Tävla och bygg i Landmark

Robot
Medlem
Tävla och bygg i Landmark

Så jävla synd att det ska vara fantasy-inspirerat... Suck

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Detta ser riktigt intressant ut.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av totte1015:

Så jävla synd att det ska vara fantasy-inspirerat... Suck

Landmark (Ej att förväxla med EQ Next) är inte begränsat till fantasy utan har även kläder mm. med scifi-tema. Du väljer själv genre eftersom det är du som är arkitekt.

Jag har spelat ett tag nu och gillar det väldigt mycket trots att många features fortfarande inte är implementerade. Helt klart värt 130:-.

Medlem

Så om jag förstår det här rätt... Man betalar 130:- för att SOE ska få saker att lägga in i EQ:Next? Och även om man "Vinner" så får man inte något för det annat än äran och lite voxlar...
Jag tror SOE har gjort tagit nästa steg i pay-to-play här. Bästa är att även om man inte får skicka in sitt bidrag till Player Studio för då blir man diskad i från tävligen.

Medlem
Skrivet av Haghala:

Så om jag förstår det här rätt... Man betalar 130:- för att SOE ska få saker att lägga in i EQ:Next.

Det är F2P när det har släppts. Om du vill bums spela i betan så kan du betala för att göra det, eller välja apply for beta på deras sida.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Var inte tanken att du i princip skulle kunna sälja saker du själv bygger i någon sorts store i riktiga spelet sen?

Varför skulle man då vilja tävla bort det man bygger helt gratis?

Medlem
Skrivet av Sevenix:

Var inte tanken att du i princip skulle kunna sälja saker du själv bygger i någon sorts store i riktiga spelet sen?

Varför skulle man då vilja tävla bort det man bygger helt gratis?

Det kommer ju ge en väldigt bra reklam för dig om du har ett monument som finns permanent i spelet vid hubbar som de flesta spelare passerar. Förutom äran så är nog det den största anledningen

Medlem
Skrivet av windoze:
Skrivet av Sevenix:

Var inte tanken att du i princip skulle kunna sälja saker du själv bygger i någon sorts store i riktiga spelet sen?

Varför skulle man då vilja tävla bort det man bygger helt gratis?

Det kommer ju ge en väldigt bra reklam för dig om du har ett monument som finns permanent i spelet vid hubbar som de flesta spelare passerar. Förutom äran så är nog det den största anledningen

Jao, det finns de som skulle tycka det är kul när andra spelare kollar och uppskattar det som dom gör. Som t ex moddare som lägger upp sina alster gratis. Sedan så är det ett bra sätt att promota sig själv om man är designer/utvecklare och vill visa upp det man kan göra.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Betala för en beta, nu har det fan gått för långt!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Haghala:

Så om jag förstår det här rätt... Man betalar 130:- för att SOE ska få saker att lägga in i EQ:Next? Och även om man "Vinner" så får man inte något för det annat än äran och lite voxlar...
Jag tror SOE har gjort tagit nästa steg i pay-to-play här. Bästa är att även om man inte får skicka in sitt bidrag till Player Studio för då blir man diskad i från tävligen.

Nej, du förstår inte rätt.
Landmark är visserligen i grunden ett utveckligsverktyg som används till EQ Next men det är ett spel i sig själv med ett eget koncept.
Enklast beskrivs det som en avancerad minecraft-klon, det kommer att finnas vapen, monster och combat precis som i EQ Next men det är inget RPG utan handlar uteslutande om att samla material och bygga saker.

Det du bygger kommer du att kunna lägga ut på en allmän marknad där andra spelare kan köpa dem, i vilket fall du får betalt i riktiga pengar. Om Sony vill ha med dina alster i spelet kommer de att betala dig för det så det handlar inte bara om ära, de som är duktiga på Landmark kommer att tjäna pengar på det och kanske till och med försörja sig på det.

Oavsett det där så är spelet kul och 130:- är en skitsumma om man vill ha kul nu istället för att vänta.

Medlem

Jag testade i 2 timmar, sen var jag fast. Jag har aldrig spelat minecraft, men en hel del Ultima Online där man kunde bygga en del galna saker, och jag känner att det här spelet kommer ta många timmar av mitt liv i framtiden:) Kul är att man kan bygga vid sin kompis claim, jag ska in snart och kolla om jag kan bygga under hans claim eller kanske ovanpå:)

1
Skriv svar