Ett kontroversiellt ämne

Medlem
Ett kontroversiellt ämne

Vinnare i Eurovision 2014.

Många påstår att han (eller ska man säga hon?) vann på grund av skägget. Det tror jag är sant men spelar det egentligen någon roll? Händer hela tiden att en person vinner tack vare utseendet, klädseln eller annat som inte berör sången eller låten. Detta ämne med en skäggig dam är dock mer kontroversiellt och därför väcker det mer reaktioner än en tjej klädd i urringning och andra utmanande kläder eller en kille med sex magrutor.

Så är det verkligen något fel med att denna person vann?... Det tycker inte jag.

#blogg

Medlem
Ett kontroversiellt ämne

Vidrigt är vad det är. Troligen manipulation av rösterna för att göra ett politiskt statement.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Vidrigt är vad det är. Troligen manipulation av rösterna för att göra ett politiskt statement.

wowowowow, nog för att jag tror att skägget hade en del med vinsten att göra så tror jag faktiskt inte dem har fifflat med rösterna, det skulle bli för mycket rabalder ifall det kom ut.

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem

Jag tyckte att låten var riktigt dålig och han vann enbart för att det ligger i tiden som kommentatorerna påpekade. Om två veckor är det EU-val och folk tror att man kan skapa fred på jorden genom att protestera emot böghatet och rasismen men samtidigt glömmer man bort det vardagliga hatet som exempelvis fetma, religion, stil etc. I min bok är all form av diskriminering och hat oacceptabelt. Det är därför jag inte köper det här.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Jag tyckte att låten var riktigt dålig och han vann enbart för att det ligger i tiden som kommentatorerna påpekade. Om två veckor är det EU-val och folk tror att man kan skapa fred på jorden genom att protestera emot böghatet och rasismen men samtidigt glömmer man bort det vardagliga hatet som exempelvis fetma, religion, stil etc. I min bok är all form av diskriminering och hat oacceptabelt. Det är därför jag inte köper det här.

Så jävla löjligt att sitta och hata på bidraget för att du inte skulle acceptera "vardagligt hat", varför gör det det här mindre värt?

Skrivet av kebbe:

Vi har en arg homofob i kommentarsfältet.

edit: stavning

Medlem
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av MMO4Life:

Så jävla löjligt att sitta och hata på bidraget för att du inte skulle acceptera "vardagligt hat", varför gör det det här mindre värt?

Själv tycker jag det är rätt löjligt att säga att man inte är rasist men ändå hata fetma och religion. Hyckleri på hög nivå. Hat som hat.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av MMO4Life:

Själv tycker jag det är rätt löjligt att säga att man inte är rasist men ändå hata fetma och religion. Hyckleri på hög nivå. Hat som hat.

Var har jag någonsin sagt att jag hatar fetma och religion? Allt hat är fel.

Inaktiv
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av MMO4Life:

Skrivet av kebbe:

Vi har en arg homofob i kommentarsfältet.

edit: stavning

Varför lägger du stämpeln homofob i pannan på honom? Jag tänkte inte direkt att ordet vidrigt beskriver hans läggning utan mer att ett fusk är vidrigt.

Känns som Ametist/vänstern all over. Släng ut nazist/fascist/homofob på allt du kan.

Inaktiv

Bra vinst!

Tycker synd om alla som är förbannade, måste vara jobbigt att inte kunna acceptera andra människor, hela livet måste bli svårare. Men ert problem, synd att ni tar ut det på andra bara.

Skägg är ju på modet också, bra grejer! Precis som mänskliga rättigheter...

Visst ligger det i tiden, nu kör vi!

Skribent

Identifierar sig som man och är drag queen. Allt jag vet om personen och bidraget. Tycker alla som inte kärnade smör borde ha vunnit.

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av MMO4Life:

Du fick det att låta som att transor är mer värda än feta personer. Sen är det lätt att dra alla över en kam när man blir diskriminerad dagligen över sin vikt. Alla mina vänner säger bry dig inte men det är lättare sagt än gjort när man ser en massa affischer som säger stoppa nazismen mm. Allt hat är fel men det är inte många som lever upp till dom orden.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av MMO4Life:

Du fick det att låta som att transor är mer värda än feta personer. Sen är det lätt att dra alla över en kam när man blir diskriminerad dagligen över sin vikt. Alla mina vänner säger bry dig inte men det är lättare sagt än gjort när man ser en massa affischer som säger stoppa nazismen mm. Allt hat är fel men det är inte många som lever upp till dom orden.

Det är en tolkning av det jag skrev som jag inte menade på något sätt, ingen är mer värd än någon annan.

Det ska ju föreställa en tävling där de tävlar om vem som har skrivit den mest populära låten; men eftersom det mer eller mindre handlar om utslagning via telefonröster, som vi vet kan manipuleras, handlar vinnande bidrag om så mycket mer.

Självfallet ska man driva gäck med Eurovision, den har blivit en parodi på sig själv, men jag gillar inte när man försöker göra billiga poänger.

I det långa loppet har en skäggig dam lika mycket chans att påverka världen som när Lordi vann. Det är kul för stunden, bortglömt ett par veckor senare.

Jag tycker synd om artisterna som verkligen vill göra något med sin musik, de faller i glömska av helt fel orsaker.

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Förjävligt att publiken buade ut Ryssarna. Ska hela fotbolls-VM bua ut och håna alla ryssar i Brasilien i sommar? Snacka om att dra alla över en kam. Tycker riktigt synd om den ryska delegationen som var på plats.

Vann rätt bidrag? Nej!

Medlem

var väl inte så dålig låt o tala om. jag menar det ryska bidraget nått år sen som vann med killen som åkte skridskor runt sångaren hela låten var ju uber dålig i jämförelse

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det jag ändå finner lite roligt är ifall någon annan hade vunnit, t.ex. Nederländerna så hade det inte varit något tjafs om "manipulation av röster" etc för då hade ingen brytt sig heller.

Visserligen tycker jag inte heller att det är rätt att Ryssland blir utbuade men jag blir inte förvånad då Ryssland hade en namninsamling för att stoppa att Eurovision skulle sändas pga. den skäggiga damen. Om Ryssland vill bli bemötta med respekt kanske de ska visa andra människor (och sina egna medborgare också) lite mer respekt och kanske vara lite mer toleranta för att människor är olika, oavsett läggning och vilket kön man anser sig tillhöra.

If you can't convince them, confuse them!

Medlem

Jag tycker det är värt att hon vann. Oavsett om det finns teorier om politisk agenda eller fusk. Folk röstar på vad de gillar. Punkt.

Detta är en otroligt viktig vinst ur ett mänskligt perspektiv. Om folk inte kan unna vinsten, för hur viktig vinsten är, så har folk kanske inte samma koll på den diskriminering som händer runt om i världen hos hbtq-personer.

MEN DET ÄR EN MUSIKTÄVLING skriker någon, med versaler för att göra sig hörd. Men hade det endast varit det, hade det kunnat vara på radio.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Identifierar sig som man och är drag queen. Allt jag vet om personen och bidraget. Tycker alla som inte kärnade smör borde ha vunnit.

Så när kvinnor som är stolta över sin sexuella läggning och över hur de är visar upp sig så är det illa, men när en skäggig kille klär sig i klänning så är det hyllningar..?

Skribent
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Johan Olander:

Så när kvinnor som är stolta över sin sexuella läggning och över hur de är visar upp sig så är det illa, men när en skäggig kille klär sig i klänning så är det hyllningar..?

Eh, va? Min invändning var mot att kärna smör på scen.

I am the black wizards.

Inaktiv

FÖR MIG FINNS DET INGET SOM HETER Kontroversiellt.SE VERKLIGHETEN MED ÖPPNA ÖGON
ISTÄLLET FÖR ATT HÅLLA FÖR ÖGONEN/ÖRONEN MED DINA HÄNDER.
DET KALLAS FÖR oliktänkande medmänniskor.:up:

1
Skriv svar