Steam drabbat av allvarligt säkerhetshål

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av warh0g:

Orkar snart inte byta lösenord på konton längre. Ta skiten.

Safe in Cloud <3 Jag har endast 2 lösenord i mitt huvud nu för tiden, jämfört med förr. Det är helt underbart! Das frihet, jao <3

Så länge inte den sidan blir hackad, då kan nån få tillgång till alla dina inloggningsuppgifter... Och då kan du inte ändra dom eftersom du inte kommer ihåg dom.

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

Det här suger ju, bytte lösenord tidigare till en lång mening med mellanslag.

Ska nu logga in igen och får meddelande om felaktigt lösenord.

Har alltså direkt klipp och klistrat så det är ingen chans att jag har fel lösen, men om jag googlar så verkar det som att mellanslag i sitt lösenord gör att allting failar?

Bara att starta om Steam och skriva om.

Har hänt flera gånger för mig på Steam att jag måste skriva om lösenordet även fast om jag skriver rätt.

Medlem

Inte läst så mycket om detta men tar de sig förbi Steam Guard skyddet också(man får mail med kod om man loggar in från annan plats)?

Medlem
Skrivet av storm72:

Inte läst så mycket om detta men tar de sig förbi Steam Guard skyddet också(man får mail med kod om man loggar in från annan plats)?

Knappast

Steam ahr ju sån aktivering, i alla fall jag har det så jag måste verifiera via email kod för varje ny dator/browser jag använder

Medlem

- Här kan man också kolla säkerheten hos sajter som använder OpenSSL:
https://lastpass.com/heartbleed/


signatur

autograph

Inaktiv
Skrivet av gamer_:
Skrivet av edgren:
Skrivet av warh0g:

Orkar snart inte byta lösenord på konton längre. Ta skiten.

Safe in Cloud <3 Jag har endast 2 lösenord i mitt huvud nu för tiden, jämfört med förr. Det är helt underbart! Das frihet, jao <3

Så länge inte den sidan blir hackad, då kan nån få tillgång till alla dina inloggningsuppgifter... Och då kan du inte ändra dom eftersom du inte kommer ihåg dom.

Var god läs på mer.

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av gamer_:
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av warh0g:

Orkar snart inte byta lösenord på konton längre. Ta skiten.

Safe in Cloud <3 Jag har endast 2 lösenord i mitt huvud nu för tiden, jämfört med förr. Det är helt underbart! Das frihet, jao <3

Så länge inte den sidan blir hackad, då kan nån få tillgång till alla dina inloggningsuppgifter... Och då kan du inte ändra dom eftersom du inte kommer ihåg dom.

Var god läs på mer.

Det var trevligt att man fick ha något lokalt på sin egen dator för en gångs skull. Tog för givet att det var någon "moln-tjänst"

12
Skriv svar