Sly imponerar
Efter #Bioshock: Infinite och #Metro: Last Light kände jag att det var dags för något helt annat att sätta tänderna i. Valen var rätt många men #Hotline Miami och #Sly Cooper: Thieves in Time framstod snabbt som de hetaste kandidaterna. Både väldigt långt ifrån FPS-genren och samtidigt väldigt sinsemellan. Till slut föll valet så på Sly och hans tjuvande kompanjoner. Inte för att jag tror att det är ett bättre spel utan för att jag ville ha något lite mer lättsamt.
Ska direkt säga att jag inte är någon vidare kännare av serien. PS2-titlarna har jag inte mer än testat, men det är såna där spel som jag alltid har velat spela ordentligt men där det aldrig riktigt blivit av. Det har ju funnits så mycket annat att spela. Såhär ett par timmar in så inser jag emellertid att jag nog borde ha tagit mig den tiden när det begav sig.
[video=13877]
Jag gillar det verkligen. Framförallt gillar jag lekfullheten som genomsyrar allt. Allt från grafiken via handlingen till spelmekaniken tar sig aldrig på för stort allvar. Det skulle kunna innebära att kvaliteten saknas också men så är verkligen inte fallet, åtminstone inte så här långt. Allt är synnerligen välgjord och välproducerat. Presentationen sitter som en smäck och kontrollen är inte mycket sämre den vilket gör det till en mindre fröjd att spela.
Får se nu bara om det är ett överdrivet positivt första intryck eller om det kan fortsätta leverera. Vore väldigt trevligt om det gör det.
Trodde detta handlade om Sylvester Stallone =/
Förstod att någon skulle göra det
Stallone borde dock kunna få ett eget inlägg. Fascinerande människa som vunnit Oscar för bästa manus till Rocky (även om han inte skrev det helt själv) och sen blir actionhjälte, utskrattad actionhjälte, karaktärsskådis i Cop Land och nu lite retrohärlig actionhjälte igen.... Han har varit med om mycket skulle jag tro
Trodde detta handlade om Sylvester Stallone =/
Förstod att någon skulle göra det
Stallone borde dock kunna få ett eget inlägg. Fascinerande människa som vunnit Oscar för bästa manus till Rocky (även om han inte skrev det helt själv) och sen blir actionhjälte, utskrattad actionhjälte, karaktärsskådis i Cop Land och nu lite retrohärlig actionhjälte igen.... Han har varit med om mycket skulle jag tro
Glöm inte att han började sin bana i Gymnastik och Naturfilmer..
I came here to ruin your day. God sent me.