Billigare Xbox One och slopat Kinect-krav

Medlem
Skrivet av Spit:

Hmm, jäkligt kluven till detta.
Välkomnar valmöjligheten detta ger framtida Xbox One-köpare, men för mig är det otänkbart att använda min Xbox One utan Kinect.

Fråga till er som redan äger en Xbox One: Om ni hade fått gå tillbaka och göra köpet igen, hade ni valt att köpa Xbox One MED Kinect, eller en billigare variant UTAN Kinect?

Nope, Använder mig av kameran för skype


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av kebbe:

Framstår kanske som ganska desperat men det lär ju vända vinden och få One att gå om PS4 i försäljning. Tråkigt för Sony.

För att xbox one blir billigare?

Om man köper en konsoll baserat på priset enbart så saknas nått där uppe.

Ska tilläggas priserna i sverige kommer ha gått ner till hösten .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Spit:

Hmm, jäkligt kluven till detta.
Välkomnar valmöjligheten detta ger framtida Xbox One-köpare, men för mig är det otänkbart att använda min Xbox One utan Kinect.

Fråga till er som redan äger en Xbox One: Om ni hade fått gå tillbaka och göra köpet igen, hade ni valt att köpa Xbox One MED Kinect, eller en billigare variant UTAN Kinect?

Haha, de som pungat ut närmare 5k för en One lär ju garanterat säga att kameran är fantastisk.

Medlem

Ju större valmöjligheter konsumenter får desto bättre, menar jag. Om jag förstått det rätt kommer väl ändå Kinect finnas kvar, så vill man ha den funktionen: då köper man den. Vill man inte det, ja... då slipper man betala extra.

Medlem
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av kebbe:

Framstår kanske som ganska desperat men det lär ju vända vinden och få One att gå om PS4 i försäljning. Tråkigt för Sony.

För att xbox one blir billigare?

Om man köper en konsoll baserat på priset enbart så saknas nått där uppe.

Ska tilläggas priserna i sverige kommer ha gått ner till hösten .

Xbox One har hängt med förhållandevis bra med PS4-försäljningen trots det betydligt högre priset. När man nu kapar det till samma nivå har de amerikanska kunderna ingen anledning att välja PS4 medan försäljningen samtidigt lär öka världen över. Tror absolut att One går om inom de närmsta månaderna. Särskilt när Sony inte kan leverera PS4-konsoler till de väntande kunderna.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Spit:

Hmm, jäkligt kluven till detta.
Välkomnar valmöjligheten detta ger framtida Xbox One-köpare, men för mig är det otänkbart att använda min Xbox One utan Kinect.

Fråga till er som redan äger en Xbox One: Om ni hade fått gå tillbaka och göra köpet igen, hade ni valt att köpa Xbox One MED Kinect, eller en billigare variant UTAN Kinect?

Haha, de som pungat ut närmare 5k för en One lär ju garanterat säga att kameran är fantastisk.

Spelar väl ingen roll hur mycket man har betalat. Äger man en Xbox One i dag, så vet man om man föredrar konsolen med Kinect, eller tycker den är onödig och hade hellre valt det billigare alternativet utan Kinect om man fått göra om köpet idag.

Jag var själv helt ointresserad av Kinect till 360, och måttligt intresserad av den som följde med Xbox One. Men nu, efter att ha använt den ett par månader, har jag helt ändrat uppfattning. Därför är jag nyfiken på vad folk som redan äger en Xbox One tycker?

Medlem

nja billigt de vet ja inte

Medlem
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Spit:

Hmm, jäkligt kluven till detta.
Välkomnar valmöjligheten detta ger framtida Xbox One-köpare, men för mig är det otänkbart att använda min Xbox One utan Kinect.

Fråga till er som redan äger en Xbox One: Om ni hade fått gå tillbaka och göra köpet igen, hade ni valt att köpa Xbox One MED Kinect, eller en billigare variant UTAN Kinect?

Nope, Använder mig av kameran för skype

Kan du förklara ditt svar där? För jag hängde inte riktigt med.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Xzander:

Ju större valmöjligheter konsumenter får desto bättre, menar jag. Om jag förstått det rätt kommer väl ändå Kinect finnas kvar, så vill man ha den funktionen: då köper man den. Vill man inte det, ja... då slipper man betala extra.

True True


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Tycker lite synd om dom speltillverkarna som suttit nu och lagt ner all sin tid på att göra Kinectspel med påtryckningar av Microsoft. Måste svida.........

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Ärligt talat är jag än så länge inte särskilt imponerad av vad Sony åstadkommit med den nya generationen. Med det sagt välkomnar jag en billigare Xbox One som kan samla damm jämte min Playstation 4.

Jag tkr ärligt inte någon av konsolerna är speciellt..... Detta underskott av nya spel gör konsolerna riktigt dåliga imo. Detta gäller både ms och sony.
Jag införskaffar mig nog en ms one lite senare när spelbiblioteket har vuxit till sig.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Avstängd
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Margy:
Skrivet av walter_iego:

399 USD är ca. 2615:- kronor, mycket billigare än PS4:an som går att få tag på för 3800:- nu på Elgiganten. Det billigaste Xbox 360-paketet kostar 1500:- och då får man två spel till.

Det här kan mycket väl bli ett lyckokast för Microsoft.

Lite konstig jämförelse då PS4 också kostar $399?

PS4 kostar inte 399 USD i Sverige. PS4 kostar 3800:- = Ca. 580 USD.

Det skiljer 181 USD.

Nej men Xbox One kommer inte kosta 399$ i Sverige heller och kommer ligga på samma pris som PS4 i Sverige, möjligtivs någon enstaka hundring lägre.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Ärligt talat är jag än så länge inte särskilt imponerad av vad Sony åstadkommit med den nya generationen. Med det sagt välkomnar jag en billigare Xbox One som kan samla damm jämte min Playstation 4.

Det är väl ändå spelutvecklarna som ska åstadkomma något? Detta gäller båda konsolerna......


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Inaktiv

Kanske det kan bli en xbone någon gång i framtiden ändå. Förutsatt att den nu får intressanta spel också.

Medlem

2600 kr för att vara mer exakt:) 399 dollar är 2600 ungefär.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Ärligt talat är jag än så länge inte särskilt imponerad av vad Sony åstadkommit med den nya generationen. Med det sagt välkomnar jag en billigare Xbox One som kan samla damm jämte min Playstation 4.

Svårt att va impad av nån av konsollerna än så länge tycker jag. Det finns ju fan inga vettiga spel till dom... Får se hur det blir mot årsskiftet när dom riktiga next gen titlarna börjar landa ordentligt.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

2600 kr för att vara mer exakt:) 399 dollar är 2600 ungefär.

Plus 25% moms.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Spit:

Hmm, jäkligt kluven till detta.
Välkomnar valmöjligheten detta ger framtida Xbox One-köpare, men för mig är det otänkbart att använda min Xbox One utan Kinect.

Fråga till er som redan äger en Xbox One: Om ni hade fått gå tillbaka och göra köpet igen, hade ni valt att köpa Xbox One MED Kinect, eller en billigare variant UTAN Kinect?

skulle till 100% köpa en med kinect, den är underbar. Tror folk är avskräckt av förra generationens kinect.

Medlem
Skrivet av sunka:
Skrivet av Spit:

Hmm, jäkligt kluven till detta.
Välkomnar valmöjligheten detta ger framtida Xbox One-köpare, men för mig är det otänkbart att använda min Xbox One utan Kinect.

Fråga till er som redan äger en Xbox One: Om ni hade fått gå tillbaka och göra köpet igen, hade ni valt att köpa Xbox One MED Kinect, eller en billigare variant UTAN Kinect?

skulle till 100% köpa en med kinect, den är underbar. Tror folk är avskräckt av förra generationens kinect.

Japp, samma här. Tänker aldrig sitta och flaxa med armarna när jag spelar p.g.a Kinect, helt ointresserad av det, samtidigt är det lite så jag trodde Kinect innebar innan. Men nu, ett par månader efter att jag köpt mitt Xbox One, är det helt otänkbart att starta upp systemet UTAN Kinect. Blivit helt galet van vid att navigera runt med en kombination av röstkommando och handkontroll, och även i vissa lägen, när jag inte håller i handkontrollen, slött hålla upp handen och scrolla eller välja något.

Lite orolig vad Kinect-lös Xbox One innebär för framtiden? Är ju uppenbart att allt är uppbyggt med Kinect i tanken. Hur kommer dom lösa t.ex Game-DVR, spela-in-sista-30-sekunderna, och Snap-funktionen utan Kinect? Känns lite klumpigt med handkontroll i nuläget.

Medlem

Hmm börjar bli läge att kanske skaffa en Xbox nu då.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Då är det bara invänta sonys sänkning. PS4 ligger nu på 349 pund vilket jag tycker är för mkt för vad man får.

Medlem

Det här var inte alls bra! Xbox One är som sagt gjord för Kinect (2). Nu kommer speltillverkarna inte att lägga in speciellt mycket coola "kinectfeatures" då långt ifrån alla kommer att ha Kinect 2.
Man måste lära folk vad de vill ha, inte ge folk vad de tror de vill ha!


signatur

F.d. "Kändis" som titel

Medlem

Bra gjort, men såklart väntat. Jag har inte mina konsoler anslutna till internet. Jag har inte Netflix eller motsvarande. Jag använder Skype på min dator, inte mina konsoler. Mina konsoler står på skrivbordet, ungefär en halvmeter till höger, så jag behöver inga röstkommandon för att starta dem.

Jag skulle aldrig ha köpt en Xbone med Kinect. Nu finns det i alla fall en teoretisk möjlighet att jag köper en.

Medlem

Det komiska är att jag tror att versionen med Kinect kommer vara billigare än den utan eftersom det verkar stå en hel del Xbox One i många butiker och enda sättet att sälja dessa är att ha ett mindre pris än den kommande versionen utan Kinect.

Så om man är intresserad av Xbox One är mitt råd att köpa den nu när priset kommer sänkas (såvida det inte blir en enorm efterfrågan då finns det ingen anledning för butikerna att sänka priset).

Medlem
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Spit:

Hmm, jäkligt kluven till detta.
Välkomnar valmöjligheten detta ger framtida Xbox One-köpare, men för mig är det otänkbart att använda min Xbox One utan Kinect.

Fråga till er som redan äger en Xbox One: Om ni hade fått gå tillbaka och göra köpet igen, hade ni valt att köpa Xbox One MED Kinect, eller en billigare variant UTAN Kinect?

Nope, Använder mig av kameran för skype

Kan du förklara ditt svar där? För jag hängde inte riktigt med.

Snäll som jag är .

Jag hade inte köpt utan eftersom jag ansåg och anser det är klockrent med kinect med dess kamera för skype syfte bla.

Hängde du med nu?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

får nog vänta 2-3 år innan man köper så dom kan klara av å göra spel 1080p 60fps

Medlem

Att tvinga på Kinect är nog det dummaste valet Microsoft gjort. Det tvingar dem att jämförst med PS4 sälja en tekniskt underpresterande konsol till ett högre pris. Hur användbart är egentligen rörelse och röstkommandon?

Dem som gillar det hade ju kunnat köpa det till men i mitt tycke är det betydligt smidigare, snabbare och enklare att trycka på en knapp än att skrika "RECORD" när man vill spela in något. En knapp trycka på någon millisekund. En knapp missförstår dig aldrig. En knapp reagerar inte när du inte vill att den ska göra det. En jättecool teknik men Microsoft kämpar verkligen med att hitta områden där den faktiskt gör sig väl och inte känns påtvingade för att visa att den minsann duger till något.

Skrivet av Bjork:

Man måste lära folk vad de vill ha, inte ge folk vad de tror de vill ha!

Dummaste jag hört på länge. Jag tror du måste förväxlat det med att "ge folk vad dem inte visste att dem ville ha" - vilket är en helt annan sak.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av IceMan:

Suck detta är ju som med sim city... nää det går inte köra xbox utan kinect det funkar inte.... sen poff går det helt plötsligt. .. blir så trött på när de ljuger sej blåa..

Har man verkligt sagt att den inte skulle funka utan kinect?Källa?

http://bit.ly/1iU8rXZ

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av billybob:
Skrivet av IceMan:

Suck detta är ju som med sim city... nää det går inte köra xbox utan kinect det funkar inte.... sen poff går det helt plötsligt. .. blir så trött på när de ljuger sej blåa..

Har man verkligt sagt att den inte skulle funka utan kinect?Källa?

http://bit.ly/1iU8rXZ

Hänvisar du till något som en kommunikatör på Microsoft i England sagt? Har dom inte haft fel förr?

Medlem
Skrivet av Bjork:

Man måste lära folk vad de vill ha, inte ge folk vad de tror de vill ha!

Skrivet av Naraccas:

Dummaste jag hört på länge. Jag tror du måste förväxlat det med att "ge folk vad dem inte visste att dem ville ha" - vilket är en helt annan sak.

Okej, du har rätt, jag var lite trött när jag skrev mitt inlägg. "Ge folk vad dem inte visste att dem ville ha" låter bättre och det var egentligen det jag menade. Nu faller dock det hela då Kinect 2 inte längre är obligatoriskt.

Förövrigt tycker jag att både PS4 och Xbox One har på tok för dålig prestanda men det är en annan diskussion. Hoppas vi inte behöver vänta ytterligare åtta tills nästa generations konsoler.


signatur

F.d. "Kändis" som titel

Skriv svar