Killing Floor 2 – blodigare än Soldier of Fortune

Robot
Killing Floor 2 – blodigare än Soldier of Fortune

Ladda extramagasinen, ring polarna och osäkra geväret – en ny co-op-slaktfest är på gång.

#nyhetstips, #tripwire, #killing-floor-2, #soldier-of-fortune


Medlem
Killing Floor 2 – blodigare än Soldier of Fortune

Awesome!!!!

Medlem
Medlem

Inga frågor på det, ska bli kul!

Medlem

Grymt! Spelade ettan som fan

Medlem

Riktigt goda nyheter, men är det givet att spelet kommer att använda Unreal Engine 4?

Medlem

Från intervjun med Tripwire;

Citat:

Killing Floor 2 is still Tripwire's baby. They're raising it, molding it in their image. But eventually, it will become the community's game. "Every system that we make we're looking at how to make it extensible to modders," Hensley says. "We'll design a system and then go 'oh, that's not going to work for modding. So we'll redesign it to make it easier for modders to access."

KF2 will support Steam Workshop for mods. Tripwire will release a mod SDK. "That's one of the things we're very adamant about," Gibson says. "We like to prod DICE and EA on this one occasionally. They've essentially come out and said that games have progressed to the point [that they] don't believe the community can make content for [their] games. I say that's total BS. People are smart. That's selling them short. They will figure out their tools. If we can do it, smart kids out there are going to figure it out too."

Hur kan man inte köpa spelet när studions utvecklingsfilosofi är så här klockren?

Medlem
Skrivet av erois:

Riktigt goda nyheter, men är det givet att spelet kommer att använda Unreal Engine 4?

Nope, KF1 använde UE2.5 (UT2k4 motorn) och som jag läste mig till kommer de köra en väldigt moddad UE3.

Citat:

Even Tripwire's lighting system, which is they built themselves and integrated into Unreal Engine 3, will be easy to animate.

http://www.pcgamer.com/2014/05/08/killing-floor-2-exclusive-f...

EDIT; Bekräftat det är UE3

Citat:

Full SDK - based on UE 3 with our own special sauce on top. Start doing some UDK (FOR UE 3) tutorials if you need to learn the engine.

http://forums.tripwireinteractive.com/showpost.php?p=1306518&...


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Varför jämföra med SoF och inte L4D2 i blodighet?

Medlem

För att Ghoul systemet i SF faktiskt var blodigare än L4D. L4D har mycket splatter men inte så mycket kroppsdelar man kan skjuta loss.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Jag gillar Killing Floor men gav upp efter det blev för svårt att hitta bra servrar där folk faktiskt sammarbetade, delade med sig pengar och inte griefade


signatur

Game long and prosper

Medlem

Najs, saknar SoF, kul att kunna skjuta någon i ansiktet och se bitar av ansiktet flyga loss. 8)

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag gillar Killing Floor men gav upp efter det blev för svårt att hitta bra servrar där folk faktiskt sammarbetade, delade med sig pengar och inte griefade

Uhm, dom gångerna jag kört så har det vart samarbete all the way (utom när jag kör berserker, då vill jag inte ha någon backup, i want kills! ) . Gissar på att du haft extremt otur om du bara hamnat på servrar utan samarbete :/. Om någon saknat något så har dom oftast fått det (t.ex pengar eller nyss kommit in och behöver ett bättre vapen än start vapnen). Men för att dom ska få det så får dom faktiskt be om det om jag sparar ihop pengar till något ybervapen

Medlem

Satan vad jag har längtat till detta!

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Javas:

Jag gillar Killing Floor men gav upp efter det blev för svårt att hitta bra servrar där folk faktiskt sammarbetade, delade med sig pengar och inte griefade

Uhm, dom gångerna jag kört så har det vart samarbete all the way (utom när jag kör berserker, då vill jag inte ha någon backup, i want kills! ) . Gissar på att du haft extremt otur om du bara hamnat på servrar utan samarbete :/. Om någon saknat något så har dom oftast fått det (t.ex pengar eller nyss kommit in och behöver ett bättre vapen än start vapnen). Men för att dom ska få det så får dom faktiskt be om det om jag sparar ihop pengar till något ybervapen

Mjo, otur är nog bara förnamnet Folk sprang runt och killstealade för alla, ingen taktik och när någon äntligen droppade lite cash så sprang halva gänget i vägen och försökte stjäla så mycket dom kunde Så var det precis hela tiden innan jag slutade spela.

Det var visserligen ett par år sedan jag spelade senast, förhoppningsvis så är det inte lika många griefers kvar


signatur

Game long and prosper

Medlem
Medlem

GORE! Så skall det låta!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Gore ala Soldier of Fortune + hårdrocksmusik/metal + mörkt + zombies + schysta animationer + adrenalin = shut the fuck up and take my fucking money!!

Jag rös av välbehag när jag tittade på trailern. Sjukt jävla skön stämning!

Medlem

Take my DOSH!

Skribent

Saknar Soldier of Fortunes köttighet rätt mycket. Ibland vill man bara skjuta (digitala) pissande nazister.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Saknar Soldier of Fortunes köttighet rätt mycket. Ibland vill man bara skjuta (digitala) pissande nazister.

Mmh hoppas vi kommer få träda in i rollen som John Mullins igen!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Har gjort allt det här för längesedan i DOOM på 90 talet.
Då var det kul. Nu lite same same igen. rätt tråkigt.
Saknar ett nytt Soldier of Fortune. Det finns tillräckligt många zombie spel redan...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

älskade 1an, kommer avguda 2an. TAKE MY MONEY!

Inaktiv
Skrivet av Zidious G:

Varför jämföra med SoF och inte L4D2 i blodighet?

Både SoF och L4D2 är våldsammas spel med mycket blod men presenteras på olika sätt samt att SoF har mer av just gore där tarmar faller ut, kroppsdelar osv. Jag vet att L4D2 också har det men den stora skillnaden tror jag är att i SoF är det människor och inte fiktiva varelser som blir massakerade.

Medlem

Zombie-gore räknas inte.

Medlem

Killing Floor är ett av de riktigt bra co-op spelen ute just nu men lider tyvärr av att vara opolerat. Inte buggat utan endast att spelet ibland saknar det flyt som många andra har. Grafiken var ej heller en höjdare.

Så självklart är det högintressant med en uppföljare som har större budget!


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av Zidious G:

Varför jämföra med SoF och inte L4D2 i blodighet?

Både SoF och L4D2 är våldsammas spel med mycket blod men presenteras på olika sätt samt att SoF har mer av just gore där tarmar faller ut, kroppsdelar osv. Jag vet att L4D2 också har det men den stora skillnaden tror jag är att i SoF är det människor och inte fiktiva varelser som blir massakerade.

Detta stämmer men gore-systemen fungerar väldigt olika där SoF är extremt over-the-top och L4D ärligt talat inte känns så orealistiskt.

Skjuter man med hagelbössa på nära håll så är det självklart att ett ben skall flyga av vilket det också gör i L4D. Men i SoF kan du skjuta en snubbe i knät med en Deagle på 100 meters håll och det flyger av...

Inaktiv

BLODIGARE?:down:

1
Skriv svar