Driveclub har äntligen releasedatum

Robot
Driveclub har äntligen releasedatum

Playstation 4 får sin första plattformsexklusiva racer till hösten.

#driveclub, #motorstorm, #evolution-studios


Medlem
Driveclub har äntligen releasedatum

"launch game"

Medlem

Vi med PS+ skulle få spelet gratis vid release av PS4 men så blev inte fallet, gissar på att vi inte får spelet gratis vid release.

Hur som helst tycker jag inte spelet verkar imponera alls. Ser bättre ut än Need for Speed Rivals men väntar nog hellre på ett Gran Turismo.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

För mig utan koll, är det här ännu en NFS-klon eller är det mer åt Forza/GT hållet med mer "realistisk" bilfysik?

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Vi med PS+ skulle få spelet gratis vid release av PS4 men så blev inte fallet, gissar på att vi inte får spelet gratis vid release.

Hur som helst tycker jag inte spelet verkar imponera alls. Ser bättre ut än Need for Speed Rivals men väntar nog hellre på ett Gran Turismo.

vi får spelet grattis ändå

Medlem

Jag gissar att de spenderat all denna tid på att få till molnen som var ovanligt snygga.

Medlem

Kör aldrig bilspel men de brukar vara snygga av nån anledning... varför?

Medlem
Skrivet av Spekkio:

Kör aldrig bilspel men de brukar vara snygga av nån anledning... varför?

För det är en tight bana du åker runt på så utvecklarna kan lägga alla resurser på göra det snyggt framför dig.
När det går fort lägger du inte märke till mindre detaljer där dom sparat in kraft på i spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

ZF
Medlem
Skrivet av abominable:

För mig utan koll, är det här ännu en NFS-klon eller är det mer åt Forza/GT hållet med mer "realistisk" bilfysik?

troligen betydligt närmare GT än NFS, men förhoppningsvis många km åt båda hållen.

ZF
Medlem
Skrivet av marcus8958:

Vi med PS+ skulle få spelet gratis vid release av PS4 men så blev inte fallet, gissar på att vi inte får spelet gratis vid release.

Hur som helst tycker jag inte spelet verkar imponera alls. Ser bättre ut än Need for Speed Rivals men väntar nog hellre på ett Gran Turismo.

hela spelet har det väll aldrig varit tal om att vi skulle få med?

det som sagts (mest iaf) klart är att det skulle bli en F2P-version samt en "all inclusive" och det var den tidigare som gäller vid PSN+. den i sin tur skulle antagligen kunna uppgraderas helt eller delvis med DLC.

Medlem

Har nån koll på huruvida Logitech G25/G27 fungerar lika fint på PS4 som de gjorde på PS3? I såna fall kan det börja bli dags att skaffa ett PS4.. Driveclub har verkat ganska intressant!

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Vi med PS+ skulle få spelet gratis vid release av PS4 men så blev inte fallet, gissar på att vi inte får spelet gratis vid release.

Förra året...

Citat:

"The only difference between the PS Plus edition and the boxed retail is that there’s a slightly scaled down version of content"

Jämfört med nu...

Citat:

The difference is that you only have 10 cars and you can only race in one country (which gives you access to 5 tracks with 11 distinct variants)

Låter mer som ett demo tycker jag.

Länk

Medlem
Skrivet av Spit:
Skrivet av marcus8958:

Vi med PS+ skulle få spelet gratis vid release av PS4 men så blev inte fallet, gissar på att vi inte får spelet gratis vid release.

Förra året...

Citat:

"The only difference between the PS Plus edition and the boxed retail is that there’s a slightly scaled down version of content"

Jämfört med nu...

Citat:

The difference is that you only have 10 cars and you can only race in one country (which gives you access to 5 tracks with 11 distinct variants)

Låter mer som ett demo tycker jag.

Länk

Be assured that the PS Plus edition of the game, offering a selection of cars and tracks from the full game, will be free to Plus subscribers on Day One, as planned. Day One means October 7 in the United States, October 8 in Europe, and October 10 in the United Kingdom.

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Har nån koll på huruvida Logitech G25/G27 fungerar lika fint på PS4 som de gjorde på PS3? I såna fall kan det börja bli dags att skaffa ett PS4.. Driveclub har verkat ganska intressant!

Nej, nuvarande kontroller är inte kompatibla med PS4. XBox har aldrig haft någon vetting lösning oavsett, men de få som finns fungerar inte heller på den konsollen.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar