Max hade olaglig Xbox - får åthutning av Lotteriinspektionen

Robot
Max hade olaglig Xbox - får åthutning av Lotteriinspektionen

Automatspelslagen skördar sitt första speloffer.


Medlem
Max hade olaglig Xbox - får åthutning av Lotteriinspektionen

Har övriga Max-restauranger tillstånd? Dom flesta Max jag varit på har även dom Xbox, t.ex. i Nyköping och på Värmdö.

Medlem

Inte sett något Xbox på något utav de Max jag varit på iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Ren och skär BS. Om de inte drar in pengar på spelet så tycker man att det inte borde vara tillståndspliktigt. Men nejdå, lägg all byråkratisk kraft på stackars MAX, de farliga lagbrytarna, istället för att fokusera lite på sådan som faktiskt skadar samhället!


signatur

Devil made me do it!

Medlem

dom fick dra tillbaka domen emot Inferno Online.

Medlem

Målspel? Skjutare?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Målspel? Skjutare?

Visst är byråkratsvenskan underbar
T.o.m. när de försöker använda vanlig svenska blir det obegripligt - undrar var dom lär sig sånt?

Medlem

"hej vi vill styra det svenska folket och ta massa pengar"

Skägg.
10 Chambers

Meningen "Vid Lotteriinspektionens kontroll på Max Hamburgerrestaurang, Uppsala fanns på platsen alternativt anordnades spel på en stycken elektroniska spelautomater av typen förströelsespel, XBOX 360." får det att knyta sig i magen!


signatur
Medlem
Skrivet av Robalicious:

"hej vi vill styra det svenska folket och ta massa pengar"

Sa alla regeringar någonsin

Medlem
Skrivet av TrashIt:
Skrivet av Robalicious:

"hej vi vill styra det svenska folket och ta massa pengar"

Sa alla regeringar någonsin

Sa alla regeringar bestående av femåringar.

Detta är vad regeringar gör. Kräver in och betalar ut pengar. Bland annat.

Medlem

På insidan kräks jag lite grann när jag hör sånt här

Medlem
Skrivet av abominable:

Har övriga Max-restauranger tillstånd? Dom flesta Max jag varit på har även dom Xbox, t.ex. i Nyköping och på Värmdö.

Tillståndet måste ansökas varje år, de kan få nekande helt plötsligt och ta bort den. I detta fallet hade de inget tillstånd alls så därför fick man ta bort den.

Problemet här är att LOTTERIinspektionen bestämmer över något som varken kräver pengar eller betalar ut pengar. Vilket är skrattretande, ungefär som när flipper SM är tvungna att söka tillstånd för en tävling där alla maskiner står på free play för att det var en offentligplats...

Medlem

Jag jobbar själv som byråkrat och uppskattar därför allehanda regelverk och förstår varför vi måste ha dom, även om de ibland verkar märkliga.

Problemet med de här reglerna (lag?) är att de egentligen finns till för att reglera något helt annat, nämligen automatspel där man spelar om pengar. Det är det som lotteriinspektionen egentligen ska jobba med.

Jag tror att de är cyniska på lotteriinspektionen och har hittat fler inkomstkällor, eller så tycker de att lagen är korkad och fäller ett antal så att politikerna måste se över regelverket (lagen?).


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av abominable:

Har övriga Max-restauranger tillstånd? Dom flesta Max jag varit på har även dom Xbox, t.ex. i Nyköping och på Värmdö.

Tillståndet måste ansökas varje år, de kan få nekande helt plötsligt och ta bort den. I detta fallet hade de inget tillstånd alls så därför fick man ta bort den.

Problemet här är att LOTTERIinspektionen bestämmer över något som varken kräver pengar eller betalar ut pengar. Vilket är skrattretande, ungefär som när flipper SM är tvungna att söka tillstånd för en tävling där alla maskiner står på free play för att det var en offentligplats...

Det stora problemet som jag ser det är att Lotteriinspektionen tillåts ta sådana här beslut. Det som uppenbarligen behövs här är en Lotteriinspektionsövervakningsmyndighet, som kan övervaka Lotteriinspektionens inspektioner och godkänna huruvida de bör träda i laga kraft eller inte.

Medlem

Hur förhåller sig spelutgivare till att det finns spel på restauranger? Det borde snarare vara av dem som Max ska ha tillstånd från. Jag har själv inte varit på en Max med Xbox 360 på, så jag har inte sett vad för spel det handlar om. Någon som har koll?

Medlem

Hur är det om det skulle finnas en schackbräda med pjäser? Måste man ha tillstånd då också?

Medlem
Skrivet av ibib:

= och har hittat fler inkomstkällor

...precis som Tv-tjänst och SweCopy

Medlem
Skrivet av Duck:

Hur är det om det skulle finnas en schackbräda med pjäser? Måste man ha tillstånd då också?

Självklart, man kan inte göra skillnad på analoga spelautomater, vilket jag hoppas du förstår.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Duck:

Hur är det om det skulle finnas en schackbräda med pjäser? Måste man ha tillstånd då också?

Självklart, man kan inte göra skillnad på analoga spelautomater, vilket jag hoppas du förstår.

Ok.

Då skulle även Plockepinn vara i den kategorin, analoga spel. Märkligt kan jag tycka men är det lag på det så få man snällt ställa sig i ledet.

Medlem
Skrivet av Duck:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Duck:

Hur är det om det skulle finnas en schackbräda med pjäser? Måste man ha tillstånd då också?

Självklart, man kan inte göra skillnad på analoga spelautomater, vilket jag hoppas du förstår.

Ok.

Då skulle även Plockepinn vara i den kategorin, analoga spel. Märkligt kan jag tycka men är det lag på det så få man snällt ställa sig i ledet.

Det måste alltså betyda att pommes frites är olagliga. För sist jag testade var det väldigt likt en omgång plockepinn

Medlem

Only in Sweden!!

phi
Medlem

Brukar ju vara barn som står och spelar barnvänliga spel på xboxarna i några minuter medan föräldrarna beställer mat och det räknas alltså som olagligt?

Så jävla fånigt.

Medlem

Eller så slopar vi lotteriinspektionen, de gör fan ingen nytta ändå. Låt folk spela bort sina pengar på hassans livs nere på storgatan.

Medlem
Skrivet av Masterbest:

Ren och skär BS. Om de inte drar in pengar på spelet så tycker man att det inte borde vara tillståndspliktigt. Men nejdå, lägg all byråkratisk kraft på stackars MAX, de farliga lagbrytarna, istället för att fokusera lite på sådan som faktiskt skadar samhället!

Dom drar ju in pengar på spelet, även om det i detta fall är indirekt istället för direkt som om företaget har en enarmad bandit stående. En vinstdrivande verksamhet spenderar inte pengar på något som inte tillför ett värde för verksamheten eller kunderna. Att skapa en trevlig miljö som får kunder att komma tillbaka gör man för att tjäna pengar. Oavsett om denna investering består i att måla om så att man har fräscha väggar, städa golvet eller ha en xbox som kunderna får spela på ("gratis").

Medlem

Var hittar jag källan till detta? Standard ni aldrig har med det.

Medlem

Det kostar pengar för att.....? Och pengarna får till.....? Syftet är att.....? Vem tjänar på detta å tycket det är en bra ide att förstöra med denna påhittade avgift?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Shiiiit vad löjligt...


signatur

Wake me up for entertainment

123
Skriv svar