Dayz-kodarna hackade – källkoden stulen?

Medlem
Skrivet av Glaran:

Så enormt mycket gnäll hela tiden. Spelet är inte på långa vägar färdigt och ändå förväntar sig folk att de ska få en buggfri upplevelse. Ni får skylla er själva helt enkelt. Det förklaras klart och tydligt vad man får för pengarna. Själv har jag lagt ner 150+ timmar på ett spel som inte ens är i beta än så jag är inte ett dugg orolig att jag inte ska få valuta för pengarna (flera gånger om t.o.m.)

Sen så klagar folk över att det går långsamt och att det borde gå snabbare i och med alla miljoner de har fått in hittills. Vad man får tänka på är att man har gått och köpt ett spel ~ två år innan det är tänkt att vara klart. Jag ser gärna att de tar sin tid och ser till att spelet faktiskt blir "färdigt", en term vars mening verkar ha blivit lite luddig inom spelbranschen de senaste åren. Bör också tillägga att utvecklarna faktiskt har anställt externa grupper som sköter jakt-systemet och zombies osv. Vilket visar på att försäljningspengarna kommer till nytta för oss.

Jag kan bara tala för mig själv, men jag förväntade mig inte någon buggfri användarupplevelse (för att använda en populär floskel). Däremot förväntar jag mig att se ständiga förbättringar i framförallt prestanda vilket inte skett på långa vägar. Nu pratar de igen om att motorn inte är adekvat att köra spelet på. 2 år in i projektet.

Jag kan leva med buggarna men jag kan inte leva med att de ger mig konservburkar med nya bilder på när vi fortfarande har 15 fps i Cherno.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Natrium:

personligen så vart less när jag hörde Rocket inte skulle stanna, kändes som att han inte skulle ge sitt allt för fixa spelet efter jag hört det.

Med tanke på hans minst sagt begränsade förmåga att hålla projektet på rätt köl och prioritera rätt saker så är det win - win att han lämnar.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

12
Skriv svar