Lär dig överleva i en värld full av zombies

Robot
Lär dig överleva i en värld full av zombies

Left 4 Dead och Dayz i all ära, lär dig överleva zombieapokalypsen på riktigt.

#left-4-dead, #dayz


Medlem
Lär dig överleva i en värld full av zombies

Intressant

kommer det kosta något?

Medlem

Jag bor mitt mellan två köpcentrum känner mig rätt safe.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Intressant

kommer det kosta något?

Enligt länken är det gratis.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Intressant

kommer det kosta något?

"Därför annordnar Armémuseum en helkväll med zombietema lördagen den 26 april med fri entré."


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag har allvarliga funderingar på att gå dit redan nu, tälta utanför, hamna i riksmedia, bli utnämnd till årets byfåne och börja hänga på Stureplan som c-kändis.

Så hysteriskt coolt tycker jag att det här är.


signatur

The Emperor protects.

Medlem

Intressant... Bor i närheten så jag kanske går dit och kollar

Medlem

För intresserade som inte kan gå på utställningen så finns även Max Brooks bok "Zombie Survival Notes". Relativt bra bok med lite praktiska tips på hur man överlever när dagen Z kommer.

För övrigt, roligt att populärkultur tar sig in i denna sorts etablissemang som antagligen inte brukar ägna sig åt mer än historia:)


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Jaha.... Vi är ju alla pretty fucked, jag skulle bli Zombie så fort jag kan, sen käka upp så många jag bara orkar (tar först pk-eliten såsom Aftonbladets krönikörer etc

Förutsatt att det inte är "brains" man vill åt, då får du nog ge dig på jakt någon annanstans

Medlem

Fan va fränt. Avgudar allt som rör Zombies. Min kära sambo ogillar väl mitt näst in till psykotiska intresse, min största dotter på sju år börjar dock gå i mina fotspår. Hoppas av hela mitt hjärta att zombie-apokalypsen sker under min livstid, för jag är helt säker på att det kommer ske, antagligen tack vare något biologiskt vapen.. Finns en del bra och intressanta dokumentärer som handlar om just detta och att sannorligheten att det kan eller kommer ske är större än att det inte kommer ske.

Medlem

Jag tycker filmen Zombieland ger en ganska bra utbildning om hur du ska klara dig. Follow the rules.

Medlem
Skrivet av bpapzDayZ:

sannorligheten att det kan eller kommer ske är större än att det inte kommer ske.

I korta ordalag, hur kommer man fram till något sånt...? Jag gissar att marknaden för zombies-kommer-aldrig-uppstå är ganska begränsad så det lär inte finnas så många som argumenterar mot de här dokumentärerna.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av bpapzDayZ:

sannorligheten att det kan eller kommer ske är större än att det inte kommer ske.

I korta ordalag, hur kommer man fram till något sånt...? Jag gissar att marknaden för zombies-kommer-aldrig-uppstå är ganska begränsad så det lär inte finnas så många som argumenterar mot de här dokumentärerna.

Mjae. Sant, sedan handlar det ju självklart om "vad är en Zombie". Svaret varierar ganska stort beroende på vem man frågar. Personer utan "känslor" och med dålig motorik som dödar andra och sedan äter offret finns ju att läsa om, från alla möjliga årtal. Sedan att dagens zombies föddes iom att hollywood började göra film innehållande levande-döda och satte därmed en viss standard för vad som är en zombie. Detta kan man ju snacka om, dividera och argumentera om i all oändlighet.

Medlem
Skrivet av Phaeton:

Jag har allvarliga funderingar på att gå dit redan nu, tälta utanför, hamna i riksmedia, bli utnämnd till årets byfåne och börja hänga på Stureplan som c-kändis.

Så hysteriskt coolt tycker jag att det här är.

D more like it ...

ELF
Medlem
Skrivet av umegatron:

Jag tycker filmen Zombieland ger en ganska bra utbildning om hur du ska klara dig. Follow the rules.

Jag använder regeln, allways double tap, för annars blir det stop när jag skiter...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av umegatron:

Jag tycker filmen Zombieland ger en ganska bra utbildning om hur du ska klara dig. Follow the rules.

Jag använder regeln, allways double tap, för annars blir det stop när jag skiter...

Haha, då kan du byta ut regeln till någon annan när "ap-kallopsen" kommer eftersom du ändå inte kommer att kunna spola. Det blir utedass för din del!

Medlem
Skrivet av bpapzDayZ:

för jag är helt säker på att det kommer ske, antagligen tack vare något biologiskt vapen.. Finns en del bra och intressanta dokumentärer som handlar om just detta och att sannorligheten att det kan eller kommer ske är större än att det inte kommer ske.

Ja... Eller nej.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Intressant

kommer det kosta något?

"Därför annordnar Armémuseum en helkväll med zombietema lördagen den 26 april med fri entré." uppenbarligen inte.

Medlem

Bara jag som mest reagerar på att en zombieexpert ska hålla föreläsning?

Vad är kriterierna för att bli det?

Skrivet av Kleptomaniac:

För intresserade som inte kan gå på utställningen så finns även Max Brooks bok "Zombie Survival Notes". Relativt bra bok med lite praktiska tips på hur man överlever när dagen Z kommer.

Heter den inte "The Zombie Survival Guide"? Har den själv ute i stugan får se om jag tacklar den i sommar.

Ingen som undrar hur man blir en "riktig" zombieöverlevnadsexpert?

Moderator | Testpilot

Død snø!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag älskar zombie-spel och filmer, men jag förstår verkligen inte hur folk kan ens få tanken på att en zombie-apokalyps är möjlig.

Hur fan ska zombies göra sönder stridsfordon, stridsvagnar, attackhelikoptrar, kulsprutenästen osv?

Kill to death ratio med militären bör ju ligga på några 1000/1 om inte ännu högre.

Medlem
Skrivet av Kuci:

Jag älskar zombie-spel och filmer, men jag förstår verkligen inte hur folk kan ens få tanken på att en zombie-apokalyps är möjlig.

Hur fan ska zombies göra sönder stridsfordon, stridsvagnar, attackhelikoptrar, kulsprutenästen osv?

Kill to death ratio med militären bör ju ligga på några 1000/1 om inte ännu högre.

Stridsfordon och dylikt klarar sig med stor sannolikhet. Problemet ligger snarare i masshysteri, att personer överger sina poster för att skydda sina nära och kära. Att regeringen faller osv, först efter samhällskollapsen blir zombies ett reellt hot. Läs den fantastiska boken World War Z, den ger en ganska god idé om hur ett virusutbrott skulle kunna påverka världen.

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Bara jag som mest reagerar på att en zombieexpert ska hålla föreläsning?

Vad är kriterierna för att bli det?

Skrivet av Kleptomaniac:

För intresserade som inte kan gå på utställningen så finns även Max Brooks bok "Zombie Survival Notes". Relativt bra bok med lite praktiska tips på hur man överlever när dagen Z kommer.

Heter den inte "The Zombie Survival Guide"? Har den själv ute i stugan får se om jag tacklar den i sommar.

Minnet sviker och jag hade inte boken till hands. Såklart har du rätt! Vissa saker i boken är väl irrelevanta sålänge man inte bor i USA men trots det så är det ändå underhållande. Rekommenderas!


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv

Inte för att vara trist men på riktigt skulle de aldrig bli ett sk "zombie apokalyps" om det gick till enligt samma regler som i de flesta filmer och serier och det är därför dom aldrig visar just den biten när det sprids utan dom visar de första fallen sen några veckor senare då allt gått åt helvete men man får aldrig se just hur det går till mellan..

Medlem

- Ja, bilden är från den norska filmen "Död snö" (2009), "Død snø", (original title).
http://www.imdb.com/title/tt1278340/?ref_=nv_sr_2

Den var kul!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Superannuated:
Skrivet av Kuci:

Jag älskar zombie-spel och filmer, men jag förstår verkligen inte hur folk kan ens få tanken på att en zombie-apokalyps är möjlig.

Hur fan ska zombies göra sönder stridsfordon, stridsvagnar, attackhelikoptrar, kulsprutenästen osv?

Kill to death ratio med militären bör ju ligga på några 1000/1 om inte ännu högre.

Stridsfordon och dylikt klarar sig med stor sannolikhet. Problemet ligger snarare i masshysteri, att personer överger sina poster för att skydda sina nära och kära. Att regeringen faller osv, först efter samhällskollapsen blir zombies ett reellt hot. Läs den fantastiska boken World War Z, den ger en ganska god idé om hur ett virusutbrott skulle kunna påverka världen.

Meh, känns ganska osannolikt ändå.

Såg filmen, den var riktigt dålig tycker jag, böcker är dock 9/10 gånger bättre än filmerna.

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Superannuated:
Skrivet av Kuci:

Jag älskar zombie-spel och filmer, men jag förstår verkligen inte hur folk kan ens få tanken på att en zombie-apokalyps är möjlig.

Hur fan ska zombies göra sönder stridsfordon, stridsvagnar, attackhelikoptrar, kulsprutenästen osv?

Kill to death ratio med militären bör ju ligga på några 1000/1 om inte ännu högre.

Stridsfordon och dylikt klarar sig med stor sannolikhet. Problemet ligger snarare i masshysteri, att personer överger sina poster för att skydda sina nära och kära. Att regeringen faller osv, först efter samhällskollapsen blir zombies ett reellt hot. Läs den fantastiska boken World War Z, den ger en ganska god idé om hur ett virusutbrott skulle kunna påverka världen.

Meh, känns ganska osannolikt ändå.

Såg filmen, den var riktigt dålig tycker jag, böcker är dock 9/10 gånger bättre än filmerna.

Filmen är det sämsta jag sett och har knappt något gemensamt med boken, mer än namnet. Handlingen är helt annorlunda. Ta och fundera hur du tror att du skulle reagera ifall de döda började gå igen. Eller rättare sagt så går det nog inte att föreställa sig och om det hände skulle miljarder människor tappa greppet om verkligheten. Kaos är nog enda ordet som beskriver situationen med rätta.
Men jag tycker verkligen att du borde läsa boken om du är intresserad av Zombies, den spelar i en egen liga.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Intressant

kommer det kosta något?

"..med zombietema lördagen den 26 april med fri entré."

Grattis!


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Exim:
Skrivet av Phaeton:

Jag har allvarliga funderingar på att gå dit redan nu, tälta utanför, hamna i riksmedia, bli utnämnd till årets byfåne och börja hänga på Stureplan som c-kändis.

Så hysteriskt coolt tycker jag att det här är.

D more like it ...

Samma nivå som bloggare och dokusåpa-deltagare då!

1
Skriv svar