På adventuregamers!
Spelet jag arbetar på har precis skrivits som en nyhet på Adventuregamers.com, lite stolt, första offentliga publiceringen i ett internationellt spelmagasin.
http://www.adventuregamers.com/news/view/26419
Hoppas bara på att Kickstartern o allt går igenom relativt smärtfritt.
Lycka till!
Gör inte samma misstag som de flesta genom att lova mer än vad som går att hålla och var aktiv med information till de som har valt att supporta ditt projekt. Till sist är det ditt ansvar att det går igenom och jag tror på att hålla en transparens rakt igenom är det bästa sättet att se till att projektet känns genuint och genomtänkt.
I came here to ruin your day. God sent me.
Absolut. Kloka råd! :).
Att hålla vad man lovar är en utmaning i sig, det är ju alltid lättare att gå den "enkla" vägen i och med att Kickstarter lämnar saker därhän när ett projekt blivit fundat. Men det är något jag verkligen vill anstränga mig med, och beroende på hur mycket funding det blir så blir utvecklingstiden längre i och med att jag hatar spelprojekt som "oj nu skippar vi allt bara för att hinna deadline". Prioriteringar är en sak, dumdristighet en annan. :).
Ser ju riktigt lovande ut, Simon! Jag tycker idén och handlingen känns väldigt intressant och hemsk (på ett bra sätt!). Samtidigt har jag lite svårt att få ett grepp om gameplay, hur spelar man, vad är det tanken att man ska göra?
Om du lyckas leverera på känslan och atmosfären som bilderna och musiken inger så är du på spåren med något riktigt, riktigt minnesvärt. Hoppas allt går bra med Kickstartern när den nu dyker upp!
Tack Sebastian.
Gameplay kommer att vara, peka och klicka spel goes the sims. Inte direkt the sims, men handlar om att göra vardagliga sysslor som att diska, hantera relationer, gå till doktor och psykolog i kombination med något tyngre ämne per kapitel. Så det är ingen direkt "svår" gameplay ur skillz-perspektiv, utan snarare ett sätt att känna sig delaktig i karaktärens liv.
Ah, då är jag med! Det låter som sagt riktigt intressant, det finns ju inte alls så många spel av den här typen så det känns som att det fyller upp ett tomrum bland alla "vanliga" spel.
Hur länge har du hållit på och hur länge till tror du att det tar innan det är klart? Är allt skapat helt av dig eller har andra personer bidragit på något sätt också?
Gör allt själv mest för att kunna behålla vad jag är ute efter gällande atmosfär i känsla. ^^ Har hållt på seriöst i ett halvår, men mycket tid har gått åt att fastställa vad jag är ute efter, story, intervjuer med folk som förlorat sina barn, och planera kickstarter. Så om nu fundingen går igenom (håller typ alla tummar jag har plus några andras), så kan man börja med allt på riktigt.
Tacktack mr hipshot.
Mja, alltså, först o främst är ju frågan om Kickstartern lyckas att raisa fundingen sen ska jag lägga ut den på greenlight samtidigt. Så får man väl se därefter. :), men hade tänkt släppa till pc först o främst om kickstartern blir lyckad. Annars får man väl sälja hamburgare liksom. ^^
bloat: du får en kram isåfall! :D. det finns en demo på introt, fast bara franskt översatt på en utställning i Paris, som har temat stop motion (jag har egentligen ingen aning om hur jag lyckades bli inbjuden där), men åker man till Paris kan man ju spela det introt. ^^,, men troligen kommer en engelsk demo ut relativt snart på introt och halva kapitel 1 (alla kapitel släpps samtidigt) om det lyckas bli fundat.