The Walking Dead: Season Two Episode 3 – In Harm's Way
Inget kan stoppa Telltale just nu. Halvvägs genom den andra säsongen levererar spelvärldens vassaste pennor en berättelse som är lika omistlig som skitjobbig.
Denna episode var väldigt kort, linjär och den hade inga som helst utmaningar, kändes som en film, lite besviken faktiskt, även om storyn är otroligt spännande.
hade gärna sett lite mer hub områden som i Säsong 1, pussel m.m, känna någon sorts utmaning och inte bara 1.5h lång film som du själv går omkring i.
Jag måste ärligt säga att jag är besviken. Avsnittet och allt du fick göra var i säg trevligt, men det här är ändå ett ställe som blivit "hypad" upp till skyarna. Hela 400 days gick ut på att karaktärerna skulle ta sig till det här stället och vad fick man göra? Fick man prata och göra något med alla 400 days karaktärer? Nej. Var det ens många som bodde och levde där som man trodde och såg ut? Nej.
Hela episoden kändes otroligt fattig på alla plan, gameplay, story, karaktärer. Många (samt mig själv) trodde ärligt att det här skulle vara ett stort avsnitt där man fick gå runt (förhoppningsvis smyga) hela stället, utforska, höra med alla 400 days karaktärer som kom dit. Vissa av dem for dit för att hitta sina försvunna släktingar eller vänner, hur blev det med det då? Känns bara som en sådan grej som blev missad och man inte kommer få svar på i senare avsnitt när man verkar ha lämnat allt bakom sig.
Igen, jag gillar det men fick men det kunde ha varit så mycket mer. Riktigt linjärt avsnitt om inte annat.
"SPOILER""SPOILER""SPOILER""SPOILER""SPOILER"!
Vince är asiaten man träffar i Twd s1 e1? Eller har jag fel?
"SPOILER""SPOILER""SPOILER""SPOILER""SPOILER"!!
Vince är från 400 Days. Det är Glenn du träffar i säsong 1
Hur kan jag ta fel på det... När det är 2 asiater i hela spelet -.-
Jag blev besviken över hur lite gameplay det var i den här episoden men annars var det en hur bra episod som helst!
Enda kommentaren som jag kände mig träffad lite av här (har inte spelat denna episod). Alltså, jag har hela säsong 1, men jag har fortfarande inte mäktat med att "spela" igenom denna interaktiva film. Storyn, skådespelarna, musik m.m. är såklart bra, men jag känner mig så otroligt låst i denna typ av spel. Det här är "A Fork In The Tale" för mig, bara mer raffinerat, humorbefriat och utan självdistans. Jag är lite avundsjuk över denna eufori som alla verkar känna över denna serie!
Denna episode var väldigt kort, linjär och den hade inga som helst utmaningar, kändes som en film, lite besviken faktiskt, även om storyn är otroligt spännande.
hade gärna sett lite mer hub områden som i Säsong 1, pussel m.m, känna någon sorts utmaning och inte bara 1.5h lång film som du själv går omkring i.
Kan inte annat än hålla med. Storyn var väl sådär i denna delen men rent gameplaymässigt var den horribel.
I drank what?
Hur kan blod och gore vara minus i ett zombiespel?
Vad jag menar är att det blev too much, till slut. Less is more, helt enkelt. När man staplar liknande effekter på varandra är det svårt att bli lika berörd andra, tredje eller fjärde gången. Telltale lyckas alltjämt drabba men hade kunnat gjort det ännu mer om "teh gore" kommit mer sällan på sina ställen i det här avsnittet.
En Bamseponny av folket
Hur kan blod och gore vara minus i ett zombiespel?
Vad jag menar är att det blev too much, till slut. Less is more, helt enkelt. När man staplar liknande effekter på varandra är det svårt att bli lika berörd andra, tredje eller fjärde gången. Telltale lyckas alltjämt drabba men hade kunnat gjort det ännu mer om "teh gore" kommit mer sällan på sina ställen i det här avsnittet.
För mig var det tvärtom. Jag fick en "holy shit, dat´s aweful bro" känsla
När Kenny slog in Carvers ansikte och jag lät Clementine succomb to the hate och lät henne stanna och titta på så tyckte jag le gore uttryckte hur mycket hat dom kände för Carver. När jag högg av Kennys nya älskarinnas hand efter hon blev biten så tyckte jag le gore gav en extra boost till hur panikartat och hemskt det var för henne
Game long and prosper
Precis klar med episoden. Storyn och stämmningen är en 5:a! Men håller med som många andra att man fick inte göra så mycket. Men för min del gjorde det inte så mycket eftersom jag spelar för storyns skull(där man ändå är med och påverkar lite)
"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/
Kort, tråkig, linjär, enkla val... Håller inte alls med om betyget. Förra episoden tyckte jag också innehöll för enkla val men där tog man sig nån vart iaf, här stod man mest och trampade på samma ställe. 1,5h för hela episoden var också i kortaste laget. Nä säsong två har inte alls kunnat mäta sig med första tyvärr