Oculus vill bygga ett miljard-MMO med Facebook

Robot
Oculus vill bygga ett miljard-MMO med Facebook

Deras dröm - en virtuell verklighet med en miljard användare.


Medlem
Oculus vill bygga ett miljard-MMO med Facebook

Haha, coolt! Bara de inte förlorar fokus på spelen så.

Medlem

Spiken i kistan.

R. I. P. Oculus.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Låter som det inte är ett MMO spel, utan ett simpelt nätverk som dom kallar för MMO.

Var ju dock inte speciellt specifikt, men något positivt borde iaf komma utu r det där.

Medlem

Detta är ok, så länge 3 saker inte sker med OR:

1: facebook logga på eller virtuellt inne i OR (så man konstant ser den som en kanalsiffra på tv)

2: facebook popups/ notifcations

3: man måste vara medlemm på facebook eller i deras spel för att kunna använda den.

sker en eller fler av dessa punkter så känns det som bojkott på OR....

Medlem

Hade varit väldigt dumt av dem att bara fokusera på spel när det finns näst intill oändliga möjligheter för VR och Rift. Ska bli kul att se vad som kommer hända inom de närmsta åren.

Gissar att nyheten kommer få negativ kritik av gamers som vill att Oculus bara ska handla om spel.

Medlem

what is the Matrix?...

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Hade varit väldigt dumt av dem att bara fokusera på spel när det finns näst intill oändliga möjligheter för VR och Rift. Ska bli kul att se vad som kommer hända inom de närmsta åren.

Gissar att nyheten kommer få negativ kritik av gamers som vill att Oculus bara ska handla om spel.

Ja det finns verkligen oändligt med potential, man skulle kunna bygga hela städer och på så sätt kan man uppleva platser man vill se utan att behöva betala dyra flygbiljetter. Det slår väl knappast en riktig semester men att ha sett hela världens huvudstäder vore ändå jävligt ballt.

Medlem

Second life 2: Second lifeier!


signatur

Videomupp

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Detta är hur jag vill ha det. Oculus VR sköter hårdvaran och sedan låter dem andra företag fixa mjukvaran (Spel och appar).

Låter 10 gånger bättre IMO då får man inte känslan att man blir påtvingat något.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Var det inte typ detta som de inte skulle göra, eller missuppfattade jag något när uppköpet var klart?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

And so it begins...

Medlem

Det enda oväntade med den här nyheten är att de erkände det så tidigt.. Jag trodde de skulle vänta iallafall tills efter releasen för att inte skrämma bort mer folk

Inaktiv

Skulle dom inte låta bli att fucka upp VR? VA?

Potentialen att bli det största som hänt gaming sedan 3dfx och så kommer Facebook o köper upp allt, och nu ett Facebook MMO....

Säger det men en gif eller två:

Medlem
Skrivet av Aresz:

Skulle dom inte låta bli att fucka upp VR? VA?

Potentialen att bli det största som hänt gaming sedan 3dfx och så kommer Facebook o köper upp allt, och nu ett Facebook MMO....

Säger det men en gif eller två:
http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2013/11/losing...

http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2013/09/Kriste...

http://www.reactiongifs.com/r/wwyp.gif

En gif säger mer än 10000 ord!

Medlem

Allt som är kopplat med facebook är ren ondska. Trodde Oculus hade större ambitioner...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Varför är alla så rädda för FB? Oculus har ju sagt att det inte kommer påverka något förutom att dom får mycket mer pengar och kommer lätt att sälja mycket mer pga FB muskler.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av WildThing:

Second life 2: Second lifeier!

Second Life 2: Extra life

Medlem

Hahah stackars gamers får inte ha sin nya leksak för sig själv

Inaktiv
Skrivet av Dashiva:

Hahah stackars gamers får inte ha sin nya leksak för sig själv

Får se vad som händer, men jag är överdrivet negativt tills motsatsen bevisas.

Medlem

Alltså... vad är problemet?
Vill ni inte använda facebook-MMO på eran oculus så låt bli?

MEN tänk er FÖRDELARNA av om de lyckas bygga sitt facebook-mmo med en miljard användare.
Det släpps så många spel till PC just för att det finns miljarder potentiella kunder eftersom alla har en dator hemma i västvärlden.

Om en miljard oculus-enheter säljs kan ni också räkna med att spelutbudet kommer öka; eftersom det finns en stor marknad att sälja spelen till.

Hade oculus fortsatt vara en nisch-produkt för hardcoregamers så hade risken varit att inga företag velat lägga pengarna på att utveckla spelen till det pga få som äger det, och sen ingen som vill köpa det pga få spel = ond spiral ner i helvetet.

Ni behöver inte älska facebook och vad de gör med VR; Men förfan måste ni ju förstå att det är en stor fördel med att sälja miljoner fler oculus rift-enheter?

Medlem

MMO-Farmville med VR stöd....precis vad jag väntat på...


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

Coolt. Ser fram emot detta. Det blir en tjänst som alla andra till VR hjälmar.
Folk här verkar tro att OR inte kommer gå att använda till ngt annat vilket såklart är totalt felaktigt.

Medlem
Skrivet av yoyisy:

MMO-Farmville med VR stöd....precis vad jag väntat på...

Inget jag kommer använda min oculus till men du får gärna spela farmville om du vill det

Medlem
Skrivet av Kiske:

Det enda oväntade med den här nyheten är att de erkände det så tidigt.. Jag trodde de skulle vänta iallafall tills efter releasen för att inte skrämma bort mer folk

Varför skulle fler tjänster skrämma bort folk? Förklara gärna? Ingen som tvingar dig att använda en tjänst.

Medlem
Skrivet av Stingshot:

Detta är ok, så länge 3 saker inte sker med OR:

1: facebook logga på eller virtuellt inne i OR (så man konstant ser den som en kanalsiffra på tv)

2: facebook popups/ notifcations

3: man måste vara medlemm på facebook eller i deras spel för att kunna använda den.

sker en eller fler av dessa punkter så känns det som bojkott på OR....

Inget av det där kommer hända. De har redan förklarat det. OR SDK't är öppet och kan användas fritt av vem som helst. Det finns inga tvång.

Medlem

big fail


signatur

Meep!

Moderator | Testpilot

Gud vad folk gnäller. Är det inte bra att VR kommer ut till så många som möjligt? Hur förstör det här något för VR Gaming? Teknologin kommer ut till fler folk, fler potentiella kunder, mer pengar så det bara växer och kan bli bättre.

Kommer garanterat finnas en grupp som kommer göra VR bra till er idioter som bara gnäller om Facebook dag ut och dag in.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av yoyisy:

MMO-Farmville med VR stöd....precis vad jag väntat på...

Inget jag kommer använda min oculus till men du får gärna spela farmville om du vill det


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

Allvarligt talat, detta låter ju lite som nätet i Neuromancer Nästa steg, we're jacking in...

123
Skriv svar