Fuskare förstör ekonomin i Elder Scrolls Online

Medlem

skräpspel om dom sket i det i betan.. hoppas alla lämnar det istället...

phi
Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Muthoz:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

Där du själv fuskar o gråter över att spelet tillslut är tråkigt för att du redan gjort allt?

WooW. Fusk är självbedrägeri så nej tack inget för mig. Det kanske chockar dig men det finns spelare som inte fuskar utan kan acceptera att de är bara så bra de kan vara/är utan fusk. Har också hög moral och etik vad gäller mitt spelande.

Du verkar ha en bra hög häst, också...

tips läs en gång till. jag är en äldre generation och har ofta en annan syn på spel etik än vad som är vanligt i dag.
Vilket inte gör mig bättre som människa utan har en syn på spelande online som inte är så vanlig i dag.
Om det sätter mig på en hög häst så ok det kan ja leva med. Det var roligare att spela online utan alla dessa fuskare.
Hur du gör i ditt liv är din sak men döm inte andra för ha en fusk fri önskan.

Din syn på etik och moral i spel är ju knappast ovanlig eller unik. Jag är fullkomligt övertygad om att majoriteten av spelare, oavsett vilken generation de tillhör, delar din syn på fusk i spel som något dåligt.

Så ja, en hög häst har du allt.

Medlem

auktionshus? finns det i spelet

I så fall har jag missat det.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av RuneClaw:
Skrivet av Ztreek:

FZ, kan ni svara på varför oskyldiga personer har blivit bannade? någon info borde ni väl ha.

Buggen ska vara extremt lätt att aktivera. Den bestod i princip av att du dubbelklickade för snabbt eller en gång för mycket när du skulle ta saker från guildbanken.

Så mycket lätt för en vanlig spelare att råka göra det några gånger utan att ens tänka på det. Det är väl snarare dom som kopierat föremål hundratals gånger som ska bannas, inte dom som gjort det vid bara några få tillfällen.

Så man undrar var går gränsen för fusk? Enligt dig är det fusk om man gör det många gånger! Om man "bara" gör det några gånger så är det INTE fusk, herre je kommer vi från samma planet? Ett fusk är fusk första gången... Punkt!

Så egentligen är det en fråga om moral som saknas av dagens spelare. Själv tillhör jag generationen som började spela på 80-talet och min erfarenhet säger mig att vi har en annan moral än dagens egospelare.

Det första irriterande fusk som jag märkte av var när CS spelarna började komma över in i BF2 och servrarna blev fulla av bunnyhoppare som BF2 var då så gick det inte att träffa någon som var i luften (i hoppet) och det var mycket ban pga det "fusket" Så fusket har faktiskt kommit med den yngre generationen. Därmed inte sagt att alla fuskar som är unga. Men de har en mycket större tolerans nivå för fusk än äldre spelare.

Tror det mer handlar om att vi nu är x100ggr så många spelare som på 80-90 talet. Därav är det bara logiskt att det finns fler fuskare, för att inte tala om att på den tiden var inte direkt Online spel vanligt överhuvudtaget.
Sen finns det ju inget som säger att CS hade fler Yngre spelare en vad BF2 hade. (Tyckte själv det var en hell del där)

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Muthoz:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

Där du själv fuskar o gråter över att spelet tillslut är tråkigt för att du redan gjort allt?

WooW. Fusk är självbedrägeri så nej tack inget för mig. Det kanske chockar dig men det finns spelare som inte fuskar utan kan acceptera att de är bara så bra de kan vara/är utan fusk. Har också hög moral och etik vad gäller mitt spelande.

Du verkar ha en bra hög häst, också...

tips läs en gång till. jag är en äldre generation och har ofta en annan syn på spel etik än vad som är vanligt i dag.
Vilket inte gör mig bättre som människa utan har en syn på spelande online som inte är så vanlig i dag.
Om det sätter mig på en hög häst så ok det kan ja leva med. Det var roligare att spela online utan alla dessa fuskare.
Hur du gör i ditt liv är din sak men döm inte andra för ha en fusk fri önskan.

Ja, hur gör jag... Jag drar inte alla över en kam, till exempel. Jag försöker inte intala någon att din äldre generation skulle fuska mindre än någon annan generation heller, det har du inga som helst belägg för.

Fusk finns i multiplayer, det finns i singleplayer, det finns i alla spel och det går att undvika i alla spel.

Angående att inte döma andra, det går åt båda hållen.

OK jag skrev inte att du dömer andra! jag bad dig bara att inte döma andra. Stor skillnad. ha det bäst.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv
Skrivet av Ahris:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

Struntprat, allt går att hacka och War Thunder är inget undantag. Googla så får du se.
YouTube har dessutom några fina exempel på aimbots in action.

Som tidigare sagt, War thunder är i allt server side på, aimbots osv kan aldrig funka bra. Vad du än hittar på youtube eller google så syns det tydligt att det inte är på riktigt. Finns knappast någon som kör och siktar så dåligt som de här så kallade "botsen" gör.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Muthoz:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

Där du själv fuskar o gråter över att spelet tillslut är tråkigt för att du redan gjort allt?

WooW. Fusk är självbedrägeri så nej tack inget för mig. Det kanske chockar dig men det finns spelare som inte fuskar utan kan acceptera att de är bara så bra de kan vara/är utan fusk. Har också hög moral och etik vad gäller mitt spelande.

Du verkar ha en bra hög häst, också...

tips läs en gång till. jag är en äldre generation och har ofta en annan syn på spel etik än vad som är vanligt i dag.
Vilket inte gör mig bättre som människa utan har en syn på spelande online som inte är så vanlig i dag.
Om det sätter mig på en hög häst så ok det kan ja leva med. Det var roligare att spela online utan alla dessa fuskare.
Hur du gör i ditt liv är din sak men döm inte andra för ha en fusk fri önskan.

Ja, hur gör jag... Jag drar inte alla över en kam, till exempel. Jag försöker inte intala någon att din äldre generation skulle fuska mindre än någon annan generation heller, det har du inga som helst belägg för.

Fusk finns i multiplayer, det finns i singleplayer, det finns i alla spel och det går att undvika i alla spel.

Angående att inte döma andra, det går åt båda hållen.

OK jag skrev inte att du dömer andra! jag bad dig bara att inte döma andra. Stor skillnad. ha det bäst.

Ja, det är en stor skillnad, men om det inte var det första du menade så ser jag inte vad det har för relevans överhuvudtaget i tråden...

Ska vi bara säga slumpmässiga saker kommer man inte långt i en diskussion.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Intressant att både du och andra frågat mig om diverse spel osv. Jag har aldrig påståt att JAG fuskar - jag sa att ALLT går att fuska i - jag har inte fuskat i något spel...

Ärligt talat.

Utan att ha extensiv erfarenhet i att fuska i alla spel så har du inte speciellt stor trovärdighet i att utala dig i hurvuvida det går att fuska i alla spel

Uttala dig inte om ett område som du inte kan något om, är en bra grundregel att följa.

Medlem

Fixa! Och det ska vara snabbt:) våga inte förstöra detta spel ni zenimax. Pretty pls!


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av Ankh:

Intressant att både du och andra frågat mig om diverse spel osv. Jag har aldrig påståt att JAG fuskar - jag sa att ALLT går att fuska i - jag har inte fuskat i något spel...

Ärligt talat.

Utan att ha extensiv erfarenhet i att fuska i alla spel så har du inte speciellt stor trovärdighet i att utala dig i hurvuvida det går att fuska i alla spel

Uttala dig inte om ett område som du inte kan något om, är en bra grundregel att följa.

Jo i detta fallet kan jag faktiskt det. Bara för jag inte fuskat så kan jag inte mindre


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Nej, tycker det kan användas utan ban så länge innan patchen.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Hittar man nånting som kan ge en massa pengar i ett spel som inte är ett fusk utan beror på en glitch, så använd dig av den innan den patchas bort.
Jag tycker inte att det räknas som fusk.
If it´s in the game use it.

Sen har folk missuppfattningar här verkar det som när det gäller betydelsen av att sitta på höga hästar.

Newklear du startade ju påhoppet på chopper och sen blir du stött som en bortskämd småunge när chopper replikerar artigt. Vad löjlig du är. Hallå?!

Ser att det har blivit dubbelpost. Jobbets jävla skit hp thin client... Suck!


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Hittar man nånting som kan ge en massa pengar i ett spel som inte är ett fusk utan beror på en glitch, så använd dig av den innan den patchas bort.
Jag tycker inte att det räknas som fusk.
Det är väl som IRL, en del har mycket och en del mindre. No biggie!

Sen har folk missuppfattningar här verkar det som när det gäller betydelsen av att sitta på höga hästar.

Newklear du startade ju påhoppet på chopper och sen blir du stött som en bortskämd småunge när chopper replikerar artigt. Vad löjlig du är. Hallå?!


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

guldmiljardärer som skryter med enorma rikedomar och förstör spelets ekonomi...............Det sägs att den här buggen upptäcktes och rapporterades redan i betan, men att utvecklarna ZeniMax Online Studios ignorerade problemet. ..hehehehehe GGWP hehehhee

Medlem

För det första så var ekonomin dömd att misslyckas redan från början då allt är svindyrt och man i princip inte tjänar några pengar på att sälja eventuell skit som man plockar upp. Ar lvl 33 och har inte äns skrapat ihop 17.5k ännu, så första mounten bryr jag mig inte om då jag bara har 2 kartbitar kvar. Sen är det mer irriterande med alla jävla bottar som står i varenda dungeon och farmar bossar. Man får vara hyffsat snabb att få in minst ett slag på bossen innan bottarna nukar ner den så även om man inte får loot så klarar man iaf dungeonen. Det är det första och STÖRSTA problemet enligt mig som Zenimax måste fixa. Gamebreakingly annoying ffs.

Medlem
Skrivet av Gamer 24-7:

Newklear du startade ju påhoppet på chopper och sen blir du stött som en bortskämd småunge när chopper replikerar artigt. Vad löjlig du är. Hallå?!

Verkligen inte, du får nog ta och läsa om och läsa rätt


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Gamer 24-7:

Hittar man nånting som kan ge en massa pengar i ett spel som inte är ett fusk utan beror på en glitch, så använd dig av den innan den patchas bort.
Jag tycker inte att det räknas som fusk.
Det är väl som IRL, en del har mycket och en del mindre. No biggie!

Du har aldrig övervägt att läsa avtalen man accepterar när man startar de flesta onlinespel?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Themepark mmo's har ändå så fruktansvärt tråkig/dålig ekonomi så vem bryr sig.

Medlem

Jo Newklear, det gjorde du. Att du sen ens svarar att du inte gjorde det visar ju bara hur barnslig du är. Hur gammal är du egentligen?! Fast det visar ju bara egentligen att du är en småunge, precis som jag skrev. Suck! Jösses alltså. Du är en sån tramsig människa som ska ha sista ordet även när du har fel. Väx upp.

Ankh. Nej, det har jag inte ens övervägt. Jag tillhör väl den stora normala skaran av folk som inte läser igenom allt det som står där. Jag och en överväldigande majoritet är ju där för att spela. Inte leka spelpoliser...


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

Struntprat, allt går att hacka och War Thunder är inget undantag. Googla så får du se.
YouTube har dessutom några fina exempel på aimbots in action.

Som tidigare sagt, War thunder är i allt server side på, aimbots osv kan aldrig funka bra. Vad du än hittar på youtube eller google så syns det tydligt att det inte är på riktigt. Finns knappast någon som kör och siktar så dåligt som de här så kallade "botsen" gör.

War thunders egen FAQ konstaterar ganska tydligt att fusk är möjligt. Effektiviteten är oväsentlig. Lägg ner nu och inse detta grundläggande faktum.

http://forum.warthunder.com/index.php?/topic/101860-faq-accou...

Medlem

ESO är även bottarnas mecca. Gjorde en dungeon för några timmar sen och jag kunde inte döda slutbossen pga en massa bottar som dödade respawnen om och om igen. Tydligen ignoreras det problemet också. Får se hur länge jag pallar för just nu börjar jag tröttna rätt rejält. Har precis anlänt i Bangkorai med min Breton Templar som nu är level 38.

Medlem

Fuskare förstör ekonomin i Elder Scrolls Online. Bannlys dem så att de aldrig kan lira mer. tvär är det olagligt tråkigt nog

Medlem

Det är botar som är osynliga med, som tar alla resurser för en. Det är som en svärm myggor man inte kan bli av med, som förstör en annars trevlig camping,

123
Skriv svar