Jag har tagit steget!

Flakmonkey
Jag har tagit steget!

Igår stannade jag kvar ännu lite extra efter jobbet för att installera om datorn med en färska 8.1 image så idag sitter jag här och förstår inte riktigt vad alla gnäller om. Nu har jag ju inte ens suttit en arbetsdag med den och jag gör det som ett arbetsverktyg och inte en spelmaskin, men jag har inte stött på något irriterande ännu. Jag har lyckats konfa upp det så som jag vill ha det utan några större problem och det här med att inte ha någon startmeny är ju inte så hemskt det heller. Vill ja komma åt något så är det ju bara att skriva det.

Får se om tonen är annorlunda när veckan börja lida mot sitt slut men som det är nu så känns det verkligen inte som ett nedköp från Windows 7. Snabbt går det ju också, men det beror nog mer på att jag också passade på att byta ut disken mot en SSD. Första gången jag sitter på en dator som har en sådan faktiskt och ska man tala om förbättringar så är ju det så många steg framåt att det är löjligt

#blogg

Jag har tagit steget!

Du kommer behöva classic shell för att inte tappa förståndet:

www.classicshell.net


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Härlig bakgrund!

Medlem

Jag använder också 8.1 och förstår inte heller vad alla gnäller om!

Använder inte heller något Classic Shell eller något liknande. Har ställt in så att den startar direkt till skrivbordet. Och använder knappt Metro överhuvudtaget, då jag typ aldrig använder någon av de inbyggda programmen.

Dock använder inte jag sökfunktionen som du för att hitta och starta program, utan skapat en "egen" startknapp genom att skapa en mapp på skrivbordet där jag lägger alla genvägar till programmen jag använder jämt. Kopplat denna mapp till aktivitetsfältet genom att lägga till den genom Verktygsfält.

Angående SSD och Windows 8 så har jag läst tester där 8:an är nästan 32% snabbare än Windows 7 med SSD.
Plus att spelen verkar fungera mycket bättre i Windows 8 också.


signatur
Medlem

Jag diggar metro UIt, tar över mitt behov att ha rocketdock eller vad det kallas.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Du kommer behöva classic shell för att inte tappa förståndet:

www.classicshell.net

Snart behöver man inte det! I Windows 8.1 Update 1 kommer den tillbaka. Klarar mig lika bra utan den dock.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Du kommer behöva classic shell för att inte tappa förståndet:

www.classicshell.net

Det är en smaksak. Jag använder varken metro eller classic shell och det fungerar prima.
Jag går direkt in på skrivbordet när jag loggar in på Windows och där har jag allt jag behöver.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar