Lite helg och lite Elder Scrolls

Skribent
Lite helg och lite Elder Scrolls

Lillan har varit hos farmor och farfar hela helgen (på eget bevåg) så jag har hårdtestat Elder Scrolls Online. Kan direkt säga att jag gillar det. Visst att man sett många saker förut, men jag gillar att man kan explora och utforska. Skalorna för världen känns också bra och korrekta. Sen finns det en massa problem också, men i överlag så gillar jag spelet. Dessutom ska de ha kredd för att uppstarten av spelet har i princip varit felfritt, inga servrar som legat nere och väldigt få buggar vad gällande inloggningen. Senast jag upplevde en sådan bra release var Lord of the Rings Online. Nu får jag se hur spelet håller i längden, men jag gillar världen och stressar mig inte upp till leveltaket. Tycker de flesta questen också är intressanta, inte så mycket "döda grisar för 20 grislever". Sen får man göra val ibland också som kan vara lite obekväma vilket är lite nytänkande.Har dock inte gjort någon Instance än eller grupperat så mycket, spelar det mest ensam. Men jag har kul och det är länge sedan jag inte kände mig uttråkad efter några levlar i ett MMORPG.

Är det någon här som spelar spelet?

Utöver det har vi hunnit med att storhandla och grävt efter mer babisgrejor i förrådet. Bland annat så har vi tagit upp vagnen och lite andra större saker. Nu ska allt bara tvättas upp och fixas till. Det är ju bara lite mindre än en månad kvar nu....

#blogg


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Lite helg och lite Elder Scrolls

Jag köpte spelet idag men enligt mina beräkningar så kommer det inte vara färdigladdat förns om 5 timmar så det får bli att spela imorgon istället

Skribent
Skrivet av grollo_92:

Jag köpte spelet idag men enligt mina beräkningar så kommer det inte vara färdigladdat förns om 5 timmar så det får bli att spela imorgon istället

Ja just det, tog aplänge att ta ned. Men tur var att jag hade kvar betaklienten och behövde bara några uppdateringar


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Har spelat spelet i 7 dagar på tisdag, och jag älskar det. Delar din åsikt om Lord of the Rings Online, som jag också fortfarande spelar, men kommer antagligen lägga ner nu när Elder Scrolls Online blev så bra som det blev. Perfekt harmoni mellan MMO och RPG enligt mig!

Medlem

Funderar starkt på att skaffa det, men sedan skall ju pengarna och tiden finnas där med...

Så ni får tillökning i maj med? ^^

Medlem

http://www.reddit.com/r/Games/comments/22d2uo/how_is_the_elde...

Inget jag skulle rekommendera. Vänta 6 månader till det är lite bättre och f2p.

ee har du sovit eller...headstarten hadde massiva downtmes vilket vi fick några gratis dagar för dock...men nee knappast problem fri quest som buggar som satan än....men ja dock bra spel dock när man sätte igång dom 3o dagarna gratis drog dom pengar för mig! som dom ska betala tebaka snarast säger dom..när fna e det då om 10 dagar?


signatur

New life, New hope

Skribent
Skrivet av kalle.lindestrom:

ee har du sovit eller...headstarten hadde massiva downtmes vilket vi fick några gratis dagar för dock...men nee knappast problem fri quest som buggar som satan än....men ja dock bra spel dock när man sätte igång dom 3o dagarna gratis drog dom pengar för mig! som dom ska betala tebaka snarast säger dom..när fna e det då om 10 dagar?

Jag var aldrig med om headstarten, men från fredagen så har det väl inte legat nere något? Spelade hela helgen i princip. I SWTOR var det ju kaos, fulla servrar och köer på flera timmar ibland. Här har jag inte upplevt något sådant alls.

Sen finns det buggar givetvis, men långt mindre än vad som det brukar vara i MMORPG-spel. Får rysningar när jag tänker på Conan tex.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:
Skrivet av kalle.lindestrom:

ee har du sovit eller...headstarten hadde massiva downtmes vilket vi fick några gratis dagar för dock...men nee knappast problem fri quest som buggar som satan än....men ja dock bra spel dock när man sätte igång dom 3o dagarna gratis drog dom pengar för mig! som dom ska betala tebaka snarast säger dom..när fna e det då om 10 dagar?

Jag var aldrig med om headstarten, men från fredagen så har det väl inte legat nere något? Spelade hela helgen i princip. I SWTOR var det ju kaos, fulla servrar och köer på flera timmar ibland. Här har jag inte upplevt något sådant alls.

Sen finns det buggar givetvis, men långt mindre än vad som det brukar vara i MMORPG-spel. Får rysningar när jag tänker på Conan tex.

Vet inte hur det var på söndagen eller måndagen, men från tisdagen och framåt upplevde jag en imponerande smidig launch. Det var ett par timmar nertid på fredagen innan den officiella launchen, men i övrigt har jag inte mycket att klaga på alls. Grafiken skalar underbart och eventuella questbuggar löser sig oftast med en /reloadui eller reloggning.

Skribent
Skrivet av gundemannen:

Så ni får tillökning i maj med? ^^

Japp det stämmer bra det


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar