta när ni ändå håller på! Det är ju totalt värdelöst att lira spel som det är nu...

Zelda: Phantom Hourglass bör ju gå bra iallafall, likaså Professor Layton och Ace Attorney/Phoenix Wright-spelen. Vilka spel är det som inte fungerar för dig? Som högerhänt så är jag inte direkt insatt i problemet. De spel du spelar med knapparna enbart bör väl vara rätt lugna iallafall?

Det är det att man måste hålla i konsollen med höger hand när man ritar/skriver, vilket gör så att det är omöjligt att använda styrkorset!

Det är även jobbigt att hela tiden behöva pausa spelen så att man kan ta fram pennan för det går inte att hålla i den när man spelar, för då har man fingrarna på styrkorset...

Om de bara släppte en konsoll med inverterat styrschema så vore det perfekt!

Jag förstår vad du menar nu, jag provade även att hålla i min DSi och imitera hur GTA Chinatown Wars spelades. Det blir ju helt omöjligt nästan om man ändå väljer att försöka köra stylus med vänster hand. Krångligt nog att spela som högerhänt när man antingen måste stoppa in stylus eller klämma fast den mellan högerhandens fingrar, och då dels försöka spela och inte tappa stylus.

Mitt förslag till Nintendo är någon slags touchfunktion, inga knappar längre. Låt speltillverkaren välja vilka knappar som behövs och även ge möjlighet att få spel som kan spelas av både vänster- och högerhänta.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Ja, det vore kanske något! Det skulle vara bättre än vad det är nu i alla fall!

Jag håller datormusen i höger hand, jag använder burköppnare för högerhänta, jag klipper med en högersax, men att rita och skriva med höger hand, där går gränsen

Medlem

Varför inte?!

Skrivet av KillenMedStil:

NDS är bara så... fail

Det är fail att tycka NDS är fail


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

den kommer att kosta 2200 kr i sverige.

Medlem
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av Hipshot:

Förbannelse, kan de inte släppa en DS2 som har bättre upplösning, så jag slipper köpa en PSP-skit för att kunna emulera NES korrekt...

Jag har inte stött på några allvarliga problem. Vad kör du för emulator egentligen?

Spelar det någon roll? Ingen emulator kan ju göra så att spelen som är gjorda för en skärm med högre upplösning funkar 100% på en skärm med mindre...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hoppas iallafall att den inte blir lika meningslös som DSi

Inaktiv
Skrivet av Smuck:

Hoppas iallafall att den inte blir lika meningslös som DSi

Om du ska snacka ner en produkt kan du ju iallafall motivera vad som är meningslöst?

Som det ser ut nu så är ju ditt inlägg om något meningslös..


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

1
Skriv svar